Gå til innhold

Er det noen som har testet ut denne dietten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er galskap, du får altfor lite næring! Det er for lite mat for et sykt, sengeliggende menneske! IKKE prøv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vil garantert fungere da du vil gå i et enormt kaloriunderskudd. Mye vil nok være tapt muskelmasse.

Skulle gjerne prøvd den ut selv, men brekker meg nesten av å lese måltidsforslagene.

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Ja den virker den - så lenge du går på den. Når de 13 dagene er over kommer alle kiloene på igjen.

Du går sulten hele tiden.

Det gir ikke varig vekttap.

Alle jeg kjenner - inkludert meg selv - har fått alle kiloene tilbake.

I tillegg kommer at Rikshospitalet for lenge siden har gått ut og sagt at de ikke vil ha navnet sitt knyttet til denne dietten da de ser på den som farlig, meningsløs og misbruk av deres navn.

Endret av Blondie65
AnonymBruker
Skrevet

Ja den virker den - så lenge du går på den. Når de 13 dagene er over kommer alle kiloene på igjen.

Du går sulten hele tiden.

Det gir ikke varig vekttap.

Alle jeg kjenner - inkludert meg selv - har fått alle kiloene tilbake.

Det står jo at kuren er for å endre forbrenningen og stoffskifte, og at man derfor ikke legger på seg igjen de kg?

Gjest *Maja*
Skrevet

Tullete og galskap!

Klart du kommer til å gå ned i vekt; det er jo en sultediett. Du kommer til å miste masse muskelmasse som igjen vil sørge for at forbrenningen vil gå ned. Du vil bli slapp, gretten og i sekundet du SER på en karbohydrat så vil alle kiloene pluss litt ekstra komme tilbake.

Det finnes ingen snarveier til en slank, sunn og sterk kropp.

Spis normale mengder mat og kom deg på trening.

• Liker 2
Skrevet

Hvem har råd til å spise 200 g biff seks ganger på 13 dager? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Bare tull og tøys med slike kurer. Synes ikke man kan kalle det diett engang. Leste du det som sto under selve kuren? Dietten er på ingen måte fullverdig, dvs. den dekker ikke behovet for en rekke vitaminer og mineraler, deriblant vitamin D, kalsium og jern. Det har i tillegg rent mye vann i havet siden denne kuren var det nye og revolusjonerende på slankefronten. Det står om advarsler i 1990, dvs 22 år siden. Kuren er nok enda eldre enn det. På de årene har vi fått mer kunnskap om kost og ernærling, og det burde blinke så mange varsellamper i hodet ditt bare av å lese gjennom denne kuren at du hadde blitt sveiseblind.

Spis normal og sunn mat, tren styrke (ikke med to kilos-manualer, og nei, man blir ikke svær av styrketrening) 2-3 ganger i uka og kardio 2-3 ganger uka. Legg deg i kaloriunderskudd så merker du kjapt resultater. På diett.no kan du skrive inn og få svart på hvitt hva du spiser. Anbefaler deg å gjøre det i en ukes tid for å bli klar over hva du egentlig tilfører kroppen din av næring.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La meg forklare det til deg på en måte så du skjønner det.

En person med moderat med muskler, og litt fett på kroppen bestemmer seg for å prøve den dietten der. Etter 13 dager har alt fett, og alt av muskler forsvunnet, og personen står der tynn som en strek. Med en gang personen stapper eh hand i brødboksen igjen, så kommer ALLE kiloene tilbake. Men vet du hva? Det du tapte i muskler, det får du ikke tilbake, du får det tilbake i form av vannvekt og fett. Så etter denne kuren er utgangspunktet ditt ENDA dårligere enn før.

Hvorfor strebe etter å være tynn og dvask? Vær heller sterk og trent.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Det står jo at kuren er for å endre forbrenningen og stoffskifte, og at man derfor ikke legger på seg igjen de kg?

Men det gjør man. Ergo er det en bløff. Man endrer ikke stoffskifte og forbrenning på 14 dager. Man endrer faktisk ingenting annet enn at man mister mye vann, spiser virkelig dårlig i 14 dager og øker til minst samme vekt etter kort tid.

Du kan velge å tro på min erfaring eller bløffen som dietten er bygget på.

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner har gått på den 3 ganger. Har man ikke overfødig fett, blir man kvalm og dårlig av den, men hvis man har noe ekstra, så har hun mistet det på denne kuren. Hun jeg kjenner gikk ned 7 kg, 6 kg og 9 kg de gangene hun har gått på den. Hun sier at etterhvert i kuren merker du ikke lenger at du er sulten. Men viktig å spise de på gitte tidspunktene, og ikke spise noe annet enn det som står på planen. (hverken mer eller mindre). Hun har holdt seg nede 2 år etter kuren hver gang. Så den funker på noen ihvertfall. Jeg skal prøve den i sommer når jeg skal bo alene i to uker. Blir spennende å se resultater!

Huker av for anonym for å ikke bli slakta.

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner har gått på den 3 ganger. Har man ikke overfødig fett, blir man kvalm og dårlig av den, men hvis man har noe ekstra, så har hun mistet det på denne kuren. Hun jeg kjenner gikk ned 7 kg, 6 kg og 9 kg de gangene hun har gått på den. Hun sier at etterhvert i kuren merker du ikke lenger at du er sulten. Men viktig å spise de på gitte tidspunktene, og ikke spise noe annet enn det som står på planen. (hverken mer eller mindre). Hun har holdt seg nede 2 år etter kuren hver gang. Så den funker på noen ihvertfall. Jeg skal prøve den i sommer når jeg skal bo alene i to uker. Blir spennende å se resultater!

Huker av for anonym for å ikke bli slakta.

Hm, interessant... denne kuren er sikkert som alt annet, funker bedre på noen enn andre. Men om det funker er det jo verdt det, men om det ikke funker, som andre sier, at man går opp igjen like fort, bare mindre muskler... er det verdt å ta sjansen da? Jeg har lyst til å teste den ut, men er redd for å bli slappere i fisken enn hva utgangspunktet var :P

AnonymBruker
Skrevet

Hvem har råd til å spise 200 g biff seks ganger på 13 dager? :klo:

Tenk på alle de pengene som blir spart på resten av maten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Interessant at du overser det som står skrevet under:

I 1990 gikk leger og kliniske ernæringsfysiologer ved Rikshospitalet i Norge ut med en advarsel i Tidsskriftet for Den norske lægeforening, hvor de bl.a. skrev: "Vi ønsker å få satt en stopper for den foreldede avmagringsskosten. Sykehuset ser meget alvorlig på at pasienter feilinformeres, og advarer mot å bruke kosten." I 1995 kom en ny advarsel, denne gang fra det danske ernæringsrådet, som skrev: "Rigshospitalets stofskiftekur er et falsum, der cirkulerer blant patienter samt i et økende omfang også utlevers af læger. Følges diætplanen opnås et vægttab, men sammensætningen af de energigivende næringsstoffer er uhensigstmæssig for patienter, der skal ændre kostvaner med henblik på vægtvedligeholdelse efter vægttabet. Det lave indhold af især kalcium, vitamin D og jern er betænkeligt hos den typiske målgruppe, kvinder, hvor jernmangelanæmi er hyppig hos de fertile, og osteoporose er hyppig hos de postmenopausale. Diæten må på denne baggrund frarådes."

Hva er det du/dere ikke skjønner med dette?

Slutt å vær så lat og hiv deg heller i gang med livstilsendring i form av mer trening og sunnere mat. Det betyr å spise nok og på en sånn måte at du faktisk kan leve med det resten av livet. Da får du sunn kropp med lite fett og mer muskler. Hvis du sulter deg med sånne her dietter mister du muskelmasse, noe som gjør at du forbrenner dårligere etter kuren da muskler forbrenner mer i hvile enn fett.

Men for all del, ødelegg kroppen din. Da blir den sikkert fin.

Skrevet

Hva tror du skjer når du begynner å spise vanlig mat igjen? Kan GARANTERE deg du går opp. Les heller om her http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ ..

Viktig å få i seg mat. Ellers ødelegger du kroppen din, og går opp igjen med en gang etterpå. Du må endre LIVSSTILEN din :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på dag 12 og har gått ned 6 kg. Jeg regner med å gå opp igjen 2 kg når jeg spiser normalt igjen. Tror det handler om å være påpasselig med å ikke overdrive matinntak etter kuren.

Jeg tror personlig på kalori inn/kalori ut regelen. Når man skal slanke seg så skal man passe på å ikke spise mer enn man forbrenner.

Denne kuren er lav kalori, så den må ikke gå lenger enn angitt, men jeg ser ikke problemet som mange andre her inne hyler om.

Muligheten for at du går opp i vekt etter endt kur er der, du må selv passe på å ikke fråtse når du er ferdig, men å spise normalt.

Jeg syns det er overdrevent av folk å si at denne er så sinnsykt farlig. Tenker på under krigen når folk ikke hadde mat og det var full rasjonering. Kroppen tåler mer enn vi tror, og hvis folk kunne overleve på lite kalorier i flere lengre perioder, da er ikke denne så grusom som enkelte skal ha det til.

Men det er selvsagt en forutsetning at du er frisk og det er jo på eget ansvar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt korrekt ditt suppehue (pun intended), man skal ligge i minus, men man skal IKKE ligge for mye å minus. Kroppen har et visst antall kcal den skal ha i seg daglig kun for å fungere optimalt. Men hvis du har lyst til å gå på en dustete kur, miste muskelmasse og vann, og så dra på deg ALLE kiloene igjen iløpet av en tid, be my guest. Folk som påstår at de klarer å holde vekten flere år etter endt "kur" lyver.

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke bedre å gå på en diett hvor man faktisk får i seg mat da? og gå like mye ned i vekt? Til en viss grad så kan du nok både spise 200 kcal om dagen og 800 kcal om dagen og gå ned like mye, det er stor kalori underskudd uansett, og kroppen kan ikke gå ned mer en så og så mye hver dag uansett underskudd. Tror du vil gå mer opp en 2kg etter kuren AB.

Skrevet

Jeg er på dag 12 og har gått ned 6 kg. Jeg regner med å gå opp igjen 2 kg når jeg spiser normalt igjen. Tror det handler om å være påpasselig med å ikke overdrive matinntak etter kuren.

Jeg tror personlig på kalori inn/kalori ut regelen. Når man skal slanke seg så skal man passe på å ikke spise mer enn man forbrenner.

Denne kuren er lav kalori, så den må ikke gå lenger enn angitt, men jeg ser ikke problemet som mange andre her inne hyler om.

Muligheten for at du går opp i vekt etter endt kur er der, du må selv passe på å ikke fråtse når du er ferdig, men å spise normalt.

Jeg syns det er overdrevent av folk å si at denne er så sinnsykt farlig. Tenker på under krigen når folk ikke hadde mat og det var full rasjonering. Kroppen tåler mer enn vi tror, og hvis folk kunne overleve på lite kalorier i flere lengre perioder, da er ikke denne så grusom som enkelte skal ha det til.

Men det er selvsagt en forutsetning at du er frisk og det er jo på eget ansvar.

Men nå er ikke du i krig da... makan til småjenter der ute som ikke kan nok om ernæring! Du ødelegger kroppen din..

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt korrekt ditt suppehue (pun intended), man skal ligge i minus, men man skal IKKE ligge for mye å minus. Kroppen har et visst antall kcal den skal ha i seg daglig kun for å fungere optimalt. Men hvis du har lyst til å gå på en dustete kur, miste muskelmasse og vann, og så dra på deg ALLE kiloene igjen iløpet av en tid, be my guest. Folk som påstår at de klarer å holde vekten flere år etter endt "kur" lyver.

Så de av mine venner som har gjort denne lyger altså. Merkelig at det vises tydelig at de holder vekten så lenge etter da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...