kooiker Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Hvorfor er Den tsjekkoslovakiske ulvehunden er forbudt i Norge. på wikipedia står det Den tsjekkoslovakiske ulvehunden er forbudt i Norge. Norge er det eneste land i verden hvor rasen er forbudt. de er ulovlige for ingen grunn
Gjest Lille-pus Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Med stor sannsynlighet fordi det er en hund som ble 'skapt' ved å blande ulv med schäfer (på 50-/60-tallet, under den kalde krigen).
Nebel86 Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 Saarloos er da fortsatt lov til tross for at de ble krysset med Schæfer på 80'tallet for å få frem en friskere rase. Men tror den tsjekkoslovakiske ulvehunden ble krysset med en mer agressiv ulvetype enn Saarloosen. Nydelige hunder!
Gjest Bobler Skrevet 27. mai 2012 #5 Skrevet 27. mai 2012 http://www.wolfdog.no/forbudet/forbudet.asp "Fobudet av tsjekkoslovakisk ulvehund er ikke faglig begrunnet men basert på private særinteressers nære kontakt med departementet." (Norsk Kennel Klub) "Justisdepartementet er av den oppfatning at raseforbud er et mer effektivt og forebyggende virkemiddel for å forebygge alvorlige hendelser enn riktig dyrehold," (Sitat fra Justis- og politidepartementets brev vedrørende hundeloven, datert 07.04. 2011)"
Vulpes Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 For min del gjør det ingenting at den er forbudt, for det er ikke en rase jeg noen gang vil ha uansett. Saarlos ulvehund er jo mer enn en håndfull i seg selv, veldig sær og spesiell hund som er kun for noen ytterst få spesielt interesserte så vidt jeg har forstått det, og så mener jeg å ha lest at tjekkoslovakisk ulvehund er enda noen hakk vanskeligere enn saarlos? Fantastisk pene hunder, da. Det er klart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå