Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har ikke bunad, skal i konfirmasjon neste søndag.

Jeg lurte på om det er greit å bruke en vanlig rød kjole, en svart bolero og et par pumps? Er så usikker, da jeg ikke er kristen selv, og aldri er i kirka! Så må spørre så jeg ikke dummer meg helt ut ang hva som er greit og ikke!

Håper på svar!

Og om noen har tips når det kommer til hvordan jeg kan ha håret, så takker jeg for forslag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt sikker greit å gå kledd sånn :) Jeg konfirmerte meg i kirken for to år siden og da var det flere som ikke gikk i bunad, og ingen som reagerte på det, hvis du er veldig usikker kan du jo spørre foreldrene til konfirmanten eller konfirmanten selv?

Gjest Eline4
Skrevet (endret)

EDIT

Feil forum, gitt :)

Endret av Eline4
Skrevet

Vet at rødt ikke skal brukes i bryllup, men vet ikke med konf..

AnonymBruker
Skrevet

Vet at rødt ikke skal brukes i bryllup, men vet ikke med konf..

Ja, derfor jeg er så usikker!

Skrevet

Det er sikkert greit å ha på seg en rød kjole og pumps, høres veldig fint ut! Hvis kjolen er detaljert så syntes at du burde sette opp håret, men hvis den er helt enkel så kan det være like fint med håret både opp og ned ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes det hørtes litt for dramatisk ut for konfirmasjon. Konfirmasjon pleier ikke å være så veldig pynktet, mer i retning av sommerkjoler og med mer nedtonede farger.

Vanligvis bruker jeg bunad i konfirmasjoner. Men er det så varmt som nå går jeg for knelange kjoler i fargene pudder/pastell og blomstret i duse farger. Pumps i tilsvarende duse farger, og en trenchcoat og sjal. Løst hår og nøytrale smykker. Noen hakk under hvor pyntet jeg ville vært i et lite/middels formelt vårbryllup.

Endret av Athene
AnonymBruker
Skrevet

Rød kjole passer seg ikke, det er ikke du som skal være i fokus.

Skrevet

Bare tull, rød kjole er helt ok.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker og som AB skriver, at rød kjole ikke passer seg...

Jeg skal høre med litt av familien til konfirmanten, jeg!

Gjest Tigress
Skrevet

Eg kan ikkje heilt sjå problemet med raud kjole. Berre pass på at du ikkje køyrer sexy-looken, for det blir gale i ein konfirmasjon. Blir pumps og raud kjole for sexy, bruk ballerinasko i staden.

Skrevet

Var i en kristen konfirmasjon for litt siden, (de jeg var hos var ekstremt kristne) og hadde på meg følgende:

* Mørkeblå kjole med rund hals og ermer. Den gikk til knærne

* Sorte pumps

* Sort trench

* enkle gullsmykker

* Oppsatt hår

* Naturlig sminke

En rød kjole kan være fint, men det kommer an på rødfargen. Ville uansett satt opp håret, gått for enkle smykker og naturlig sminke.

Skrevet

Bøyer meg i støvet :klemmer::sjenert: TAKK :takke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...