Gjest Gaby Skrevet 3. januar 2013 #481 Del Skrevet 3. januar 2013 Gratulerer Snøfnugg! Uke 33 her også, og jeg kan ikke skjønne at magen skal vokse i enda 1,5 mnd På meg er det kun magen (og puppene) som har vokst, jeg er like lita på resten av kroppen som jeg var fra før. Ser litt rart ut Men at magen skal kunne bli enda større - nei det skjønner jeg ikke. Det er mye sofasitting her også, magemusklene gir meg skikkelig trøbbel om jeg går for mye. Men det er fint - da blir jeg kanskje ferdig med Mor Signe-teppet jeg holder på med. Lager dere noe til babyen som kommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 3. januar 2013 #482 Del Skrevet 3. januar 2013 Gratulerer snøfnugg!! Eg er 34 + 1 i dag, og er veldig klar for å få ut babyen, har vore sjukmeldt sidan starten av desember, og begynner å kjede meg ein heil del I går var vi sta å kjøpte stelleveske, bilsete, kluter, lammeskinn ++ så no kan babyen berre komme! Så flink du er, Gaby, som lagar teppe! Eg har sydd eit leiketeppe, det blir nok det einaste eg kjem til å klare å ordne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 3. januar 2013 #483 Del Skrevet 3. januar 2013 Flink og flink, rettstrikk er ikke det mest kompliserte man kan finne på Men det tar fryktelig lang tid. Jeg er kommet halvveis, og har tenkt å hekle en kant rundt til slutt. Burde kanskje strikke litt i stedet for å se på serier? Leketeppe er jo supert Emas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 3. januar 2013 #484 Del Skrevet 3. januar 2013 Er det ikkje litt mønster også da, Gaby? Eg kan ikkje å legge opp masker en gong eg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 3. januar 2013 #485 Del Skrevet 3. januar 2013 Nei, jeg strikker bare rett uten mønster. Naturhvitt, og så skal kanten være grå. Liker det litt enkelt Jeg kan strikke mønster også, men det er finere på litt fastere strkkinger. Dette teppet er veldig løst og strekkelig. Og supermykt, i ull/silkegarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 3. januar 2013 #486 Del Skrevet 3. januar 2013 Det teppet hørtes deilig ut, Gaby. Jeg har bare små strikkeprosjekt på gang. djevellue, votter uten tommel og sånn skjerf som man smetter sammen i front... kunne godt ha tenkt meg å strikket noe større, men jeg var så ambisiøs og skulle strikke til bebbisene i venninnegjengen, og når alle 6 bestemte seg for å få bebbiser i løpet av ett år ble det litt hektisk til Sprellefant... måtte krype til korset og overlate det siste prosjektet til mamma slik at det har sjans til å bli ferdig før ungen konfirmeres.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 4. januar 2013 #487 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Da har jeg vært på kontroll hos jordmor. Hun syns det er litt vanskelig å kjenne hvordan han ligger, så det blir ekstra ultralyd 10.januar. Håper jo ikke at det er seteleie, men det er heeelt greit for meg å få en ekstra sniktitt på lillegutt Jeg ble litt forvirret av disse ukene i dag.. jordmor sa at jeg var 26+5 i dag, men når jeg har termin 20.januar, er jeg ikke 27+5 da..? (eller 28+0 hvis man regner svangerskapets lengde til å være 40+2?) Eller er det jeg som tuller med påbegynte/fullgåtte uker..? Edit: Gaby påpekte så fint at det er selvfølgelig uke 36+5 og 37+5, evt 38 det er snakk om Endret 4. januar 2013 av Sprellefant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 4. januar 2013 #488 Del Skrevet 4. januar 2013 Det må nå i alle fall være 30 og noe uker Jeg var også på kontroll i dag, og her ligger hun med hodet godt ned i bekkenet sa legen. Men det er jo enda tid til å snu seg, jeg er 34 uker i dag! Håper hun ligger i ro, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 4. januar 2013 #489 Del Skrevet 4. januar 2013 Det må nå i alle fall være 30 og noe uker Jeg var også på kontroll i dag, og her ligger hun med hodet godt ned i bekkenet sa legen. Men det er jo enda tid til å snu seg, jeg er 34 uker i dag! Håper hun ligger i ro, da. Oi, jeg som tuller ekstra mye når jeg skriver ser jeg - mente såklart 36+5 og 37+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 4. januar 2013 #490 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg får det til å bli 38 uker i dag jeg, hvis du er 40+2 den 20. januar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. januar 2013 #491 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg har termin 18.januar og med 40+3 som de regner her er jeg 38+3 i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 4. januar 2013 #492 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg får det til å bli 38 uker i dag jeg, hvis du er 40+2 den 20. januar Ja, det er det jeg også mener... men jordmor har alltid tatt utgangspunkt i at svangerskapets lengde er på 40 uker (og ikke 40+2, som jeg, legen og hun som tok ultralyd først har regnet ut i fra).. men uansett blir vel 36+5 feil, det skulle vel ha vært 37+5..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 4. januar 2013 #493 Del Skrevet 4. januar 2013 Ja, 36+5 blir uansett en uke for kort. Min lege regner 40+2 mens sykehuset regner 40+3. Jeg regner 40+3 for da er jeg kommet en dag lengre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 5. januar 2013 #494 Del Skrevet 5. januar 2013 Hemorider! Hyyyl... det er så vondt... har fått tak i krem men det er fortsatt like ille. Hva skal jeg gjøre? Formen er helt forferdelig!! Kan jeg dra på sykehuset og få den skjært bort??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 5. januar 2013 #495 Del Skrevet 5. januar 2013 Uff, det hørtes ikke noe godt ut Amber. Jeg har dessverre ingen råd å komme med. Kan alltids se i kjerringrådboka mi?? Men spørs om du får skjært bort noe sånt så tett opp mot fødsel med tanke på fare for infeksjoner. Er nok med et sår av gangen som skal gro vil jeg tro. Og ikke minst da at du skal trykke ut en unge mens det eventuelt gror, det tror jeg ikke er noen god kombinasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 6. januar 2013 #496 Del Skrevet 6. januar 2013 Har du prøvd stikkpiller, Amber? Fiberrik kost og rikelig med drikke skal hjelpe mot hard mage, som kan gi hemorider! Eg er heldigvis ikkje plaga med det, men vart litt deppa no når eg skulle legge meg; magen er full i strekkmerker, ser ut som et veikart på magen!! Uff, så lite sexy eg følte meg når eg studerte meg sjølv i speilet... trøsten er at dei bleiknar etterkvart, men no ser det grusomt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 6. januar 2013 #497 Del Skrevet 6. januar 2013 Har de kommet bare i løpet av dagen, Emas? Jeg har alltid lurt på hvor fort strekkmerkene kan dukke opp.. Ikke vær lei deg, det er bare lillebabyen som har laget spor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 6. januar 2013 #498 Del Skrevet 6. januar 2013 Eg fekk litt allerede under puberteten, men no under svangerskapet, særlig siste månaden, føler eg at det popper opp nye dagleg... :-/ får berre trøste med det du sei, at babyen setter spor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 6. januar 2013 #499 Del Skrevet 6. januar 2013 Gaby: i forgje svangerskap følte jeg at de kom over nattan. Pop så var de der. 2 uker før jeg føda Trodde jo ikke jeg kom til å få strekkmerker, men neeeida Så langt denne gangen har jeg fått 3 nye helt under magen, mens de gamle har blitt litt røde igjen. Håper ikke det blir så mange fler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 6. januar 2013 #500 Del Skrevet 6. januar 2013 Amber: Uff, det hørtes ikke særlig godt ut... jeg har desverre ingen råd å komme med, men håper du finner noe som lindrer! Jeg går og skremmer opp meg selv i dag... i går kveld ble jeg plutselig usikker på om jeg hadde kjent liv på samme måte som tidligere.. dvs, jeg kjente liv i går, men kan ikke huske at han har hatt "tumleperioder" slik som han har pleid å hatt tidligere, det var mer forsiktige bevegelser liksom.. samtidig var jeg en del på farten i går, så er ikke sikkert jeg har lagt like godt merke til evt spark og bevegelser... spiste brødskiver med nuggatti og drakk appelsinjuice for en time siden, og har kjent litt liv etter det, men ingen voldsomme bevegelser som tilsier at han har fått sukkerkick akkurat.. så nå går jeg og lurer på om jeg skal slå meg til ro med at så lenge det er bevegelse er alt greit, eller om jeg skal ringe føden og forhøre meg.. mistenker jo at jeg er litt overengstelig og var nå som jeg først har begynt å tenke på dette... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå