Måndagsbarn Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Hopp! Er det noen som har noen tips til meg angående en god foundation/tinted moisturizer til sommerbruk? Jeg vil aller helst ha noe som er så naturlig som mulig/har så lite "dritt" i som det går an. Har sjekket ut Korres, men ser at den har en del ingredienser som ikke er så miljøvennlige likevel - og har faktisk aldri brukt tinted moisturizer før, bare mineralfoundation. Synes pudderfoundations blir litt slappe/matte og rare i sommervarmen, og vil ha noe lett og som ikke dekker så voldsomt og kanskje med noe SPF. Noen tips/egne erfaringer? Har selv normal hud med fet t-sone.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Jeg ville brukt en 'vanlig' flytende foundation du vet du tåler, gjerne med god dekkevne og bare påført mye mindre. F.eks ved hjelp av en beautyblender/eller damp svamp. Problemet med mange sommerfoundations/fargede dagkremer er at for å få en middels til god dekkevne må du påføre relativt mye, og da blir litt av sommer føflelsen av "ingenting på" litt borte.
Måndagsbarn Skrevet 28. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2012 Jeg ville brukt en 'vanlig' flytende foundation du vet du tåler, gjerne med god dekkevne og bare påført mye mindre. F.eks ved hjelp av en beautyblender/eller damp svamp. Problemet med mange sommerfoundations/fargede dagkremer er at for å få en middels til god dekkevne må du påføre relativt mye, og da blir litt av sommer føflelsen av "ingenting på" litt borte. Takk for tipset! Jeg vil egentlig ikke ha så mye dekkevne heller, det viktigste er egentlig fuktighetskremen og at denne er god. At den har litt farge blir bare en bonus, liksom:) Om sommeren trenger jeg ikke dekke så mye, så det blir mest bare for å jevne ut slik at ansiktet ikke er rødt på haka og brunt i panna. It happens
Gjest Tigress Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 LdB har ein rimeleg farga dagkrem. Eg er ikkje ingredienslistelesar, så aner ikkje kva som er i han, men det var den første eg brukte og blei heilt hekta på farga dagkrem etter den. Eg blandar han med solkrem til sumarbruk.
JollyJolly Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Jeg testet Dr Hauschka i går, og den virket dødsbra! Ikke for blank, men ikke foundationmaskeaktig, samtidig ga den en fin glød og fukt. Dessverre uten solfaktor. Jeg må teste den noen ganger til før jeg vet helt sikkert. https://store.drhauschka.com/b2c/ecom/ecomEnduser/items/itemDetail.aspx?&page=&store=&itemNum=0TM&siteId=1&bulkexists=0 Jeg liker også MD formulation tinted moisturizer med spf 30, men den er litt blank.
JollyJolly Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 (endret) dobbel Endret 28. mai 2012 av JollyJolly
Måndagsbarn Skrevet 28. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 28. mai 2012 Jeg testet Dr Hauschka i går, og den virket dødsbra! Ikke for blank, men ikke foundationmaskeaktig, samtidig ga den en fin glød og fukt. Dessverre uten solfaktor. Jeg må teste den noen ganger til før jeg vet helt sikkert. https://store.drhauschka.com/b2c/ecom/ecomEnduser/items/itemDetail.aspx?&page=&store=&itemNum=0TM&siteId=1&bulkexists=0 Jeg liker også MD formulation tinted moisturizer med spf 30, men den er litt blank. Jeg har etter litt kikking også sett meg ut en dr.hauschka! Har litt andre hudprodukter fra dem som jeg er superfornøyd med, så lurer på å teste denne: http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Vaard-hygien/Ansiktsvaard/Cremer/Tonad-Dagcreme.htm Tror jeg går for det, jeg faktisk! Takk:)
Honesty Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 (endret) Jeg har den fra Laura Mercier. Den jevner ut og dekker litt. Dessverre synes jeg den er i guleste laget, og den er også litt klissete på huden. Jeg har lyst til å teste Clinique Moisture Surge farget dagkrem, men ingrediensene er kanskje ikke optimale. Ellers kan du teste den fra Madara, som du får hos Feelunique. Endret 28. mai 2012 av Honesty 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå