Gå til innhold

Uteservering i Bergen sentrum

Fremhevede innlegg

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg leter etter en plass i Bergen sentrum med koselig uteservering og god mat. Tenker foreløpig på Dickens og på Jacob Aall, men synes Jacob Aall har servert dårlig mat. Litt Egon-aktig. Ellers, andre steder? Hmm.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aroma på Vetrlidsalmenningen, eller Jacbos bar og kjøkken i Kong Oscarsgate.

AnonymBruker
Skrevet

Den nye zupperia?

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Har vært på Aroma en del ganger, men liker meg ikke så godt der på grunn av snobbete blondiner. Jacobs har dåårlig mat og er kjempedyre! ZUpperia, kanskje. :-) Takk.

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på Aroma en del ganger, men liker meg ikke så godt der på grunn av snobbete blondiner. Jacobs har dåårlig mat og er kjempedyre! ZUpperia, kanskje. :-) Takk.

Da var vel jeg en av dem, sikkert.

Værsågod! :)

(PS til andre interesserte som leser tråden: Jacobs har ikke dårlig mat i noen forstand av ordet - flere av de entusiastiske og idealistiske kokkene der er på Norgesmesternivå, og stedet er ett av de mest spennende spisestedene i Bergen for tiden. Med en koselig bakgård å sitte ute i).

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

(PS til andre interesserte som leser tråden: Jacobs har ikke dårlig mat i noen forstand av ordet - flere av de entusiastiske og idealistiske kokkene der er på Norgesmesternivå, og stedet er ett av de mest spennende spisestedene i Bergen for tiden. Med en koselig bakgård å sitte ute i).

Bakgård? Du mener vel tak?

Det er ingenting/lite i veien med maten. Det er derimot ikke alltid at servicen er like god. Jeg vil likevel kalle dette for et godt alternativ. Bestill bord ...

Jeg er selv veldig glad i Kafe Kippers på Verftet. Noen finere plass skal man virkelig lete meget langt etter. Maten er god, servicen er god og prisene er også gode.

Harbour cafe har god mat - befinner seg på Torget.

AnonymBruker
Skrevet

Bakgård? Du mener vel tak?

Nei - pleier du å sitte på taket der? :fnise:

Forresten er jeg enig i at Verftet er Bergens fineste uterestaurant, ingen tvil om det. Men det er svært, svært sjelden jeg får noe som likner god mat der - som regel er det temmelig ille, faktisk. (Unntak: fikk en relativt spiselig salat der i går, første gang på mange år at jeg ikke har vært direkte misfornøyd med maten der).

AnonymBruker
Skrevet

Uenig!

De har tidvis ok mat - dersom det er lite folk. Men ellers er det noen smakløs og uinspirert.

Gode blåskjell, men styr unna salatene og pastaen!

Gjest Blondie65
Skrevet

Nei - pleier du å sitte på taket der? :fnise:

MBakgård = baksiden av en bygning. Jacob All har takterrasse på Xhibitions tak. Siden Xhibition ikke har bakgård er det fysisk umulig å sitte i bakgården der.

AnonymBruker
Skrevet

MBakgård = baksiden av en bygning. Jacob All har takterrasse på Xhibitions tak. Siden Xhibition ikke har bakgård er det fysisk umulig å sitte i bakgården der.

Ikke Jacob Aall! Jacobs Bar og Kjøkken i K.Oscars gate.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Ikke Jacob Aall! Jacobs Bar og Kjøkken i K.Oscars gate.

Dette stedet har jeg aldri hørt om.

Skrevet

Prøv Dr Livingstone, evt Sumo. selv er jeg veldig glad i maten fra Harbour, men liker ikke uteserveringen deres.

AnonymBruker
Skrevet

Dr. Livingstone skal etter sigende ha ok tapasretter, så det er et godt tips, bakgården der er også stor og fin med varmelamper når det trengs.

Kippers er desidert det fineste stedet, men jeg har blitt matforgiftet der, så jeg anbefaler ikke blåskjellene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...