AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Enkelte av venninnene mine har et motbydelig syn på dette med menn, og hva de skal forsyne dem med. Vi hadde en jentekveld i helgen, og der kom det klart frem hva som forventes av en mann, og hva som kan forventes av en kvinne. En kvinne kan: Tjene lite eller mindre Ha en "dårlig" jobb Leie leilighet/hybel Ha barn fra før Være gjerrig Være lat og utrent osv, dere skjønner greia Menn SKAL: Ha egen bolig God jobb så de kan FORSØRGE KVINNEN De skal ikke ha barn fra før av, for ekser er bare slitsomt De skal være spandable og betale på dater og for ting Være trente og energiske, jobbe hardt og mye, trene, og ta seg av hus og hjem på lik linje med kvinnen, selv om hun sitter hjemme på ræva halve dagen, arbeidet må deles likt, må vite! Jeg ble altså så provosert, dette var en selvfølge for flere av jentene, og flere av de er i forhold også. Synes synd på mannen de er i forhold med, det er bare kvalmt med slike holdninger. Hilsen jente 24 med respekt for andre mennesker! 4
Gjest Bud Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Ja takk, det der har jeg erfart! Derfor er jeg per dags dato singel, det er langt mellom kvinner med ordentlige verdier! 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Ja takk, det der har jeg erfart! Derfor er jeg per dags dato singel, det er langt mellom kvinner med ordentlige verdier! Enten kjenner du en av mine venninner, eller så er dette faktisk litt utbredt? Jeg er litt sjokkert, må jeg si! Det er så urettferdig at det går jo ikke an? Og hva slags verdier er det at en mann har god jobb, god rå, og stort hus, det er jo ikke verdier i det hele tatt når det er et menneske man skal inngå et forhold med, hva har pengene å si da? Gud i himmelen, jeg skjønner ikke at jenter eier skam, når man kan stille slike krav.. ..
Gjest Bud Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 Godt mulig, jeg blir kvalm av den utpregede latskapen blant mine jevnaldrende. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Jeg tror det ligger noe i det du sier selv om man ikke skal gre alle under en kam og det der, men jeg har selv fått merke en del av kravene jenter stiller.
Gjest JosefK78 Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Jeg er en totalt sosial taper men kvinner elsker meg for det Jeg tror ikke alle kvinner har en slik holdning, jeg tror det er de som har det men at det her er store forsjeller blant både aldersgrupper og sosialegrupper, og til og med geografiske grupper 2
eva-80 Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 Hehehehe :DD Snedige venninner du har altså. Jeg er en kvinne med både leieleilighet, barn og ingen toppjobb.Jeg har da en kul ny bil som jeg digger MEN : Jeg har aldri valgt ut menn etter økonomi, trente muskelgutter med fancy godt betalt kontorjobb er deffinnitivt ikke min type og henger faktisk mere meg på dennne tradisjonelle fordelinga ang. husarbeid i rollene. Ja jeg forventer at han legge tøyet sitt i skittentøykurven og at han kan skylle av middagstallerken etter seg. Det kan da ikke være umuig. Jeg skal ha meg frabedt å bli betalt for også i datesituasjoner, jeg har da jobb og intekt, er oppegående og selvstendig. Jeg vil deffinitivt ha delt økonomi for jeg hater å være avhengig av andres velvilje og er heller ingen Mor Theresa for å forsørge han. Nå er jeg ikk singel ( lenger) men disse tingene har alltid vært slik. Så jeg vet ikke hva slags kvinner dere møter men heldigvis så finnes det anna typer også enn dere har erfart. Blir nesten såret litt av slik kategorisering. 3
encore Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Mange jenter er sånn dessverre Da jeg var 16- 17 år var jeg selv sånn- syntes det var stas med gutter som kunne betale etc- til mitt forsvar tenkte jeg ikke så veldig mye over det akkurat da og hadde jo ingen penger selv Men man vokser jo opp og ting som det der burde man virkelig vokse av seg- virker mer som om disse jentene er på leting etter en slags "ny pappa" som kan legge ut for moroa? I dag er jeg 25 og sammen med en som har stor gjeld fra før av, og jeg forsørger oss til tider- og det er helt greit! 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #9 Skrevet 28. mai 2012 Dette er helt ukjent for meg. Jeg kjenner ingen som har så urimelige krav, men så er mine venninner ressursterke og eier egen leilighet og har sunn økonomi alene. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #10 Skrevet 28. mai 2012 Dette er helt ukjent for meg. Jeg kjenner ingen som har så urimelige krav, men så er mine venninner ressursterke og eier egen leilighet og har sunn økonomi alene. Det er vel der problemet faktisk er, de venninnene mine som hadde disse kravene, hadde slett ikke den selvstendigheten de selv forlangte at mennene har. Det har faktisk ikke jeg heller, leier, sparer til hus, har en jobb jeg ikke tjener all verden på, men gud som jeg trives, og likevel har ikke jeg urimelige krav til men. Men men.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #11 Skrevet 28. mai 2012 Hvilket miljø er det du vandrer i? Nok en gang der kg får meg til å føle at jeg lever i en alternativ virkelighet... Jeg kan til en viss grad forstå at for en kvinne som jobber fulltid på rema1000 er det mer fristende med en advokatmann enn enn søppelkjørermann. Men - og dette er ett stort men - i Norge har ALLE mulighet til å ta utdanning og forbedre livene sine. Det er ikke slik lengre at eneste mulighet for kvinner å komme seg opp å frem er å leve på en mann. Lises trenger ikke ta til takk med å bli fru doktor, hun kan bli doktor selv 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #12 Skrevet 28. mai 2012 det beskriver ikke hvordan jeg er i det hele tatt eller hva slags kar jeg vil ha.eller vennene mine. man kan ikke dra alle under en kam.
Piper Skrevet 28. mai 2012 #13 Skrevet 28. mai 2012 Underveis i oppveksten vår lærers vi opp til å ha forventinger til både det ene og det andre, enten det er menn eller kvinner. De fleste mennesker har forventinger til den andre parten, for vi skal liksom forvente ting. Hva ville vi tenkt uten forventinger? Hvor ville vi vært uten forventinger? Hvor ville vi vært om vi bare aksepterte og respektere andre mennesker for det de er, istedenfor det vi forventer at de skal være? Vi lager fortellinger i vårt liv, og de fortellingene lever vi etter. Ubetinget kjærlighet kommer inn når vi fjerner forventningene. Det er ekte kjærlighet det, og den er større enn jeg klarte å forestille meg. Jeg er fortsatt i en omleggingsfase, men lærer noe nytt hver eneste dag. Jeg har sluttet å forvente noe, rett og slett fordi det bare fører med seg kaos i livet mitt. Jeg aksepterer alle for det de er, og respekterer de for det de er. Men sammen med alle forestillinger om hvordan alt burde være, så blir en forferdelig skuffet når andre mennesker ikke kan leve opp til de forventningene man har. Er det et godt liv å leve i skuffelse?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #14 Skrevet 28. mai 2012 Enkelte av venninnene mine har et motbydelig syn på dette med menn, og hva de skal forsyne dem med. Vi hadde en jentekveld i helgen, og der kom det klart frem hva som forventes av en mann, og hva som kan forventes av en kvinne. En kvinne kan: Tjene lite eller mindre Ha en "dårlig" jobb Leie leilighet/hybel Ha barn fra før Være gjerrig Være lat og utrent osv, dere skjønner greia Menn SKAL: Ha egen bolig God jobb så de kan FORSØRGE KVINNEN De skal ikke ha barn fra før av, for ekser er bare slitsomt De skal være spandable og betale på dater og for ting Være trente og energiske, jobbe hardt og mye, trene, og ta seg av hus og hjem på lik linje med kvinnen, selv om hun sitter hjemme på ræva halve dagen, arbeidet må deles likt, må vite! Jeg ble altså så provosert, dette var en selvfølge for flere av jentene, og flere av de er i forhold også. Synes synd på mannen de er i forhold med, det er bare kvalmt med slike holdninger. Hilsen jente 24 med respekt for andre mennesker! Nei, Damer skal, for å oppfattes som attraktive; - være slanke og ha former. På tross av at former gjerne forsvinner med trening. - Være pene, vekke oppsikt pga utseende og helst klare å gjøre det til et levebrød. - aldri klage, ikke være sure. Aldri ha en dårlig dag - "finne seg i" som normaltilstand - Ikke ligge med menn, men ligg med menn (kommer aldri til å skjønne meg på denne). - Få flere barn, men ha en kropp som ikke viser tegn til det. - Være underdanig - Ikke for smart, ikke være vanskelig. 3
Gjest JosefK78 Skrevet 28. mai 2012 #15 Skrevet 28. mai 2012 Nei, Damer skal, for å oppfattes som attraktive; - være slanke og ha former. På tross av at former gjerne forsvinner med trening. - Være pene, vekke oppsikt pga utseende og helst klare å gjøre det til et levebrød. - aldri klage, ikke være sure. Aldri ha en dårlig dag - "finne seg i" som normaltilstand - Ikke ligge med menn, men ligg med menn (kommer aldri til å skjønne meg på denne). - Få flere barn, men ha en kropp som ikke viser tegn til det. - Være underdanig - Ikke for smart, ikke være vanskelig. Så det du sier er at menn og kvinner fortjener hverandre 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #16 Skrevet 28. mai 2012 Så det du sier er at menn og kvinner fortjener hverandre Tror ikke det er enklere for damer slik TS indikerer, nei. I allefall ikke for damer som er gjennomsnittlige av utseende. 1
Piper Skrevet 28. mai 2012 #17 Skrevet 28. mai 2012 Nei, Damer skal, for å oppfattes som attraktive; - være slanke og ha former. På tross av at former gjerne forsvinner med trening. - Være pene, vekke oppsikt pga utseende og helst klare å gjøre det til et levebrød. - aldri klage, ikke være sure. Aldri ha en dårlig dag - "finne seg i" som normaltilstand - Ikke ligge med menn, men ligg med menn (kommer aldri til å skjønne meg på denne). - Få flere barn, men ha en kropp som ikke viser tegn til det. - Være underdanig - Ikke for smart, ikke være vanskelig. Er dette noe du har blitt fortalt er riktig, eller er dette noe du forteller deg selv er riktig? 1
Surriball Skrevet 28. mai 2012 #18 Skrevet 28. mai 2012 Helt ærlig - jeg forventer av en mann at han vil noe med livet sitt, og at han har kontroll på det. That's it. Er selv student og lever på studielånet, sper på med sommerjobbing. Leier bolig, står på egne ben og når jeg er ferdig er jeg så og si garantert en godt betalt jobb. Samboeren min er også student, med deltidsjobb. Han tar en lavere grad enn meg, men vil også havne ut i en god jobb når han er ferdig. Vi er på bølgelengde, har samme verdier, ønsker om hvordan livet skal bli og snakker godt sammen. Jeg stiller ikke flere krav enn det
Gjest .-L-. Skrevet 28. mai 2012 #19 Skrevet 28. mai 2012 Finnes da nok av selvstendige damer rundt omkring Gjelder jo bare å søke i de riktige miljøene.
Mynona Skrevet 28. mai 2012 #20 Skrevet 28. mai 2012 Dette er helt ukjent for meg. Jeg kjenner ingen som har så urimelige krav, men så er mine venninner ressursterke og eier egen leilighet og har sunn økonomi alene. For meg og. Kjenner ingen som har disse kravene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå