Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! jeg har gått til en del forskjellige frisører opp gjennom og hver gang jeg kommer inn ber jeg om blondt hår. Som oftest når jeg går ut igjen er håret mitt gult (ser det ikke selv før etter jeg er kommet hjem). Kan det ha noe med tonen i håret mitt å gjøre eller? Vil ikke ha gult hår hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd sølv eller lillashampoo? :)

• Liker 1
Gjest Quake
Skrevet

tyn på med joico sin lilla shampoo og balsam, gjør underverker

AnonymBruker
Skrevet

tyn på med joico sin lilla shampoo og balsam, gjør underverker

den har jeg brukt en gang om uken siden i februar, men fortsatt tendenser til gult dessverre.

Gjest Quake
Skrevet

den har jeg brukt en gang om uken siden i februar, men fortsatt tendenser til gult dessverre.

Jeg bruker den daglig til jeg får effekten jeg vil ha, SÅ holder jeg meg til en gang i uken.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker den daglig til jeg får effekten jeg vil ha, SÅ holder jeg meg til en gang i uken.

Okei, da skal jeg prøve det :) fikk beskjed om å ikke ha den i lenger enn 10 sekunder av frisøren da det kunne være skadelig. Hva sier dere? hehe

Skrevet

Loreal sin silver shampoo og er veldig god :) bare du passer på å ha den i håret et par minutt :)

AnonymBruker
Skrevet

klag! har aldri godtatt gult hår. Be dem bruke mer bleking og lengre tid.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har "rødtone" i håret som jeg har, så er det mer jobb for frisøren å få det blondt. Må bruke spesielle farger for at det skal bli blondt og ikke gult.

Neste gang får du se deg i et speil i dagslys før du går hjem, for da er det lettere å klage.

Skrevet

Å få blondt, lyst hår med kalde pigmenter uten innslag av gult og/eller rødt er er krevende. Og en frisør som ikke vet hva de driver med vil ofte få problemer her.

Jeg har gått på den blemmen selv og så ut som en ananas når jeg var ferdig. :fnise:

Nå har jeg byttet frisør og hun kan sakene sine.

Hun bruker laaaang tid når jeg skal blonderes og er ekstremt opptatt av at pigmentene skal bli riktig.

Sist jeg gjorde så gikk jeg for helbleking (tar godt på håret, men gir best resultat), etter blekeprosessen ble håret tilsatt farge..prosessen tok vel gode 4-4,5 time, men jeg er suuuperfornøyd!

Ingen ananas-blondine her i gården;-)

Det varierer også fra person til person hvor fort håret ditt tar i mot farge og hvordan pigmentene i håret ditt brytes ned, så jeg anbefaler å finne en frisør som er flink og bli hos han/henne. Frisøren min vet på minuttet hvor lenge jeg må sitte for at håret mitt skal bli perfekt:-)

I tillegg så anbefaler jeg som andre i tråden over mer her å bruke Joico color Endure. Det er en av shampoene på markedet med mest lilla pigmenter i og den funker som bare rakkern.

Når frisøren din sier den skal sitte i i maks 10 sekunder så der det bare tull og tøys! Det vil du ikke få noen effekt av. Prøv å la den sitte i 3-5 minutter så skal du se at du får resultater!

Jeg har forøvrig skrevet et blogginnlegg om den her om du vil lese mer:

Lykke til i jakten på den perfekte fargen!

AnonymBruker
Skrevet

Å få blondt, lyst hår med kalde pigmenter uten innslag av gult og/eller rødt er er krevende. Og en frisør som ikke vet hva de driver med vil ofte få problemer her.

Jeg har gått på den blemmen selv og så ut som en ananas når jeg var ferdig. :fnise:

Nå har jeg byttet frisør og hun kan sakene sine.

Hun bruker laaaang tid når jeg skal blonderes og er ekstremt opptatt av at pigmentene skal bli riktig.

Sist jeg gjorde så gikk jeg for helbleking (tar godt på håret, men gir best resultat), etter blekeprosessen ble håret tilsatt farge..prosessen tok vel gode 4-4,5 time, men jeg er suuuperfornøyd!

Ingen ananas-blondine her i gården;-)

Det varierer også fra person til person hvor fort håret ditt tar i mot farge og hvordan pigmentene i håret ditt brytes ned, så jeg anbefaler å finne en frisør som er flink og bli hos han/henne. Frisøren min vet på minuttet hvor lenge jeg må sitte for at håret mitt skal bli perfekt:-)

I tillegg så anbefaler jeg som andre i tråden over mer her å bruke Joico color Endure. Det er en av shampoene på markedet med mest lilla pigmenter i og den funker som bare rakkern.

Når frisøren din sier den skal sitte i i maks 10 sekunder så der det bare tull og tøys! Det vil du ikke få noen effekt av. Prøv å la den sitte i 3-5 minutter så skal du se at du får resultater!

Jeg har forøvrig skrevet et blogginnlegg om den her om du vil lese mer:

Lykke til i jakten på den perfekte fargen!

Kan jeg spørre hva du betalerfor en slik behandling hos frisøren?

Skrevet

Kan jeg spørre hva du betalerfor en slik behandling hos frisøren?

*kremt*

En liten formue...pleier å betale rundt 2500,- for en slik "operasjon".

Jeg ble litt inspirert av tråden her så jeg laget like så gjerne ett lite blogginlegg om klippen og fargen.

Her kan du se bilder av resultatet: http://bit.ly/KFkB63

• Liker 1
Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

*kremt*

En liten formue...pleier å betale rundt 2500,- for en slik "operasjon".

Jeg ble litt inspirert av tråden her så jeg laget like så gjerne ett lite blogginlegg om klippen og fargen.

Her kan du se bilder av resultatet: http://bit.ly/KFkB63

Betaler du det hver gang, eller var dette et enkelttilfelle der du f. eks gikk fra å være brunette til blondine?

Jeg er dessverre i den fasen nå, og siden håret mitt er lyst øverst og tydeligvis blir mørkere og mørkere nedover, må jeg bruke en formue på å få det blondt igjen, etter å ha hatt det brunt kjempe lenge.

Men jeg får trøste meg med at det blir et finere resultat av å ta det litt for litt og at jeg ikke kommer til å stripe det på en laang stund etter det :fnise:

Beklager OT!

TS: Jeg ville byttet frisør om du "alltid" får det gult. Du får enten klage eller dra til en kjent salong du betaler litt ekstra for å få det akkurat sånn som du vil ha det :)

Skrevet

Betaler du det hver gang, eller var dette et enkelttilfelle der du f. eks gikk fra å være brunette til blondine?

Jeg er dessverre i den fasen nå, og siden håret mitt er lyst øverst og tydeligvis blir mørkere og mørkere nedover, må jeg bruke en formue på å få det blondt igjen, etter å ha hatt det brunt kjempe lenge.

Men jeg får trøste meg med at det blir et finere resultat av å ta det litt for litt og at jeg ikke kommer til å stripe det på en laang stund etter det :fnise:

Beklager OT!

TS: Jeg ville byttet frisør om du "alltid" får det gult. Du får enten klage eller dra til en kjent salong du betaler litt ekstra for å få det akkurat sånn som du vil ha det :)

Nei heldigvis ikke. En vanlig tur til frisøren ligger på rundt 1700,- tror jeg..med full pakke..klipp, vask, striping, kuring, føning og styling..

Jeg fikk et innfall fra å gå fra blondine til Pocahontas...Angret etter noen uker og det var litt av en prosess å bli blond igjen...tror jeg brukte 6-8 mnd før jeg var fornøyd og x-antall runder hos frisøren. Mest fordi jeg ikke ville ha blekemiddel i håret. Når man skal farge det lysere må det tas i noen runder for at det skal bli pent:-)

Og forøvrig helt enig med deg. Om frisøren din TS gjør deg gul hver gang så er det noe gale med frisøren din og ikke håret ditt:-)

Skrevet

Jeg fikk også farget håret mitt gult en gang jeg var hos frisøren! :kjefte:

Heldigvis klarte en venninne å overtale meg til å klage, så de fikset på det gratis. Jeg gikk derfra med påskegult hår, det var helt latterlig hvor dårlig jobb de gjorde.

Men andre gangen funket det helt fint. Vær kritisk til hvilken frisør du bruker.

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet (endret)

Nei heldigvis ikke. En vanlig tur til frisøren ligger på rundt 1700,- tror jeg..med full pakke..klipp, vask, striping, kuring, føning og styling..

Jeg fikk et innfall fra å gå fra blondine til Pocahontas...Angret etter noen uker og det var litt av en prosess å bli blond igjen...tror jeg brukte 6-8 mnd før jeg var fornøyd og x-antall runder hos frisøren. Mest fordi jeg ikke ville ha blekemiddel i håret. Når man skal farge det lysere må det tas i noen runder for at det skal bli pent:-)

Og forøvrig helt enig med deg. Om frisøren din TS gjør deg gul hver gang så er det noe gale med frisøren din og ikke håret ditt:-)

Oi såpass :fnise: Da skjønner jeg at det var en ganske stor prosess for å si det sånn. Jeg går nå fra vanlig brunette til en sommerlig blondine-farge og er ganske godt på vei :) 1-2 ganger til så er jeg i boks. Men søren man bruker mye penger for at det skal se så finest som mulig ut. Men hva gjør man ikke for håret sitt!

Endret av Dreamdrops
Gjest kittycat
Skrevet

hjemmebleking fra scwarzkopf gjør susen! spesielt når det følger med etterbehandling som er mørk blå og gjør håret lyst <3 blandet den med en anne hårkur for lyst hår og love it :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...