Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er snart ferdig utdannet lege, og må derfor sette meg inn i en del ting som jeg ikke aner så mye om.

Om noen der ute kunne forbarme seg over meg og svare på disse spørsmålene hadde jeg vært veldig takknemlig.

Hva betyr det at i en jobb er det 13 delt tilstedevakt?

Hvordan jobbet dere som turnuslegere (og gjerne hvor) altså jobbet dere 16 timer skift eller bare dag? Eller en blanding?

Hvor ofte har dere vakt når man jobber LIS? Er det noen spesialiseringer som har mindre vaktbelastning? (har enda ikke bestemt meg helt for hvilken rettning jeg ønsker og vil gjerne ta alt med i vurdering)

Jeg vurderer de følgende rettninger

Rheuma

Gastro

Endo

Dermatologi

Nevro

Er det noen store pluss eller minus med disse rettningene som jeg burde vite om? Eller en annen retning jeg burde overveie?

Føler jeg ikke har nok dybde til å klare psykiatri enda, men det håper jeg endrer seg under turnus.

Hvor hadde du turnus og synes du at det var en god opplevelse (vil du anbefale meg å søke meg dit eller burde jeg heller satse på et annet sted? Hvorfor?)

Jeg setter virkelig stor pris på om noen kan svare meg, jeg har ingen andre jeg kan spørre og jeg er lettere forvirret.

På forskudd tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...