AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Hei, jeg har skandiabanken høyrente-konto. Bør jeg bytte til bank norwegian sparekonto? Jeg er at de har høyere rente, er det noen nedsider ved å velge dem?
Testosteron Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Du må sjekke om det er begrensninger på antall uttak per år
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Du må sjekke om det er begrensninger på antall uttak per år Ok, er det det eneste jeg trenger å være obs på? Har alltid trodd at skandiabanken var best, der får jeg 3,2 % rente, men hos bank norwegian er det 3,75 %.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 Det er ubegrenset uttaksmengde på Norwegian, kan ta ut så mange ganger man vil. Faktisk ser jeg ikke noen bakdeler med å ha konto der, har hatt det i flere år. 1
Østlandet Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Ok, er det det eneste jeg trenger å være obs på? Har alltid trodd at skandiabanken var best, der får jeg 3,2 % rente, men hos bank norwegian er det 3,75 %. Skandiabanken er ikke best på enkeltting. De blir stadig kåret på å være beste "allroundbank". Altså en samlet vurdering, av en masse ting med hensyn til forbrukertillit. Innskudd, lån, aksjehandel.... Forskjellen på de rentene du snakker om blir jo ikke rare greiene, om du ikke har veldig mye.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Det er lenge siden Skandiabanken har vært best på høyrente. Du kan følge med på Finansportalen hvem som har de beste rentene til en hver tid. Der kan du også sortere ut fra om du ønsker fastrente, begrenset eller fritt antall uttak osv. Finansportalen 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 I skandiabanken får jeg godskrevet renter hver måned. Jeg har også konto hos Norwegian, men har ikke satt pengene mine der, jeg tror det er sånn at man får godskrevet renter en gang i året der? Eller tar jeg feil? Fokus nettspar godskriver renter en gang i året, det vil jo si at det ikke blir godskrevet renter av allerede godskrevne renter. Da er det jo mye bedre sånn som skandiabanken gjør det. Noen som vet med norwegian? Hvis de godskriver bare en gang i året gidder jeg ikke bytte.
Zzyzx Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Skandiabanken oppgir årlig effektiv rente, slik at den er direkte sammenlignbar med årlig kapitalisering istedefor månedlig. Så vidt jeg forstår. De sier dette selv iallfall: Priseksempel: En sparerente på eksempelvis 3% effektiv rente per år hos oss, består av 2,960% nominell rente pluss renters rente effekten gjennom et år. Summen av dette gir 3% årlig avkastning - samme årlige avkastning som om beløpet hadde stått på annen banks konto med 3% effektiv og 3% nominell rente med årlig kapitalisering. https://www.skandiabanken.no/Betaling/Priser/Priseksempler/ Dermed er det mer å hente på å ha pengene hos Norwegian.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå