Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok - tror jeg - avhengig av hva slags operativsystem du har. Og for å unngå å hisse på meg Postmannen, må jeg bare ile til og fortelle at jeg stort sett bare har Windows-erfaring.

Dersom du har Windows XP, Windows 2000 eller Windows NT4.0, kan du høyreklikke på mappa du vil beskytte, og velge arkfanen "Sikkerhet".

Sørg for at kun din bruker (påloggingsnavn) ligger i listen "Gruppe- eller brukernavn". Sørg for at du har alle rettigheter ("Alle tillatelser) til mappa, ellers kan du få problemer med å få tilgang til den selv.

Klikk "OK" og rettighetene på mappa er satt kun til deg.

Dersom du fortsatt sliter med Windows 98 eller Windows 95 har du ingen slik mulighet som jeg kjenner til.

OBS: Dersom det ikke er du som er eier/administrator av maskinen, kan den som har administratorrettigheter selv gå inn å sette nye rettigheter, og derved få tilgang til mappa di.

Skrevet
Dersom du har Windows XP, Windows 2000 eller Windows NT4.0, kan du høyreklikke på mappa du vil beskytte, og velge arkfanen "Sikkerhet".

Sørg for at kun din bruker (påloggingsnavn) ligger i listen "Gruppe- eller brukernavn". Sørg for at du har alle rettigheter ("Alle tillatelser) til mappa, ellers kan du få problemer med å få tilgang til den selv.

Klikk "OK" og rettighetene på mappa er satt kun til deg.

Dersom du fortsatt sliter med Windows 98 eller Windows 95 har du ingen slik mulighet som jeg kjenner til.

OBS: Dersom det ikke er du som er eier/administrator av maskinen, kan den som har administratorrettigheter selv gå inn å sette nye rettigheter, og derved få tilgang til mappa di.

Hva når det uansett bare logges på med ett brukernavn på maskinen?

Skrevet

Dersom man logger på med bare en bruker, har man et problem med å beskytte 'sine' ting...

Det er mulig det finnes tredjeparts krypteringsverktøy som kan kryptere en mappe eller en enkelt fil, men det kjenner jeg ikke til. Fant heller ikke mye matnyttig (sånn umiddelbart) ved søk på Google om 'kryptere mappe'...

Jeg anbefaler sterkt å bruke enten Windows XP Professional eller Windows 2000 Professional (eventuelt gamle Windows NT4.0) dersom det er flere enn en bruker på maskinen. Det er meg bekjent eneste mulighet til å beskytte sine filer/mapper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...