Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor kan jeg gå inn og fikse det+ Har xp

Skrevet

I Outlook - for en mail:

Lag en ny mail. Trykk på Options-knappen. Da skal du få opp valg for om du vil ha receipts (kvittering) på at mailen har kommet fram, og / eller om den er lest.

Men mottaker kan ha stilt inn sin epost-leser til å ikke ville sende kvittering, så det er ikke en helt 100% sikker måte å vite om den er lest på.

Er ikke sikker på hvordan man får det til på alle mailer du sender ut. Men det er bedre å skru det på for spesielle mailer, enn for alle. Ellers får du mange uinteressante kvitteringer.

Catzy

Gjest Anonymous
Skrevet

og hvor er optionsknappen. Her er jeg ny i denne verden .HJELP :oops:

Skrevet

Option er verktøy knappen.

Her er to måter å gjøre det på i outlook.

Når du velger ny melding.

(Gjelder for alle sendinger.)

En annen måte er å velge verktøy.

(Gjelder for denne sendingen.)

Siden jeg ikke vet om du bruker outlook eller outlook express, kommer en forklaring for outlook express.

Velg alternativer.

(Gjelder alle sendinger.)

Eller en letter måte:

Ny meldining.

(Gjelder denne sendingen.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Tilli

Hjertelig takk for svar fra deg.

" Innmedteskjesvar" som noen av oss ukyndige trenger.

Sikkert mange fler som tok nytte av svaret ditt.

Takk, takk

Skrevet

Værsegod :)

Jeg er også sånn som må ha enkelte ting inn med teskje.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har gjort dette nå, men mailer kommer tilbake. Betyr det at de er lest?

Skrevet

Nå måtte jeg prøve hos meg for jeg har ikke brukt det her før.

Den som mottar mailen får opp et vindu hvor man skal bekrefte om man ønsker å sende tilbake en lesebekreftelse. (Mottaker kan stille inn på å sende bekreftelse automatisk tilbake eller velge å ikke bekrefte når sender ønsker bekreftelse.) Du som sender får tilbake bekreftelse fra den du sendte til så sandt mottaker ønsker det. Du ser at det er en bekretelse du har fått tilbake og ikke en vanlig mail. Under emne står det Lest: og der hvor det er bilde av en konvolutt, er det en runding med en hake i og noen streker utenfor rundingen.

Nå prøvde jeg i outlook og ikke outlook express. Regner med at det er nogenlunde likt i express.

Du kan prøve å se hvordan det virker hos deg ved å sende mail til deg selv, hvor du ønsker lesebekreftelse. Kan fint sende og motta mail fra samme adr.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kan ikke finne alternativet. Finnes det i Outlook 98 eller kan det rett og slett være deaktivert i min bedrift?

Skrevet

En stund siden jeg har vært på nett.

Kan nok hende at du ikke har ikonet hvor det står alternativ, men under Verktøy skal det stå Alternativ.

Jeg kan desverre ikke svare på om det går ann å deaktivere. Har ikke greie på sånt.

Kanskje noen andre her som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...