Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle erfarne folk!

Jeg er en jente på 16 år som nylig var på min første date!

Syntes det gikk veldig bra, men lurer på om han liker meg? Vi snakket mye om generelle ting for å bli kjent, og det var veldig hyggelig, med litt pinlig stillhet innimellom. Vi var på kino og så en ganske dårlig film(etter min smak). Lot spesielt merke til at med en gang jeg så på popcornet, så tiltet han popcornet litt mot meg slik at jeg skulle få tak i det, selv om jeg fint hadde klart det uten. Syntes dette var utrolig søtt, og jeg kan egentlig ikke skjønne at han fikk med seg noe av filmen i og med at det skjedde sikkert over 20 ganger. Vi pratet ikke så mye under filmen, var for det meste småkommentarer. Han spanderte også alt, noe jeg ikke hadde forventet. Etter vi hadde vært på kino gikk vi litt rundt i byen, og vi snakket om mye rart, og fant ut at vi hadde ganske lik musikksmak, noe som er en stor fordel. I starten av daten var det kanskje litt vanskelig å snakke med han i og med at han er veldig beskjeden, men det gikk fint utover kvelden. Han komplimenterte også antrekket mitt, noe som gjorde meg veldig glad. Når vi så på hverandre så vi alltid inn i øynene på hverandre. Når han skulle gå av bussen så sa jeg at jeg syntes det var koselig, og at vi måtte finne på noe igjen snart, noe han sa seg enig i. Jeg fikk en klem, og det var det. Ingen annen stor nærkontakt.

Tror dere han liker meg? Isåfall, hva skal jeg gjøre videre? Vet at det blir meg(igjen) som må ta initiativ til en ny date, i og med at han er litt sjenert. Men jeg vil heller ikke tvinge meg på, det må føles naturlig. Skal jeg be han ut igjen? Kanskje vente en stund? Isåfall, har dere noen ideer til noen koselige ting man kan gjøre på en date? :)

Supertakknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS: Hvor lenge burde jeg vente før jeg ber han ut igjen? Og noen som har tips til hva vi kan gjøre? :)

Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Du kan be han ut akkurat når du vil, jo før desto glader blir han. Dere kan være hjemme hos en av dere og ligge på sofaen eller i senga (helt uskyldig selvsagt) å se på en TV serie på nettet (eller DVD). Da har dere en unskyldning til litt kroppskontakt. Foreslår en Sitcom som Friends/How I Met Your Mother/Scrubs da dette er morsomt og relativt kjønnsnøytralt. Eventuelt kan du "hevne deg" for den dårlig filmen med å se på noe jentete som Gossip Girl.

Hvis du går for sistnevnte vil jeg faktisk anbefale deg å påpeke det for ham i en ertende tone så han skjønner tegninga, men syns du er søt uansett, og hvis han er flink til å se på GG kan han få et kyss når han/du går hjem.

Hvis en av dere har hund, kan dere jo ta med kvikklunsj og brus og gå en tur i skogen.

Endret av Herr Heftig
AnonymBruker
Skrevet

TS: Var faktisk jeg som valgte filmen fordi en venninne av meg sa at den var bra. Fyren sa at han syntes den var helt grei :P Sikker på at jeg ikke blir for påtrengende hvis jeg ber han ut i nærmeste fremtid?

Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

TS: Var faktisk jeg som valgte filmen fordi en venninne av meg sa at den var bra. Fyren sa at han syntes den var helt grei :P Sikker på at jeg ikke blir for påtrengende hvis jeg ber han ut i nærmeste fremtid?

De kan jo selvsagt hende, du kan jo spørre ham. Hvis han sier ja så kan du bare erte ham og si: "Da skule du sagt det da."

Han skulle jo selvfølgelig ikke det sagt det, men det gjør at han ikke ser på deg som påtrengende, men heller på seg selv som sosialt underlegen deg og dette i kombinasjon med at du hadde "baller" til til å spørre ham og så komme med det svaret vil få ham til å tenke at du er kul, at du gjør ting på den riktige måten og at han lærer av deg.

Dette hørtes sikkert litt psykologisk (evt. psykopatisk) ut, men det fungerer nå. Sansynligvis vil han nok bare svare at han ikke syns du er påtrengende.

Endret av Herr Heftig
AnonymBruker
Skrevet

TS: Takk for gode svar, er fint å kunne få noen andres synspunkt! Syntes du han virker interessert?

Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Der må jeg nok referere deg til Wei Wei. Hvis han ikke hadde vært intressert hadde nok ikke giddet å gå rundt med deg i byen etterpå.

Endret av Herr Heftig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...