Gå til innhold

Dere som har erfaring med Zyrtec

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lang tid tar det før du merker virkning?

Jeg lurer på om jeg kan ha en eller annen form for allergi, og tenkte jeg skulle teste Zyrtec. Så igjen, hvor lang tid kan det gå før virkningen kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på zyrtec etter en allergisk reaksjon på antibiotika og da tok det vel en 2-3 dager før utslettene roet seg litt og 2-3 uker før de var helt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittlig virketid er en halvtimes tid, noen virker den fortere på, andre litt seinere. Kommer litt an på forbrenningen og stoffskiftet ditt.

Sliter du veldig, kan du ta to første gangen, og maks fire per dag.

Erfaringsmessig virker Cetirizin bedre på meg, så jeg kjøper heller den typen på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken allergi? Er utgangspunktet ditt at du tror du er allergisk mot noe og skal prøve å selvmedisinere deg selv?! Har du vært hos legen? Er det slik at du opplever symptomer og vil kjøpe en eske reseptfri Zyrtec på apoteket og forvente at du blir bedre? Hva er så planen? Fortsette?

Gå til legen og ta allergitest og få resept på det du trenger...

Jeg tar Cetrizin (ala Zyrtec) for pollenallergi og kan ikke helt si hvor lang tid det går før jeg merker forbedring. Plutselig oppdager jeg bare at plagene er bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker Zyrtec gjennom hele våren og sommeren. Starter tidlig i mai (noen ganger tidligere). Tar 10 mg. pr. dag. Det er for å forebygge. Kan dermed ikke si noe om hvor lang tid det tar før jeg merker at den virker da jeg tar den selv om jeg ikke har noen plager der og da. Bruker også andre medikamenter mot allergiplager, slik som nesespray og øyedråper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken allergi? Er utgangspunktet ditt at du tror du er allergisk mot noe og skal prøve å selvmedisinere deg selv?! Har du vært hos legen? Er det slik at du opplever symptomer og vil kjøpe en eske reseptfri Zyrtec på apoteket og forvente at du blir bedre? Hva er så planen? Fortsette?

Gå til legen og ta allergitest og få resept på det du trenger...

Jeg tar Cetrizin (ala Zyrtec) for pollenallergi og kan ikke helt si hvor lang tid det går før jeg merker forbedring. Plutselig oppdager jeg bare at plagene er bedre..

Synes dette innlegget var en smule krast, ettersom du ikke vet noe mer om meg enn det lille jeg skrev.

Men for å forklare da. Har slitt med nese/ører/lunger i fire år nå. Har vært hos utallige leger, også spesialister. Ble operert for nesepolypper for snart to år siden. Legene har mer eller mindre gitt opp å finne noen årsak til problemene mine, så jeg driver med litt forskning på egenhånd ja. Mest i forhold til om det kan være noe mat jeg spiser. Har enda ikke funnet noen årsak.

Og ja, jeg har blitt testet for allergi. Disse prøvene var negative, og allergimedisin ble derfor aldri et tema. Det jeg lurer på nå er om det kan være en pelsdyrallergi som har blitt trigget etter disse testene, og skal derfor be om ny allergitest. Men ettersom jeg våknet fryktelig tett i dag, tenkte jeg at det kunne være forsøket verdt.

Er også sykepleier, så jeg vet litt hva jeg snakker om.

Hvis det var noe mer du lurte på er det bare å spørre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...