Gå til innhold

Fjerne røyklukt fra microfibersofa

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på flyttefot, og har fått låne en sofa av bestemor. Problemet er at den stinker røyk, og det er ikke så veldig ålreit å dra med seg inn i ny leilighet.

Er det noen som har noen fine tips til hvordan jeg kan fjerne lukten? Har forsøkt å rense den med damp, men det hjelper ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/661807-fjerne-r%C3%B8yklukt-fra-microfibersofa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkleste måten å få røyklukt ut av møbler er å la dem stå ute, rett og slett.

Har selv hatt både sofa og saccosekk som har vært innsausa i røyk, noen uker på en overbygd terrasse gjorde susen.

Har du en ubrukt garasje eller utendørs bod som er vanntett, funker sikkert det også.

Hvis ikke, kan du alltids spraye hele sofaen med luktfjerner eller luftrenser. :fnise:

Lukta er så godt som borte :hoppendeglad:

Fikk et tips om å helle bakepulver på sofaen og la det ligge en stund, så støvsuge det opp. Det funka fjell, lukta var mye svakere. Deretter tørka jeg sofaen med en klut med eddik, og nå virker det som om sofaen trygt kan bli med inn i et nytt hjem. Skal la den stå ute en stund til, slik at den får nok av frisk luft i tillegg.

Takk igjen til dere som kom med lure tips :5:

Annonse

AnonymBruker

Hei!

Jeg er på flyttefot, og har fått låne en sofa av bestemor. Problemet er at den stinker røyk, og det er ikke så veldig ålreit å dra med seg inn i ny leilighet.

Er det noen som har noen fine tips til hvordan jeg kan fjerne lukten? Har forsøkt å rense den med damp, men det hjelper ikke.

Røyk får man aldri ut av tøy uten å rense. det setter seg ikke bare i stoffet,men går i fyllet i putene

På en solfylt dag, så kan du skumme den inn med rens og dampvaske den,så for å tørke ute. Så får du lukte da den er tørr.

Røyk er noe dritt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...