Gå til innhold

Magetrøbbel---kvalme osv

Fremhevede innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

I den siste tiden har jeg slitt med magen. Jeg har nå tilbrakt en måned i Nederland, og de siste 2,5 ukene har jeg mer eller mindre konstant slitt med diaré, kvalme og manglende matlyst. Jeg merker at det blir verre hvis jeg spiser ute, så jeg prøver stort sett å spise sunn mat hjemme hos meg selv. Men av og til klarer man ikke å la være, og etter en aldri så liten tur på McDonalds :oops: i går, er jeg fremdeles kvalm...

Jeg merker at dette tærer på kroppen, jeg blir tynnere, noe jeg ikke vil bli, men har liten lyst å gå til lege her nede--språk osv. Dessuten skal jeg hjem en tur om ikke så lenge.

Har noen noen tips til meg? Hva slags mat demper diaré, kvalme osv? Og hva bør jeg unngå (annet enn stekt kjøtt og fete melkeprodukter)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:trøste: Stakkars Ethereal. Har egentlig ikke noen umidellbare råd. Men dersom du vet at du reagerer mest på restaurant mat, hadde jeg forsøkt å spise mest hjemmelaget. Spis brødmat, grønnsaker og pasta, f.eks grønnsakssuppe... Da har du mat i mange dager :D

Det kan også være lurt å kontakte lege.

God bedring Ethereal.

Gjest Ethereal
Skrevet

Heldigvis har de veldig godt brød her, så jeg lager masse freshe sandwicher med div pålegg og masse friske grønnsaker. Det vanskelige er å få i seg nok vann; man mister jo endel væske, og vannet her smaker ikke som hjemme (og hele tiden å fly rundt etter flaskevann, gidder jeg ikke. Denne byen må være den eneste jeg har sett hvor man knapt finner en kiosk---ikke rart nederlendere er tynne og spreke mennesker)

Skrevet

PS! Det er tidl. Pussy Galore som har fått ny nic og avatar, som trøster. Har savnet deg i KG, du var leeeenge vekke syntes jeg.

Gjest Ethereal
Skrevet

OK, velkommen tilbake! Jeg har vært opptatt, faktisk. Vært på kurs i Amsterdam i en hel uke, og kanskje ikke helt funnet optimismen og overskuddet til å skrive her. Men lover å skjerpe meg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...