Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #1 Del Skrevet 2. februar 2004 Hvor lenge etter at man har tatt seg en liten fest er det greit og amme igjen? Klem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Rosin Skrevet 2. februar 2004 #2 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg ville ha ventet et døgn så jeg var helt sikker på at alkoholen er ute av kroppen. Et tips er også å pumpe deg engang å rett og slett kaste melken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. februar 2004 #3 Del Skrevet 2. februar 2004 Det påstås at hvis du fryser melken forsvinner alkoholen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 2. februar 2004 #4 Del Skrevet 2. februar 2004 Du må pumpe ut melken for å få ut alkoholen og når du er kjørbar kan du amme igjen etter å ha pumpet deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #5 Del Skrevet 2. februar 2004 http://www.dinbaby.com/show.asp?xSideId=953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #6 Del Skrevet 2. februar 2004 Pomp deg før du skal ta deg en fest, så har du til barnet dagen etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 2. februar 2004 #7 Del Skrevet 2. februar 2004 Driver du med festing når du fortsatt ammer? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #8 Del Skrevet 2. februar 2004 Man behøver ikke å være fastbundet til amming. En kan ta seg et glass alkohol, og det kan være godt for mor å ta seg en fest, så lenge en tar forhåndsregler i forhold til amming. Festoppskrift: amme like før du går på fest, og så vente med å amme igjen til neste dag når promillen er ute av blodet. Da er den også ute av melken, uten pumping http://www.helsenett.no/3_1_5/3_1_5_s7.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delfia i.i. Skrevet 2. februar 2004 #9 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg brukte å pumpe meg imellom "måltidene" dagen før jeg skulle ta meg en liten fest. Da har du til dagen etter. Lykke til og kos deg på festen din,du,det har du sikkert fortjent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Shira* Skrevet 3. februar 2004 #10 Del Skrevet 3. februar 2004 Du må pumpe ut melken for å få ut alkoholen og når du er kjørbar kan du amme igjen etter å ha pumpet deg. Det er en myte at en kan pumpe ut melk med alkohol. Alkoholen er i melken sålenge den er i blodet og resten av kroppen. Dersom en har tatt seg en skikkelig fest bør en kanskje vente 10- 12 timer avhengig av hvor lang tid du bruker på å få ut alkoholen fra kroppen. Har en bare tatt seg noen glass, kan en amme. Mulig babyen blir litt urolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #11 Del Skrevet 3. februar 2004 Driver du med festing når du fortsatt ammer? :o . Ja for det var vel tull vel coffee? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 3. februar 2004 #12 Del Skrevet 3. februar 2004 Du skal drikke veldig store mengder alkohol før barnet blir påvirket av det!!!! Husk kroppen din brytter ned alkohol mengden så det bare er noen promille (hvis du er skikkelig full har du kanskje 3 i promille) hvis barnet får i seg melken vil den igjen bryte ned alkoholen og det sier seg selv da at det ikke er mye igjen!! man kan med andre ord fint drikke en del selv når man ammer! som min mor ville sagt "det er bedre at barnet får morsmelk med litt alkohol, enn å få erstatning" og hun burde vite hva hun snakker om (er ernæringsfysiolog). Mener selvfølgelig ikke at man skal være drita full og amme, men det er et overhysteri når det kommer til amming og alkohol. hvis du venter noen timer etter siste drink/øl tar ikke barnet skade av det i det hele tatt!! Det er derimot veldig greit å pumpe ut litt som barnet kan få mens du er på fest, hvis du ikke er sammen med barnet!!!!! Ha det gøy!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #13 Del Skrevet 3. februar 2004 Driver du med festing når du fortsatt ammer? :o Herregud,så prippen du er da!!!!!!!!!Skjerp deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 4. februar 2004 #14 Del Skrevet 4. februar 2004 Helsesøster sa at hvis du drakk like mye vann kontra vin så gjorde det ingenting... Det dreier seg vel ikke om en voldsom fyllekule så lenge noen ar avhengig av at du er kjøleskapet dens. Er det vel? :-? For selv om det dreier seg om ørsmå promiller så er det ikke bra for små nurk!! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #15 Del Skrevet 4. februar 2004 Det som mange mener er at barnets lever ikke er fullt utviklet ved fødsel og takler alkohol svært dårlig i forhold til en voksen person. Så om du har alkohol i blodet, og morsmelk vil barnet bli påvirket i større grad enn en voksen. Ja alkoholen blir forbrendt i samme grad som i blodet, men tenk heller på barnet og dens evne til å brenne ned alkohol. Så vent i minst 12 timer før du ammer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå