Gjest Tex Skrevet 2. februar 2004 #1 Del Skrevet 2. februar 2004 Dette har jeg laget tråder om før, men det er så lenge siden og nå er det så mange "nye" her... Hvor mange kaker skal dere ha i forhold til hvor mange gjester? Og ingen sure miner, som det blir aaaaltfor mye kaker og blablablaaaa... bare positive kakemoms kommentarer..... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HanneB Skrevet 2. februar 2004 #2 Del Skrevet 2. februar 2004 Vi skal ha 5 kaker i tillegg til bryllupskaken (tror jeg) og vi blir ca. 60 gjester. Har ikke bestemt helt hva slag, men det MÅ være en sjokoladekake Mine svigerinner har tilbudt seg å bake så dette blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 2. februar 2004 #3 Del Skrevet 2. februar 2004 Vi skal ha *bryllupskake 3-4 etasjer *ostekake *tropisk aroma *bløtkake *firkløverkake Det var det jeg kom på i farta. Kjenner jeg mamma blir det nok mye, mye mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 2. februar 2004 #4 Del Skrevet 2. februar 2004 Tror jeg er oppe i ca. 14 kaker med bryllupskake i tre etasjer for 70 gjester Blir mange kaker kanskje men du verden så godt det er med kaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 2. februar 2004 #5 Del Skrevet 2. februar 2004 Vi skal ha *bryllupskake 3-4 etasjer *ostekake *tropisk aroma *bløtkake *firkløverkake Det var det jeg kom på i farta. Kjenner jeg mamma blir det nok mye, mye mer... Og jeg glemte å si at vi blir ca 70-75 gjester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amelie Skrevet 2. februar 2004 #6 Del Skrevet 2. februar 2004 Vi skal ha seks kaker i tillegg til bryllupskake og to kransekaker. Dette er kanskje litt i overkant (60 gjester), men det er etter min mening litt av poenget at kakebordet er overdådig :D Vi ønsker oss ostekake, pærekake, verdens beste, kladdekake, eplekake, skogsbærkake. Å, nå fikk jeg lyst på kake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 2. februar 2004 #7 Del Skrevet 2. februar 2004 Vi skal ha bryllupskake+ 5andre kaker... Vi blir en ca 70gjester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSunshine Skrevet 2. februar 2004 #8 Del Skrevet 2. februar 2004 Vi skal ha: Bryllupskake 3 etasjer. 2 Kransekaker Heimelaga karamellpudding Fromasjkake Ostekake Drømmeterte(Kvæfjordskake) Sviskekake + noken som ikkje er bestemt enda... Vi på Sunnmøre bruka å ha MASSE kake!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 2. februar 2004 #9 Del Skrevet 2. februar 2004 Vi er oppe i ca 8 kaker på 50 gjester. Som om de kommer til å bli spist... Jeg ymtet frempå til modern om hun kunne spørre noen tanter/ venninner som er flinke, og dagen etter hadde hun fått napp hos alle. Mange snille mennesker der ute! Flinke, snille mamsen med stort kontaktnett. Er ikke noe kakemonster (men det er slekta! Derfor så mye kake!), så jeg spurte om å få litt fruktsalat også. Nam! Ikke så tungt, og fint for oss med trangt kjoleliv. M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineAA Skrevet 2. februar 2004 #10 Del Skrevet 2. februar 2004 Vi har tenkt ca. 5 kaker + kransekake og bryllupskaken på 2 etasjer. Ca. 60 gjester Bryllupskaken blir enten lukket valnøtt eller fruktkake...kanskje en etasje av hver?? Ostekake Kvæfjordkake Sjokoladekake av en eller annen sort Resterende kan svigermor få velge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 2. februar 2004 #11 Del Skrevet 2. februar 2004 Vi kommer til å kombinere kaker og dessert. Tror det blir 3-4 kaker + bryllupskake. Og så myyyyyyyyyyyyyyyyye dessert av mange slag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. februar 2004 #12 Del Skrevet 2. februar 2004 *Får lyst på kake* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 2. februar 2004 #13 Del Skrevet 2. februar 2004 Skal kun ha bryllupskake, men den blir til gjengjeld ikke helt tradisjonell. Vi er ingen kakemonstre, og derfor blir det ikke kakebord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 2. februar 2004 #14 Del Skrevet 2. februar 2004 Vi skal ha 4 etasjers bryllupskake 2 sjokoladekaker 3 kransekaker Stor kringle Fruktkake Vi blir ca 55 personer. :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2004 #15 Del Skrevet 2. februar 2004 Var i et selskap i helgen der vi var 23 personer. Det var bakt fire kaker. Og det var tilsammen, ca to hele kaker som ikke ble spist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klaraklokk Skrevet 2. februar 2004 #16 Del Skrevet 2. februar 2004 I tillegg til bryllupskaken skal vi ihvertfall ha Verdens beste Ostekake En sjokoladekake/brownies Kransekake wealskringle (vet ikke om det skrives sånn...) Konfektkake Skruller/kromkake Kanskje gubb og lefse (tykk og tynn) Og det kommer sikkert flere.... Enda så er vi bare 50 stk Men kakeskikken på den trønderske landsbygda akn ta litt av da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 2. februar 2004 #17 Del Skrevet 2. februar 2004 Vi skal ha ca 80 gjester og må ha maaasse kaker :D For vi er noen kakemonser hele gjengen!! - bryllupskake - tårnkake - marsipankkake - tropisk aroma - ostekake - verdens beste - bløtekake - sjokoladeskuffkake - suksessterte - å masse mere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 2. februar 2004 #18 Del Skrevet 2. februar 2004 jøss..foreløpig ingen...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 2. februar 2004 #19 Del Skrevet 2. februar 2004 Uff, ja, dette og er noe og må begynne og tenke på....Hvor mange kaker må jeg ha til 147 personer, der hvertfall 100 av de er skikkelige kakemonser? :o Det er jo minste bekymring da, for jeg har en "bunch" med tanter som roper høyest om at de vil lage kake til kaffien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 2. februar 2004 #20 Del Skrevet 2. februar 2004 Dette kunne jeg tenke meg på kakebordet: 1 iskake (a la daim) 1 brett med hjerteformede brownies Ellers skal bryllupskaken bli i tre etasjer, hver etasje med forskjellig smak: en tradisjonell bløtkake med marsipan, en saftig og deadent sjokoladekake med mokkakrem, samt en fruktmoussekake (eller ostekake - ikke bestemt). Tror det blir mer enn nok til 45 gjester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå