Gå til innhold

Hvor mye i året som regnskapsmedarbeider?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå lærling innen kontor og administrasjonsfaget og har havnet på en lærlingplass hvor jeg får drive med mye regnskap og økonomi.

Det har gjort så jeg vil fortsette med det etter fagbrevet er tatt til neste år, og jeg ser jo selv at jeg har en stor fordel i fordel til andre som er lærling innen området.

Uansett, hvor mye kan man tjene som regnskapsmedarbeider? hvor mye bør man "forvente" å få som helt fersk?

Er det noe krav om høyskole når man søker som medarbeider?

jeg har ikke høyskoleutdanning men holder på med til daglig bilagsregistrering, avstemming, fakturering, purringer/reskontro etc. og når jeg er ferdig om et år så har jeg vært innom det meste og føler meg mere og mere trygg på oppgavene og håper og kunne fortsette med dette på et regnskapskontor.

Håper noen kan svare :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

Jeg har et annet spm også. Jeg har lenge ønsket å starte for meg selv på sikt og kunne tenke meg å tilby enkle regnskapstjenester uten å være autorisert.

Jeg vet at man ikke kan fakturere for regnskapstjenester, men har søkt litt på nett og funnet ut at man kan føre regnskap uten å være autorisert så lenge en revisor tar årsoppgjøret.

Synes det var vanskelig å finne noe korrekt svar på akkurat dette, så er det noen her inne som vet?

Hvor går grensen i hvor mye man kan gjøre i regnskap for andre uten å være autorisert?

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

Jeg har et annet spm også. Jeg har lenge ønsket å starte for meg selv på sikt og kunne tenke meg å tilby enkle regnskapstjenester uten å være autorisert.

Jeg vet at man ikke kan fakturere for regnskapstjenester, men har søkt litt på nett og funnet ut at man kan føre regnskap uten å være autorisert så lenge en revisor tar årsoppgjøret.

Synes det var vanskelig å finne noe korrekt svar på akkurat dette, så er det noen her inne som vet?

Hvor går grensen i hvor mye man kan gjøre i regnskap for andre uten å være autorisert?

jeg laget en egen tråd for dette spm så trenger ikke svare her :)

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye du vil få som nyutdannet i en stilling som regnskapsmedarbeider. Jeg har hatt 15 år i arbeidslivet før jeg begynte å arbeide som regnskapsmedarbeider. Har nå 7 års erfaring innen faget og har lønn på 420 000. Begynte på 320 000.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet som regnskapsmedarbeider i drøyt 4 år, har også bedriftsøkonom fra BI.

Startet på 292 000,-, har nå 372 000,-.

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg jobber som autorisert regnskapsfører ( snart 2 år siden jeg fikk autorisasjonen) med en lønn på 400 000 så det varierer masse.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også autorisert på 8.året. Har 530 + bonus.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet som regnskapsmedarbeider i ca 12 år - har ingen utdannelse, kun erfaring, og ligger nå på ca 440 000,-.

Aner ikke hvor mye en nyutdannet ligger på nå, men jeg startet med 210.000,- for 12 år siden :)

• 7 måneder senere...
Skrevet

Jeg har fem års erfaring med regnskap (ingen utdannelse) og tjener 400 tusen pr år. Bor på østlandet.

Anonym poster: 170aa86a1c034b257d06601c095c826c

Skrevet

7 års erfaring, 421 000 kr året

Anonym poster: f1ee26ac16aa524848fc44a822bef058

Skrevet

jeg laget en egen tråd for dette spm så trenger ikke svare her :)

ts

Hvor er den tråden? Dette lurer jeg også på! :)

Anonym poster: f1ee26ac16aa524848fc44a822bef058

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...