Gjest Klikker Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Søker kvinneguiden for å søke råd mot ei kjerring jeg bor med. Er gutt/mann 25 selv. Har bodd i kollektiv i mange år både som student og i jobb, men aldri opplevd noe i nærheten som dette. Flyttet for 6 mnd siden inn i ett kollektiv. Vi er 3 stykker som bor sammen, men hun ene jenta jeg bor med er nesten flyttet inn hos typen så ser henne nesten aldri. Der er hun siste som snart bikker meg over kanten til å gjøre noe jeg kommer til å angre på. 1: i starten fant hun ut vi ikke skulle ha noe felleskasse, men heller kjøpe når vi trengte. Dette har ikke fungert. Enten har vi ikke dasspapir/såpe/oppvaskkost/vaskemiddel osv, ellers må jeg kjøpe det. Jeg kan drite på skolen og klarer meg uten, så skjønner ikke hvordan hun klarer seg. 2: Hun har sikkert stjålet mat av meg for tusenvis av kroner. Jeg har bedt hun stoppe, både pent og strengt, men det slutter ikke. Om jeg for eksempel har mat i skapet/kjøleskapet for flere hundre kroner og reiser vekk en helg for å besøke damen, er så og si alt vekke. Når jeg konfronterer hun, kommer bare den samme suppa om at hun ikke hadde penger og ikke kunne sulte osv. Hva faen? Jeg lever på 2000 kr i mnd etter regninger. Hun jobber og har 6 ganger så mye som meg. Når hun får lønning ligger det 10 shoppingposer strødd i leiligheten og så sutrer hun på at hun er blakk 4 dager etter lønning. Jeg går på byen max 2 ganger i mnd for jeg er blakk, men hun er ute 2-3 ganger i uken. 3: Tannkrem, balsam, kaffi, brød/alt som ikke må være i kjøleskapet, paraplyer, og egentlig alt hun kan dra nytte av har jeg måtte ta inn på rommet for det forsvinner. Men hjalp det? Nei ikke faen. Hun går faen meg og snoker på rommet mitt når jeg ikke er hjemme også. Tror hun jeg er forsørgeren hennes? Låser nå døren hver dag. 4: Har ennå til gode å se henne kjøpe pålegg. Har sett henne kjøpe brød et par ganger, men da uten pålegg eller melk, for det står jo i hyllen min. Da jeg for en mnd siden begynte å låse inn absolutt ALT jeg kunne, gikk hun faktisk å kjøpte dasspapir på trass og satt det på rummet sitt. For når jeg gjorde det kunne hun også. Hæ? Hva med de 20 andre pakkene jeg har kjøpt? Så til sakens kjerne. Alt som jeg ikke kan ha i kjøleskapet er greit, for det låser jeg inn. Men det som faktisk ikke tåler å stå ute er enda "fritt vilt". Hun gir seg ikke selv om jeg har klikka på hu som endte med sipping. Har slitt en del med aggresjon tideligger i livet men aldri lagt en hånd på¨en jente før, men kjenner det begynner nærme seg. Om dere ikke har et sykt bra råd å komme med som vil få henne til å slutte livnære seg på meg, kommer jeg til å gå inn å knuse den splitter nye Mac en hennes(som hun seff har penger til) foran tryne hennes å si at tv'en hennes er neste om hun så mye som lukter på noen av mine ting igjen. Har bodd med 15 forskjellige mennesker i kollektiv så lagt, har aldri hatt noe problem.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #2 Skrevet 27. mai 2012 Kjøp deg et eget kjøleskap som du har på rommet ditt. 5
Gjest klikker Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 Kjøp deg et eget kjøleskap som du har på rommet ditt. Jeg har tenkt på det flere ganger, men bor på et rom på 8 kvadratmeter og har mange ting siden jeg bodde for meg selv tideligger da jeg jobbet ett år. Ting er allerede stablet i høyden og jeg har heller ikke penger til det. Betaler jo for delvis møblert til huseier, og da syntes jeg det skal være en menneskerett å få bruke hvitevarene jeg betaler for uten å bli rundstjelt hver jævla dag.
Gjest NerdMedSverd Skrevet 27. mai 2012 #5 Skrevet 27. mai 2012 Trådstarter skal da ikke bruke penger på eget kjøleskap pga en som stjeler maten. Trumf gjennom et fellesbeløp som skal gå til dopapir, såpe osv. Om hun fortsetter å stjele mat hadde jeg sagt ifra til utleier. Hjelper ikke det hadde jeg tatt noen av hennes eiendeler som erstatning.. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #6 Skrevet 27. mai 2012 jeg hadde satt en boks inn i kjøleskapet med lås. så kan du låse inn varer der... 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #7 Skrevet 27. mai 2012 jeg hadde satt en boks inn i kjøleskapet med lås. så kan du låse inn varer der... Ja, kjøp en stor plastboks og kjetting og hengelås på Clas Ohlsson. Sikkert ikke så dyrt.
Gjest klikker Skrevet 27. mai 2012 #8 Skrevet 27. mai 2012 Trådstarter skal da ikke bruke penger på eget kjøleskap pga en som stjeler maten. Trumf gjennom et fellesbeløp som skal gå til dopapir, såpe osv. Om hun fortsetter å stjele mat hadde jeg sagt ifra til utleier. Hjelper ikke det hadde jeg tatt noen av hennes eiendeler som erstatning.. Tro meg jeg har prøvd, men hun skal på død og liv ikke ha noe felleskasse. Jeg har til og med foreslått for hun at hun kan sette over matpenger til meg, så skal jeg sørge for at det alltid er mat i hyllen hennes med kviteringer og gjenværende saldo. Men hun vil ikke. Tror i bunn og grunn hun aldri har tatt vare på seg selv før og ser på det som en selvfølge at andre skal gjøre det for hun. Det er også flere punkt på listen jeg ikke har nevnt enda for inlegget ble så jævla langt. Når hun har besøk eller fest rydder hun ALDRI etter seg, og det ender med at hun andre som bor her tar det for hun ikke orker søppel. Det er generelt der hun kan slippe unna eller snylte på andre gjør hun det.
Gjest klikker Skrevet 27. mai 2012 #9 Skrevet 27. mai 2012 jeg hadde satt en boks inn i kjøleskapet med lås. så kan du låse inn varer der... Hvor kan jeg kjøpe en son?
Gjest klikker Skrevet 27. mai 2012 #10 Skrevet 27. mai 2012 jeg hadde satt en boks inn i kjøleskapet med lås. så kan du låse inn varer der... Hvor kan jeg kjøpe en son?
Sophia Skrevet 27. mai 2012 #11 Skrevet 27. mai 2012 Jeg ville sett meg etter en ny leilighet. Hun der hørtes helt jævlig ut. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #12 Skrevet 27. mai 2012 Hvor kan jeg kjøpe en son? http://www.biltema.no/no/Hjem/Oppbevaring/Esker/Oppbevaringskasse-28438/ Kjøp kjetting og hengelås også. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #13 Skrevet 27. mai 2012 Hvor kan jeg kjøpe en son? kontorrekvisitabutikker de har gjerne slikt.evt et stort pengeskrin du kan bruke til mat i steden...bare fjern den som skal ha små penger i så har du et fint matskrin. kansje biltema,jula eller clas ohlson har noe.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #14 Skrevet 27. mai 2012 æsj, er så fælt når man møter sånne kjipe,egoistiske, snyltende mennesker som dette. Og som stjeler! Man er litt maktesløs også, når hun tydeligvis ikke er i stand til å sette andre mennesker enn seg selv i fokus. Jeg ville sagt i fra til huseier, at det er et stort problem, hun burde jo egentlige betale mer i husleie, og du mindre, tilsvarende det hun månedlig stjeler fra deg i matpenger. Ellers så du drive med en slags utpressing da, låse vekk alle dine eiendeler så hun ikke får fatt i noe av det og ta beslag i pc, si at hun ved å betale det hun skylder får den igjen. Hva med de andre, å alliere dere mot henne og få henne ut?
Gjest klikker Skrevet 27. mai 2012 #15 Skrevet 27. mai 2012 Takk skal kjøpe en i morgen. Håper bare hun ikke spiser skoene mine i rene forsørgings abstinenser.
Gjest klikker Skrevet 27. mai 2012 #16 Skrevet 27. mai 2012 æsj, er så fælt når man møter sånne kjipe,egoistiske, snyltende mennesker som dette. Og som stjeler! Man er litt maktesløs også, når hun tydeligvis ikke er i stand til å sette andre mennesker enn seg selv i fokus. Jeg ville sagt i fra til huseier, at det er et stort problem, hun burde jo egentlige betale mer i husleie, og du mindre, tilsvarende det hun månedlig stjeler fra deg i matpenger. Ellers så du drive med en slags utpressing da, låse vekk alle dine eiendeler så hun ikke får fatt i noe av det og ta beslag i pc, si at hun ved å betale det hun skylder får den igjen. Hva med de andre, å alliere dere mot henne og få henne ut? Skal prøve med den kassen først å se hva som skjer. Dersom det ikke funker knuser jeg mac en hennes eller sier ifra til husverten. Kanskje å synke litt lavt men det driter jeg i. Hun andre som bor her takler ikke trynet på snylteren, men har gitt litt faen siden hun nesten bor hos typen og ikke har noe hun kan stjele her lenger.
Honnikorn Skrevet 27. mai 2012 #17 Skrevet 27. mai 2012 Ah, dette har jeg vært borti også på internat. Endte med at en del ganske ekle ting ble tilsatt den maten vi lot stå i kjøleskapet og som ble stjålet. Utrolig hva slike ting som oppvasksåpe i syltetøyet og laksermiddel i melka kan forårsake. 7
Gjest Starlit Skrevet 27. mai 2012 #18 Skrevet 27. mai 2012 Du får spise deg mett ute Smør maten, og ta det med deg!
Sophia Skrevet 27. mai 2012 #19 Skrevet 27. mai 2012 Ah, dette har jeg vært borti også på internat. Endte med at en del ganske ekle ting ble tilsatt den maten vi lot stå i kjøleskapet og som ble stjålet. Utrolig hva slike ting som oppvasksåpe i syltetøyet og laksermiddel i melka kan forårsake. Dette forslaget likte jeg! 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #20 Skrevet 27. mai 2012 Huff da :/ Antar at du er student og ikke har økonomien til egen leilighet sånn akkurat nå? Ellers så hadde jeg rett og slett bare skaffet meg noe eget, eller flytta inn i et annet kollektiv, for det virker som dama ikke er interessert i å høre på hva du sier. Men boksene du kan låse var god ide, og ha dopapir og div annet som er ditt på rommet,som du låser hele tiden. Kjipt å bo sånn da, men bor man med en tyv..Men si ifra til henne når hun ikke ordner opp etter seg eller når hun stjeler..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå