Gå til innhold

Skjorter til en KJEKK mann?

Fremhevede innlegg

Gjest Katten.
Skrevet

Moods er lavstatus blant de som har satt seg inn i klær. Det handler ikke om merket, det handler om snitt, passform og farger. Istedet for en tur til Moods hvor man bruker jævlig mye penger, bør man heller dra til en skredder.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter linken i startinnlegget vil jeg si "Ruby Dobby" skjorta, den nr.2 fra venstre helt øverst. Og alt kler den smukke gjelder ikke bare for jenter, en kjekk gutt er kjekk i Dressmann skjorter også, for ikke snakke om SMART siden det sannsynligvis er mye rimeligere enn Moods :fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan skjønne det, men så er jo slips kult og da. Moods gir og mer status enn Dressmann fordi det er in hvis man skal tenke på det.

Der kom det for en dag.

Det er så latterlig med folk som kjøper klær uansett om de er stygge kun fordi de er av et bestemt merke.

• Liker 5
Skrevet

Pest eller kolera?

Om valget står mellom de to ville jeg valgt den fra Dressmann. Da slipper du unna det grusomt harry moodsmerket på brystet i alle fall og i tillegg sparer du endel penger.

For å besvare det første spørsmålet ditt så kommer det helt an på hva den brukes til og når. Men til hverdags så synes jeg bla disse her er ganske fine, spesielt med tanke på at sommeren er her :)

link 1

nr 2

(Men spør heller noen andre, jeg er jo jente og har ganske lite kunnskaper om herreklær)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pest eller kolera?

Om valget står mellom de to ville jeg valgt den fra Dressmann. Da slipper du unna det grusomt harry moodsmerket på brystet i alle fall og i tillegg sparer du endel penger.

For å besvare det første spørsmålet ditt så kommer det helt an på hva den brukes til og når. Men til hverdags så synes jeg bla disse her er ganske fine, spesielt med tanke på at sommeren er her :)

link 1

nr 2

(Men spør heller noen andre, jeg er jo jente og har ganske lite kunnskaper om herreklær)

Rosa Ralph Lauren skjorte ROFL.

• Liker 1
Skrevet

Eh, jeg tenkte faktisk ikke på den rosa, men den lyseblå, den du fremhevet var fra Brooks Brothers. Og forresten hva er så galt med PRL?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eh, jeg tenkte faktisk ikke på den rosa, men den lyseblå, den du fremhevet var fra Brooks Brothers. Og forresten hva er så galt med PRL?

Rosa skjorte på en mann?? Det er ikke alle mannfolk som jobber i Fab 5 vet du.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg synes man fint kan gå med en rosa skjorte selv om man er hetro. De som tenker at en farge kan gjøre at en mann plutselig får en annen legning synes jeg nå har et problem....

Synes f.eks. ikke at dette var så gay:

tumblr_m4br1tFIt21r1si11o1_500.jpg

Og jeg gjentar spm mitt. Hva er så galt med PRL?

Endret av Fashionistaen
Skrevet

En skjorte fra Dressmann til 699-, kan ha (og har nok) like god/bedre kvalitet som Tiger, Hugo Boss ol. Er til og med knappegaranti! Skal ikke kimse av Dressmann ;) flotte slimfit skjorter også

Gjest Katten.
Skrevet

Det er tydeligvis noen som ikke har peiling på verken maskulinitet eller klær her.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Nr. 3 på første rad. Dvs den rutete.

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg gjentar spm mitt. Hva er så galt med PRL?

Bortsett fra at de er dyre, så er det ikke noe galt med Ralph Lauren skjorter, men fargen rosa er derimot ikke så fint på mannfolk.

AnonymBruker
Skrevet

Det er tydeligvis noen som ikke har peiling på verken maskulinitet eller klær her.

Nå er jeg spent her. Kom med et eksempel hvor en mann med rosa skjorte fremstår som maskulin.

Gjest Katten.
Skrevet

Nå er jeg spent her. Kom med et eksempel hvor en mann med rosa skjorte fremstår som maskulin.

Jude Law i filmen Alfie:

alfie2.gif

lead_alfie_0509091119_wideweb__375x500.jpg

Ellers får jeg selv meget god oppmerksomhet, selv i rosa skjorte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jude Law i filmen Alfie:

Ellers får jeg selv meget god oppmerksomhet, selv i rosa skjorte.

Under ei svart dressjakke kan du komme unna med det, men hvis du skal bare gå med skjorte så fungerer rosa skjorte veldig dårlig.

Picture1-101.png

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Eller under cardigan, eller alene med slips og oppbrettede ermer. Mulighetene er mange.

Gjest avocadoen
Skrevet

Moods er lavstatus blant de som har satt seg inn i klær. Det handler ikke om merket, det handler om snitt, passform og farger. Istedet for en tur til Moods hvor man bruker jævlig mye penger, bør man heller dra til en skredder.

Og du er moteekspert? Moods har utrolig mye bra med tanke på det som er mote nå. Vel, jeg er ikke en ekspert på skjorter til menn, men klær til kvinner kan jeg litt om. For eksempel denne ser mye bedre ut enn de fleste lignende du kan finne. Og tro meg, det er ikke alltid du får bra klær hos en skredder. Men folk har forskjellig smak og takk Gud for det. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bedre farge, stoffet ser bedre ut, at knappene er svarte og ikke blå, kragen ser bedre ut, og formen på skjorta.

Kontrastknapper er stygt og på ingen måte et kvalitetssymbol, tvert i mot. Det var "inn" blant de fleste skjorteprodusenter for 2-3 år siden. At Moods fremdeles holder det gående sier litt. Begge skjortene ser ut til å være slim fit, og kraver er det vanskelig å si noe om før de er kneppet igjen rundt en hals.

Moods of Norway, Dressmann, H&M osv bruker alle samme produksjonsmetodene og stoffkvalitet. Hvordan Moods klarer å ta dobbelt så mye, om ikke mer, for en skjorte du kan få på Dressmann til under 400 kroner er helt absurd. Skulle nesten ikke vært lov, men når det faktisk finnes et etterspørselsmarked bestående av tomsinger så er det ikke mye å få gjort. Statussymbol er det så absolutt ikke lenger, med mindre du bor i en bygd med 2000 innbyggere som henger fire-fem år ettereller er en 40-åring som desperat prøver å virke yngre.

Ang. rosa skjorter, så ser jeg ikke helt problemet. Skjorter i forskjellige nyanser av hvit, blå og rosa er jo det mest klassiske og allsidige man kan få, og det eneste akseptable når det gjelder dresskjorter (med få unntak). Synes at det fint kan brukes uten jakke over også, men forstår at noen har problemer med å godta det.

Hei og velkommen til 2012.

:murvegg:

Endret av Sails
  • Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet (endret)

Og du er moteekspert? Moods har utrolig mye bra med tanke på det som er mote nå. Vel, jeg er ikke en ekspert på skjorter til menn, men klær til kvinner kan jeg litt om. For eksempel denne ser mye bedre ut enn de fleste lignende du kan finne. Og tro meg, det er ikke alltid du får bra klær hos en skredder. Men folk har forskjellig smak og takk Gud for det. :)

Jeg er ingen moteekspert, men jeg vandret en tur innom en bransje hvor veldig mye penger var i fokus. De jeg observerte med størst mengde klær fra Moods, var også de som hadde gått fra å tjene litt til mye, ganske fort, og hadde et intenst ønske om å passe inn i slike sirkler asap.

De som var komfortable i sin rolle, trengte ikke å sette et statusmerke på klærne sine, da det var de selv som var statusen.

Edit: Og enhver moteekspert sier at snitt, farge og passform alltid går over merkevare. Det er ikke noe vits i å investere x antall kroner ekstra for ett merke på skjorten, når en billigskjorte (gjerne med like god kvalitet) har enda bedre passform.

Endret av Katten.
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Og du er moteekspert? Jeg kan også litt om klær til kvinner og jeg må si at om en velger MoN primært fordi de har "moteriktige" klær, er man helt på bærtur. Gikk gjennom utvalget på nettsiden deres i stad og jeg fant så og si ingen plagg der som jeg vil kalle for "moteriktige" og nyskapende til kvinner, viss det er det en er ute etter. Da er faktisk f.eks. trendavdelingen på HM mye bedre og de har gjerne bra kvalitet på stoffene de bruker i den avdelingen og bedre passform enn i den vanlige avdelingen, billigere også.

Den skjorten du linket til har jeg forresten funnet mange versjoner av som er penere enn den du fant (men finner de ikke nå, siden det var et par-tre år siden jeg var på jakt etter en lignende)

Her noen bilder fra Moods aka. Norges stolthet:

moods-of-norway-14344-kristina-silver.jpg

moods-of-norway-14023-dana-purple-chiffon-sleeves.jpg

moods-of-norway-15543-isabelle-blue-leo.jpg

moods-of-norway-14287-katharina-silver-grey.jpg

moods-of-norway-12940-kamilla-tattoo-chiffon.jpg

moods-of-norway-16769-silje-skirt-black-flower-mesh.jpg

Endret av Fashionistaen
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...