Leo Skrevet 2. februar 2004 #1 Skrevet 2. februar 2004 Hjææælp! Som noen kanskje har fått med seg, er jeg på jakt etter jobb om dagen og nå er jeg altså innkalt til mitt første intervju på mange år. Får profesjonell hjelp til å søke jobb, men håper likevel på noen gode råd fra dere kloke kvinner (Og menn) der ute. Jeg sluttet i den gamle jobben fordi jeg takket ja til en meget bra "sluttpakke", og selvfølgelig, fordi jeg, etter hvert, hatet stedet. Ledelsen var helt "på jordet" for å si det mildt. Dette spørsmålet kommer garantert opp, men hva skal jeg si? Vi har jo alle lært at vi ikke skal snakke stygt om tidligere arbeidsgivere, men samtidig skal man jo ikke lyve (for mye...). Har ikke lyst til å fortelle hva slags jobb det er snakk om, men det er en såkalt "executive"-stilling. Alle gode råd mottas med takk!
Fru Fomle Skrevet 2. februar 2004 #2 Skrevet 2. februar 2004 Jeg synes det er best og være ærlig om den forrige jobben din. Alle vil ha forståelse for at du ikke trivdes i jobben, spesielt hvis du kan gi en god grunn for det (og ikke at sjefen var et dass ). Har du tenkt gjennom det på forhånd kan du også klare og svare mye bedre. Har ikke vært på så mange intervjuer, og kun ett som "ikke nyutdannet". Den største forskjellen var at de nå siste gangen fokuserte mye mer på hvordan jeg taklet ulike situasjoner i jobbsammenheng. Dvs. forholdet til kollegaer, hva jeg gjør hvis folk irriterer meg, folk som ikke overholder sine frister osv. osv. Dette vil selvfølgelig variere veldig mye fra arbeidsgiver til arbeidsgiver hva de er opptatt av. Lykke til! :D
Arkana Skrevet 2. februar 2004 #3 Skrevet 2. februar 2004 Bare en liten kommentar, selv om du bør være ærlig om hvorfor du sluttet i den forrige jobben, ville jeg voktet meg vel for å snakke altfor stygt om tidligere arbeidsgivere. Det gir ikke akkurat et godt inntrykk.
Gjest Lea Skrevet 2. februar 2004 #4 Skrevet 2. februar 2004 Jeg var jo i nesten samme situasjon og fikk stadig spørsmålet: "Hvorfor sluttet du i den forrrige jobben din?" når jeg snakket med folk om jobb. Jeg valgte å være demper ærlig Sa at det var flere ting som gjorde at jeg valgte å si opp, men at jeg ønsket forandring fordi jeg følte at jeg "satt fast". Jeg sa også at jeg kunne forstå arbeidsgiveren min og at vi fortsatt var på talefot OG at han forstod hvorfor jeg sluttet. (Alt dette er sant). Vet ikke om dette hjalp noe særlig, ettersom jeg kanskje ikke sluttet av samme grunn som deg. Den nye arbeidsgiveren min kjøpe i alle fall histiorien og fullførte nesten setningen min
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #5 Skrevet 2. februar 2004 Tror ikke jeg ville hatt deg i jobb om du omtalte dine tidligere sjefer for "helt på jordet" Nå vil du vel bruke andre uttrykk i interju, men det er ikke positivt at man omtaler andre i en negativ tone.
Leo Skrevet 2. februar 2004 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2004 Takk for innspill! Og kjære siste gjest; Hvis du tror jeg er så dum at jeg ville ha brukt et uttykk i nærheten av "på jordet" i et jobbintervju, så ville ikke jeg ha jobbet for deg heller... Problemet mitt er egentlig at "min jobbverden" er så liten, at jeg føler at jeg må holde meg til sannheten uten å egentlig fortelle den, hvis noen forstår hva jeg mener... Din versjon var i så måte slett ikke dum, Lea!
Emy Skrevet 2. februar 2004 #7 Skrevet 2. februar 2004 Lykke til på intervju Leo! Se ann situasjonen du og gjør det som føles naturlig
cappocino Skrevet 6. februar 2004 #8 Skrevet 6. februar 2004 Jeg svarer at jeg var klar for nye utfordringer på dette spørsmålet. Selv om jeg sluttet fordi sjefen min er en dust....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå