Gå til innhold

Følgesbrevet jeg sendte er borte i posten, og fristen snart ute

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant nettopp ut ved en tilfeldighet (takk for at jeg valgte å sjekke mailen min akkurat nå!) at min saksbehandler når det gjelder studier til høsten universitetet i Tromsø ikke har mottatt mitt følgeskjema som jeg sendte for et par uker siden. Hvordan jeg kan være så uheldig skjønner jeg bare ikke, sitter her helt oppløst i tårer og vet ikke riktig hva jeg skal gjøre. Fristen er 30 mai, men det er jo pinse i dag, så det å få tak i rett kopi (med mindre politiet kan gjøre dette) og faktisk få sendt den av gårde i dag vet jeg ikke om går. Noen som vet om post sendes i dag? På toppen av det hele er universitetet i Tromsø tatt ut i streik, så sentralbordet er stengt og jeg vet ikke riktig hvem jeg skal henvende meg til. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre, noen unntak eller er de veldig strenge på dette? Takknemmelig for alle innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,posten går fra i morgen,og skal vøre framme onsdag,post det på post ibutikk el postkontor og skriv "haster" på konvolutten og pass på å ha riktig postnr!

AnonymBruker
Skrevet

Heia,posten går fra i morgen,og skal vøre framme onsdag,post det på post ibutikk el postkontor og skriv "haster" på konvolutten og pass på å ha riktig postnr!

Tror du virkelig at det er noe vits i å skrive "haster" på konvolutten? All post blir sortert automatisk. Det er ikke sånn at postmannen løper og leverer et brev som det sår "haster" på. Det ts kan gjøre er å sende det med ekspress. Les mer på Bring sine sider.

• Liker 1
Gjest alille
Skrevet

Er ikke fristen for å sende det 30. mai? Da har du jo god tid.

Og min personlige erfaring er at de ikke er superstrikte med fristene.

• Liker 1
Skrevet

Forutsatt at dette er normalt opptak via Samordna opptak trenger man ikke rett kopi fra og med i år. Dette har blitt byttet ut med stikkontroller da det ikke hadde noen reell verdi (dokumentet det er tatt rett kopi av kan svært enkelt være forfalsket).

Gjest Cessie
Skrevet (endret)

Går ut fra at brevet skal være stemplet seinest 30. mai, og da har du god tid hvis du sender i morgen. Bare be postkontoret/post i butikk og å stemple dato på brevet. Og joda, det kan de i post i butikk også, selv om noen påstår at de ikke kan. De har noe som heter enhetsstempel, og der kan de skrive dato/klokkeslett og signere på. Hvis du vil være helt sikker kan du sende rekommandert, da får du kvittering på at du har sendt det, og dato du sendte. Det er dyrere, men kanskje verd pengene? Da har du også sporingsnummer slik at du kan følge med at brevet kommer fram. Ekspress over natt ville jeg ikke brukt, det er altfor dyrt, og det er absolutt ikke sikkert at brevet er framme neste dag likevel (erfaring).

Endret av Cessie
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! Føler jeg kan puste litt ut nå, vår nær et sammenbrudd i dag tidlig, men nå ser det jo ut til at det ordner seg :)

Skrevet

Tror du virkelig at det er noe vits i å skrive "haster" på konvolutten? All post blir sortert automatisk. Det er ikke sånn at postmannen løper og leverer et brev som det sår "haster" på. Det ts kan gjøre er å sende det med ekspress. Les mer på Bring sine sider.

Nei all post blir ikke sortert automatisk,kun noen småbrev kommer i MRK, større brev blir sortert for hånd!!

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av. Ring og forklar situasjonen, at du har sendt det, men at det har kommet bort i posten og at du sender en ny kopi av følgeskjema i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av. Ring og forklar situasjonen, at du har sendt det, men at det har kommet bort i posten og at du sender en ny kopi av følgeskjema i dag.

Har prøvd å ringe, men er umulig å komme gjennom da ansatte ved UiT er tatt ut i streik. Må nesten le av det hele, brevet borte i posten samtidig som det er pinse og på toppen av det hele er det streik, maks uheldig! Fikk sendte det på nytt i dag, så satser på at det ordner seg. La ved et brev hvor jeg forklarer situasjonen og sendte med ekspress (bring) slik at det garantert er fremme innen i morgen. Litt pris for den garantien, hele 700 kr måtte jeg ut med, og det kun for et par ark. Takk for alle svar!:) Nå krysser jeg bare fingrene for at det går bra og at brevet faktisk kommer frem. :)

Gjest IngvildSF
Skrevet

Mitt følgeskjema forsvant også i posten. Ringte skolen i dag, og det var helt greit å sende det på nytt. Tror nok det ordner seg fint, TS ;)

AnonymBruker
Skrevet

Fikk svar fra opptaksleder i tromsø i dag hvor han sier at mailen til samordna opptak ble sendt ut på grunn av en teknisk feil. Litt irritert nå må jeg si etter å ha stresset noe voldsomt med dette og i tillegg betalt 700 kr for å være sikker på at det kom frem i dag :angry:

Gjest alille
Skrevet

Fikk svar fra opptaksleder i tromsø i dag hvor han sier at mailen til samordna opptak ble sendt ut på grunn av en teknisk feil. Litt irritert nå må jeg si etter å ha stresset noe voldsomt med dette og i tillegg betalt 700 kr for å være sikker på at det kom frem i dag :angry:

At du betalte 700kr må du nesten ta på egen kappe, da det strengt tatt ikke var nødvendig i det hele tatt. ;) Så lenge brevet ble postlagt i dag hadde du holdt fristen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...