Gå til innhold

Gammel eks ønsker kontakt på datingside

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt profil på en datingside en stund og fikk nylig melding fra en mann som nettop har registrert seg der.

Jeg ser nå at det er en gammel eks. Vi var sammen en kort tid for 18 år siden. Han kjenner meg (forståelig nok etter så lang tid!) ikke igjen. Men er det ok å sende ham en melding bare for å være hyggelig, spørre hvordan det går osv. Eller vil det bli oppfattet som et forsøk på å få ham ut på en date?

(Jeg er ikke ute etter å date ham eller gjennopta noe tett kontakt, men synes det kunne vært hyggelig å bare si "Hei":)

Videoannonse
Annonse
Gjest Janus
Skrevet

Jeg regner med Steinar ikke er langt unna for å fortelle deg at dette er en forferdelig idè, men jeg er uenig.

Hvorfor ikke?

:)

Skrevet

Hva er poenget om en ikke vil ha jevnlig kontakt?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare introdusere deg og spørre om han ikke kjenner deg igjen? Så tar du det derfra!

• Liker 1
Skrevet

Forøvrig kan han ha kjent deg igjen, men han gidder bare ikke kontakte deg.

AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig kan han ha kjent deg igjen, men han gidder bare ikke kontakte deg.

L e s h o v e d i n n l e g g e t e n g a n g t i l . . .

Skrevet

L e s h o v e d i n n l e g g e t e n g a n g t i l . . .

Å j a, d a s k a l j e g d e t . . . :filer:

Herregud for en patetisk skrivemåte :filer:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel greit å svare slik trådstarter tenker? Det å gi et svar på en førstemelding på en datingside betyr virkelig ikke at en MÅ treffes eller holde kontakten. En kamerat/bekjent tok kontakt med meg, han hadde kjent meg igjen, og vi sender meldinger til hverandre stadig vekk. Men det er absolutt ikke aktuelt med noe forhold eller dating, det vet begge. Håper jeg :ler:

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg har opplevd noe liknende på en datingsside. Skrev med en man for ca 1 år siden. Har var ikke så veldig ivrig i samtalene og avbrud kontakten før vi møtes.

Og hvem er det som sendte meg en melding nå? Han, men med skjegg!!! Jeg har vært borte fra nettdating i mellomtiden, så denne er min nye profilen og andre bilder. Ikke sikker han husker hvem han har skrevet med.

Jeg valgte å svare som om det var vår første kontakt.

Jeg mener at vi ikke er desamme etter så mange år. Ikke du og ikke han. Så hvorfor ikke snakke sammen, bli kjent på nytt? Det må jo ikke føre til noe?

Skrevet

Har hatt profil på en datingside en stund og fikk nylig melding fra en mann som nettop har registrert seg der.

Jeg ser nå at det er en gammel eks. Vi var sammen en kort tid for 18 år siden. Han kjenner meg (forståelig nok etter så lang tid!) ikke igjen. Men er det ok å sende ham en melding bare for å være hyggelig, spørre hvordan det går osv. Eller vil det bli oppfattet som et forsøk på å få ham ut på en date?

(Jeg er ikke ute etter å date ham eller gjennopta noe tett kontakt, men synes det kunne vært hyggelig å bare si "Hei":)

Du skjønner poenget med å være på en datingside?

Da er det ingen vits i å bare si "Hei".

Gjest .-L-.
Skrevet

Gjør som du vil, men synes ikke du skal kaste vekk tiden hannes heller :nei:

Skrevet

Hvis det var en som jeg hadde et "lett" brudd med og var kommet godt og grundig over, så ville jeg svart med et "Hei. Jeg er <navn>, husker du meg?" og tatt det derfra. Kan jo være hyggelig å ha kontakt på "facebooknivå" når det er såpass gammel eks. Man har jo tross alt litt av fortiden sammen.

Hvis det var et vanskelig brudd der han (eller du) oppførte seg ufint i bruddet, eller at en av partene brukte lang tid på å komme over den andre, så ville jeg ikke rippet opp i det med å fornye kontakten.

Skrevet

Opplevde det samme for en tid tilbake. En ex fra over 20 år tilbake kontaktet meg på Møteplassen. Siden jeg kjente han igjen fra bildet tenkte jeg det ville være koselig å bare si hei. Han kjente ikke meg igjen så jeg forklarte hvem jeg var. Hadde absolutt ingen intensjon om å møte denne karen, men han ble veldig ivrig på å møte meg....Føltes værre å takke høflig nei til han enn til de som jeg ikke kjenner. Så den tabben gjør jeg ikke igjen om det skulle skje flere ganger!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for tilbakemeldinger. Tror nok jeg unnlater å ta kontakt, da jeg omsider har kommet fram til at det ikke er noe mening med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...