Gå til innhold

Fargesterke abstrakte malerier - hvor?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Snehvit i.i.

Jeg er på utkikk etter et abstrakt maleri i fine farger, f.eks. i rød- eller blåtoner. Derfor håper jeg dere kan gi meg noen tips om hvor i Oslo-området jeg kan få tak i noe slikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Dette lager du enkelt selv, tro du meg! :) Hvis du ikke er opptatt av at det skal være ekte kunst da...

Kjøp lerret og oljemalingstuber på clas ohlson. Du trenger også et plastkort/kredittkort som du har kassert. Klem ut noen hauger med maling i de fargene du ønsker, og dra de utover med kortet. La det tørke, og ram det inn i en enkel sort ramme med hvit kant (f eks ikea).

Dette har jeg gjort, og jeg er IKKE kunstnerisk anlagt. Jeg har likevel fått spørsmål om hvilken kunstner det er, hvor det er å få kjøpt fra venner som ikke visste det var laget av meg.. :) (litt fornøyd ja.. ) Ble billig og ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo utallige gallerier i Oslo-området, så det er vanskelig å gi deg noe eksakt råd om hvor, men du kan jo ta en titt på disse sidene og se om du finner en kunstner du liker. Deretter kan du finne ut hvor vedkommende stiller ut og hvor du evt. kan få kjøpt maleriene:

http://www.christianiaart.no/

Husker jeg ikke feil, pleier Dagbladet hver lørdag (Eller er det søndag?) å ha en oversikt over aktuelle utstillinger hvor de viser priser og eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicoline

Vil bare si at malerier av anerkjente kunstnere er veldig kostbart - kommer lett oppi 20`-30` og enda mer om det er snakk om store bilder.

Hvis du vil ha ekte kunst, men ikke er villig til å betale så mye så hadde jeg satset på litografier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Markveien (Grünerløkka) ligger det et galleri der Tone Granberg stiller ut. Hun har masse fine, fargesterke malerier, og er også flink til å male på oppdrag.

Prisene er heller ikke avskrekkende, mener vi betalte rundt 4000 for vårt 1,3x1,3 maleri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette lager du enkelt selv' date=' tro du meg! :)[/quote']

Vel... er ikke så overbevist om det akkurat... :ler: Med mine begrensede kunstneristiske evner tror jeg nok heller at jeg satser på å kjøpe et maleri!

Ellers takk for alle tips, det skal sjekkes ut. Jeg tar gjerne imot enda flere tips om gallerier og kunstnere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...