Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt lei havregrøt med kanel og søtning og en dært smør.

Hvordan smaksetter du havregrøten?

Noen kreative tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier ofte å ikke koke den, men bare ta havregryn og melk.

Da kan jeg ha i f.eks eplebiter, bringebær, banan osv

Skrevet

Enig med ryvre, ikke-kokt havregryn er godt.

Jeg liker at det er litt mer tyggemotstand. Stort sett heller jeg bare på melk. Innimellom blander jeg med diverse typer tørket frukt eller nøtter.

Skrevet

Nam; havregrøt!

Her er noen smakfulle tips fra meg:

- Jeg pleier ofte å blande inn noen solsikkekjerner og kruskalkli når grøten kokes. Det gir en litt ekstra piff, er næring og litt ekstra tyggemotstand.

- Når grøten er ferdig og over på tallerken kan du helle over litt tinte blåbær. Friskt og godt.

- Favoritten: mos en halv banan og rør den inn når du koker grøten.

:)

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Ha i det du måtte ha for hånden - frukt, nøtter, jordbær (mmm), honning (fin søtning).

Skrevet

Jeg bruker stort sett de store havregrynene,synes de er best. Blander av og til inn linfrø, og har alltid cottage cheese eller proteinpulver (myo mocca) på og nøtter, gjerne cashewnøtter.

Om sommeren er det veldig godt med bær, spesielt blåbær. Pleier å koke grøten med 2-3 suketter for at den skal bli søt.

Skrevet

Raspet eple som kokes sammen med havrgrøten er en av mine favoritter :) Banan som enten kokes med eller å ha på toppen er også veldig godt.

Havregrøt bakt i oven er også veldig digg. Prøv f.eks en variant av denne.

Gjest Fizbo
Skrevet (endret)

Blåbær er favoritten på.

Eller rips!

Jeg bruker også et lite dryss brunt sukker på noen ganger.

Brunt sukker smaker mer enn hvitt sukker, og de få kaloriene av det lille drysset takler jeg for

smakens skyld :D

Banan som tipset over her må prøves, det høres veldig godt ut :)

Endret av Fizbo
Skrevet

Jeg har gjerne i kruskakli sammen med havregrynene. Mens den koker, moser jeg en (moden!) banan sammen med litt kanel, så rører jeg denne blandingen inn i grøten når den er ferdigkokt. Da trenger jeg ikke bruke sukker på.

Ellers er eple i biter eller raspet veldig godt til. Blåbær, bringebær eller andre bær bruker jeg også ofte, har jeg bare frosne bær putter jeg de oppi grøten mens den står på platen slik at de tiner. Med blåbær får man da lilla grøt ;)

Gjest cool_water
Skrevet

Lager havregrøt med melk og linfrø disse dager og spiser det som regel med kanel og banan, eller kanel og sukkerfri eplesyltetøy :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Små biter med eple og blåbær, av og til tørket blåbær.

Skrevet

Litt lei havregrøt med kanel og søtning og en dært smør.

Hvordan smaksetter du havregrøten?

Noen kreative tips?

Ha tran i!

Det setter smak :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Blåbær er veldig godt. Ellers alt av syltetøy, kanel. Det beste er sjokoladeprotein med litt bakekakao og stevia.

Gjest Meridius
Skrevet

Nå som er på deffern blir det bare havregrøt med vann og kanel. Jeg skal riktig nok bli kvitt litt fett :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Sikkert bare psykisk, men jeg liker de økologiske havregrynene best. Og så pleier jeg å ha i nøtter, helst valnøtter. Av og til banan, eller jordbær. Tar det jeg har :)

Skrevet

Har ikke tålmodighet til å koke det, så eter med melk og rosiner på.

Skrevet

Koker 1 dl havregryn med 3 dl vann, og rører inn noen scoops med whey-80 vaniljesmak :-D smaker suuupergodt (jeg elsker vanilje...) og jeg blir mett lenge! Elsker havregrynsgrøt :-D

Har også noen poser med fryserørket bær (blåbær og jordbær) som jeg bruker ha i noen ganger for variasjonens skyld. Billig på iherb :-)

Skrevet

Bruker å blande to egg, 2 dl havregryn, litt salt, 1 ts sukrin og 2 ts kanel. Deretter steker jeg det i panna. Så blir det sånn havreomelett. Godt å spise det lammi banan..

Gjest Meridius
Skrevet

Har ikke tålmodighet til å koke det, så eter med melk og rosiner på.

Tar 1-2min i mikroen.

• 3 uker senere...
Gjest bamsemumsa
Skrevet

Jeg spiser ca 1,5 dl store havregryn med melk og en ss jordbærsyltetøy uten tilsatt sukker:-) holder meg mett i opptil 4 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...