AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Jeg har to katter som er brødre. Disse har vokst opp sammen og leker, koser og sover sammen. Når de er ute går de alltid sammen, og de får til og med nye venner. Vi har flyttet til et nytt sted, og hele denne uka har kattene i gata hatt "samling" på gresset utenfor. 7 stykker har sittet på plenen sammen hele dagen hver dag, lekt med hverandre, kost og slikket pelsen til hverandre Om morgenene sitter de i vinduskarmen og kikker på vennene som venter på dem utenfor, og de vil ikke komme inn før i 2 tiden på natta Før var de fornøyder etter 3-4 timer ute. Herlig 1
Minya Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Katter er solitære flokkdyr, på en måte en blanding av tiger og løve-oppførsel. De kan trives med flere katter og få "venner" i nabolaget, men trives også som solitære katter uten "venner". Det varierer veldig fra katt til katt, personlighet og oppfostring spiller ofte også en stor rolle. Så dine katter som har vokst opp sammen og alltid vært mer enn en, vant til å dele godene og leke sammen, har på sin egen måte bestemt seg for at det er ok med større vennekrets. 2
Amens Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Katter kan danne sosiale grupper om de føler for det og det blir nødvendig. De kan og gå alene. Katter er ganske unike sånn, men flokk-instinktet pleier ikke å bli like sterkt som hos hunder. Jeg har av og til hvert hos Dyrebeskyttelsen i Bergen og de leker mange av kattene sammen. Mange der vokser jos opp med andre katter og dermed lærer de å bli mer sosiale. Borsett fra min katt da. Hun er lite sosial og har nå stukket hjemmefra:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå