Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dessverre ikke noe flink til det, så det skjer sjelden/aldri.

vanligvis er det ingen problemer, men nå på vinteren blir huden ganske tørr.

Fuktighetskrem er vel sunt året rundt det, men er det nødvendig hver dag, etter dusjen for eksempel ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dusjer hver dag men tar meg bare tid til å smøre fuktighetskrem etter dusjen i helgene. Men jeg er heller aldri plaget med tørr hud, så jeg synes det blir litt unødvendig å smøre hver dag. Bruker derimot ansiktskrem hver dag, og håndkrem også.

Skrevet

Hver eneste dag etter morgendusjen får kroppen en omgang med hudkrem, jeg sverger til Dermalogica Ultrarich Body Cream om vinteren og en noe lettere lotion sommerstid, da gjerne en med solfaktor i.

Å smøre inn kroppen tar toppen 2 min. en ren vanesak.

Skrevet

Jeg er absolutt ikke flink. Har ikke tid!!!!!! Men nå på vinteren må jeg bare smøre meg.

Burde sikkert gjort det hver gang jeg dusjer.

Skrevet

Bodylotion er faktisk sjelden jeg gidder... :oops:

Men ansiktet får dagkrem om morgenen og nattkrem før jeg legger meg. Nå når jeg også er blitt så gammel (snart 29!!! :o ) så får også øynene en runde med øyekrem. (noen jeg antagelig skulle begynt med for lenge siden)

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg smører meg stort sett hver gang jeg har dusjet, hvis jeg ikke er lat den morgenen. Men for meg er det ganske nødvendig, ellers får jeg raskt tørre flekker som klør :x

Skrevet

Smører meg etter hver dusj, dvs hver dag.. :D

Tar ikke lang tid når man er vant til det, har blitt helt avhengig..

Hvis jeg ikke smører meg etter dusjen virker huden et par nr for liten, tørr og jeg begynner lett å klø.

Bruker Vaseline Intensive Care jeg, den er billig (har ganske høyt forbruk)og gjør jobben uten å lukte for mye..

Skrevet

Kunne nok og burde nok også smøre meg oftere enn det jeg gjør. Blir mest sånn at jeg smører meg etter at "skaden" er skjedd og huden allerede er tørr. Til dere som skriver at dere må smøre dere hver dag, hvis ikke føles huden ett nummer for liten, tror dere ikke at det skyldes nettopp at huden har blitt vant til å bli smurt hver dag? Sier ikke at dette gjelder alle, men sånn er i allefall tilfellet med ansiktet mitt føler jeg. Samme med leppene, avhengig av lepomade og jeg er redd for at det skyldes at jeg ved mange års kontenuelig bruk har ødelagt den naturlige smøringen.

Jennifer

Skrevet

Bruker bodylotion ca. annenhver dag. Ansiktskrem og h[ndkrem bruker jeg hver dag.

Skrevet

Ans.krem morgen og kveld, bodylotion når det trengs - eller jeg har tid til litt ekstra luksus...

Det hender jeg setter meg på sengekanten og gnir inn bodybutter på leggene før jeg legger meg.

Skrevet

Jeg smører meg etter dusjen - hvis jeg gidder.

Skrevet

Jeg bruker bodylotion innimellom og når jeg barberer leggene, men ikke hver dag. Synes det er kjedelig, særlig å vente på at det tørker...

For noen år siden var jeg hos hudlege fordi jeg var plaget med så tørr hud på leggene, han mente at det ikke var nødvendig å smøre seg hver dag, men heller bruke mindre såpe/mildere såpe når man dusjer. Det hjalp veldig for min del.

Skrevet

Ikke ofte nok merker jeg.

Har som regel ikke tid om morgenen før jobb.

Men i helgene, da er jeg flink.

Bruker Biotherm sin som oftest. Etter sydenturer eller når jeg føler kroppen trenger litt ekstra bruker jeg Boddybutter.

Gjest Étoile
Skrevet

Smører meg stort sett hver morgen etter jeg har dusjet. Bruker enten Dermalogica Ultrarich Body Cream, Nutrilift (den hvite) fra Loreal eller Lipidiose 2 fra Vichy. Liker variasjon... :wink:

Skrevet

Jeg er så slapp så slapp når det gjelder lotion atte :roll: Men prøver å smøre bena når jeg sitter på sengekanten hver kveld (skikkelig katastrofeområde). Smører føtter og hender med fet ApoBase i samme slengen. Også bikker jeg under dyna og sover så søtt så søtt. Det blir ikke klissete, for jeg er så tørr at alt bare svupper inn med en gang.

Skrevet

Jeg har tørr hud og smører meg derfor med fuktighetskrem hver dag etter dusjen. Pleier å bruke L'oreal Nurtilift. Og så smører jeg leggene med Bodybutter hvis de er ekstra tørre når jeg skal legge meg.

Tar på ansiktskrem hver morgen og kveld, og litt øjengele om kvelden.

Piglet

Skrevet

Minst en gang om dagen, har veldig tørr hud.

Skrevet

Må alltid smøre meg inn etter dusjen.

Det blir i tillegg enda en gang i løpet av dagen. Dusjer jeg om morgenen så smører jeg meg inn da, og en gang på kvelden før sengetid.

Hva skulle jeg gjort uten bodylotion ? ;-)

Skrevet

Smører meg inn etter dusjen. Legger og overarmer har hovedproritet.

Skrevet

Fjeset smørrer jeg inn med fuktighetskrem om morgen og kveld, bodylotion er jeg nok litt mer slurvete med.. Men blir ihvertfall et par ganger i uken, eller oftere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...