AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Hei! Jeg er en sykepleier som lurer på å studere videre innen ernæring, og tenker litt på å bli ernæringsterapeut. Noen her som er det? Trives dere med det? Lurer på om det er vanskelig å finne jobb når man er ferdig ? Takk for svar:)
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Jeg ville heller blitt klinisk ernæringsfysiolog! Ernæringsterapeut er ingen beskyttet tittel, så det kan jo til og med jeg med 15stp i ernæring si at jeg er :gjeiper: (Jeg har litt på følelsen at de som blir ernæringsterapeuter er de som ikke kommer inn på klinisk studiet, og ofte er det pritvatskoler man må betale mye for å gå på, og i ettertid sliter man med å få seg jobb fordi man faktisk ikke har en "ordentlig" tittel eller grad.)
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 "Ernæringsterapi" er vanligvis navnet på en alternativ behandlingsform. Det er ikke som AnonymBruker over sier vanlig ernæringslære for de som ikke kommer inn på klinisk ernæringsfysiolog. Jobbmuligheter? Tja, det blir som det meste av det alternative. Det er gode muligheter hvis man har få skrupler. Det finnes flere anerkjente ernæringsstudier på høyskolene og universitene som jeg kanskje heller ville vurdert. De fleste er ikke direkte profesjonsstudier, så jobbmuligheter kan vel variere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå