Gå til innhold

Strøm ved overtaking av bolig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overtar bolig til helga, og per dags dato er det ikke strøm der. Er det noen lure sjeler her inne som kan svare meg på om det blir mitt eget ansvar å få elektriker til å åpne strøm og lese av, eller skal megler gjøre dette? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg lurer på om det ikke er netteier, altså det selskapet som eier nettet, som må åpne igjen....(er ikke sikker her nå altså...) :klo:

Er det et hus på tvangssalg du/dere har kjøpt ? - eller er det bare et hus hvor tidligere eier har sagt opp strømmen fordi han/hun/de ikke ville betale for strøm og nettleie når de ikke bodde der ? Alt det økonomiske er ok mellom strømleverandør, netteier og tidlige eier :klo:

- spør fordi det kan være litt ulik prosedyre ved standard tilkobling og ved åpning etter stenging fra netteiers side (som skjer når man ikke har betalt regningene sine).

Gjest Tavira
Skrevet

Jeg lurer på om det ikke er netteier, altså det selskapet som eier nettet, som må åpne igjen....(er ikke sikker her nå altså...) :klo:

Er det et hus på tvangssalg du/dere har kjøpt ? - eller er det bare et hus hvor tidligere eier har sagt opp strømmen fordi han/hun/de ikke ville betale for strøm og nettleie når de ikke bodde der ? Alt det økonomiske er ok mellom strømleverandør, netteier og tidlige eier :klo:

- spør fordi det kan være litt ulik prosedyre ved standard tilkobling og ved åpning etter stenging fra netteiers side (som skjer når man ikke har betalt regningene sine).

Takk for svar! Det er en leilighet som har stått tom i nesten et år, så antar det er derfor de har skrudd av strømmen. Det skal ikke være noen problemer involvert ;)

Skrevet

Jeg ville ringt netteier og snakket med dem. Kan umulig tenke meg det er megler som fikser det, dessverre.

Skrevet

Det er du selv som eier som har ansvaret for å åpne strøm og starte et strømleieforhold med en eller annen leverandør. Leier du, er det huseiers ansvar å åpne for strømmen, men ditt ansvar å starte et strømabonnement i feks Hafslund.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg tok over sist ordnet megler dette. Det var et hus som hadde tilkoblet strøm som forrige eier betalte inntil ovettagelse. Strømmåleren ble avlest ved overtagelse. Hvordan er det med vannrør ol. om strømmen hat vært skrudd av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...