AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Hvordan skaffe seg seniorleilighet når jeg er 30 år? Jeg hater barn og vil flytte asap. Seniorleilighet hadde vært perfekt, men problemet er jo at man må være minst 45. Kan for eksempel min mor stå som eier men at jeg bor der? Noen som har peiling? Er i Oslo jeg kunne tenke meg. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Jeg håper du for all del ikke havner i et kompleks med gamle grinbitre som faortsatt har litt hørsel i behold, for da kan du glemme alt av fest og moro. Tro meg, VELDIG mange eldre er så anti-lyd at det ikke går an, såvidt dem ikke hører dårlig selv. Og det er ikke slik at disse seniorboligene ligger godt inni skauer og kratt, langt fra sivilisasjon og "barn". Uansett hvor du flytter, så vil det være barn i nærheten. Såvidt du ikke velger å kjøpe en fritidsbolig som ligger inni skauen. Men da det er heller ikke så lett! Det er nemlig slik at du ikke kan bo i en fritidsbolig mer enn så å så å mange måneder iløpet av året, men man kan søke om tillatelse til å gjøre det om til en helårsbolig, men det mye frem og tilbake der. Du virker barnslig, når du ikke klarer å tåle barn. En ting er å ikke ville ha barn, jeg er en av dem, men det betyr ikke at jeg har noe imot unger, men jeg vil ikke ha en, thats it. Jeg kjenner også til noen (via blogg, uten å legge ut navn) som ikke er så begeistret for barn, men de tåler da for søren å være i nærheten av dem. Det er jo ikke slik at ungene i nærheten kommer inn i stuen din og bor sammen med deg, gjør de? Nei, så slutt gnålet. Jeg er glad i musikk og film, og måtte nesten undersøkt hver og enkel person hvis jeg skulle gjort det samme. "Hører fru hansen som bor over meg godt", og det er jo ikke bare å ta med et anlegg og koble til på visning for å "teste" hvordan de andre hører det, det går bare ikke. Jeg gjentar, tenk deg godt om, for du kan risikerere å mistrives utrolig i en seniorleilighet hvis du får feil naboer. Og en seniorleilighet er vel også kun andel, evt. selveier med sameie, så det er ikke bare å tenke "det skal være stille fra 23-07, ellers kan jeg gjøre som det passer meg", det kan du ikke, og mange klager kan gjøre at du må selge. Hvorfor slite så mye for å slippe unna noe du egentlig ALDRI klarer? De er der, godta det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå