Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man trener med rockering...Hvor mye må man holde på i strekk for at den skal "fungere" ?

Altså... Holder det med 30 sekunder flere ganger om dagen, eller må man helst ta 10 min i strekk? Jeg syns rockeringene er så vonde, men jeg vet at de skal gjøre susen, så jeg vil fortsette med den :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er bedre enn ingenting, men jeg tror det beste er å holde på litt av gangen. Altså, du kan godt ha intervaller på 30 sek, men ha så mange intervaller at det blir i hvertfall 10 minutter til sammen. Da får du effekten av rockeringen pluss at du får litt puls

Skrevet

Alt er bedre enn ingenting, men jeg tror det beste er å holde på litt av gangen. Altså, du kan godt ha intervaller på 30 sek, men ha så mange intervaller at det blir i hvertfall 10 minutter til sammen. Da får du effekten av rockeringen pluss at du får litt puls

Okidoki, 30 sek intervaller kan jeg vel klare! :-P Takk for svar!

Skrevet

For meg gjør rokkeringen mye mindre vondt når jeg er ordentlig oppvarmet!! :)

Gjest Pia22
Skrevet

Når du blir vant til rockeringen så gjør det ikke vondt. Du må bruke den regelmessig. Hvis jeg ikke har rocket på noen uker så gjør det dritvondt når jeg begynner å rocke igjen, men etter noen dager så går det helt fint. :)

Husk å rocke på hver side :)

Skrevet

Takk for svar! Da skal jeg skru av alle følelser og bare ta i!

Pia22: Ja, det har jeg faktisk klart å huske på hver gang ;-D

Skrevet

Det er som det blir skrevet over her, vondt i begynnelsen, så gir det seg:-)

Hvor tung rockering har du? Det er lurt å begynne med en lett en, 1.2kg eller 1.5kg for så å gå opp til 2kg når du blir vant og mere dreven (jeg gjorde det, og solgte de lette etter jeg hadde kjøpt 2kg).

Du blir gjerne blåflekkete i begynnelsen også, men det og vil gå seg til:-)

Lurt å begynne med noen minutter på hver side (bør rocke begge veiene) daglig, for så å øke på med tiden. Tilslutt så går 20min unna i en fei!

Sett på musikk du liker og rock i vei:-D

Skrevet

Det er som det blir skrevet over her, vondt i begynnelsen, så gir det seg:-)

Hvor tung rockering har du? Det er lurt å begynne med en lett en, 1.2kg eller 1.5kg for så å gå opp til 2kg når du blir vant og mere dreven (jeg gjorde det, og solgte de lette etter jeg hadde kjøpt 2kg).

Du blir gjerne blåflekkete i begynnelsen også, men det og vil gå seg til:-)

Lurt å begynne med noen minutter på hver side (bør rocke begge veiene) daglig, for så å øke på med tiden. Tilslutt så går 20min unna i en fei!

Sett på musikk du liker og rock i vei:-D

Jeg hørte noen hevde at dette med vekter i rokkeringene bare var tull, at det var bevegelsen av kroppen som gav treningen, ikke vekten på ringen? Noen som vil protestere? Hvorfor?:P

Skrevet

Jeg hørte noen hevde at dette med vekter i rokkeringene bare var tull, at det var bevegelsen av kroppen som gav treningen, ikke vekten på ringen? Noen som vil protestere? Hvorfor?:P

Jeg er ikke noe rockeekspert.....

Men jeg vil anta at med vekter så bruker man magen mere enn ved en vanlig rockering (har prøvd jentungen sin, og det var ikke helt det samme!).

Det jeg opplever er at jeg må jobbe for å holde rockeringen oppe, og magemusklene strammer seg. Dessuten merkes det med to kg kontra en vanlig plastring!

Skrevet

Tror det er en 1,5 kg jeg har..

Blir ikke helt det samme med de barne-rockeringene nei, men det er vel en grei start, for å baare bli vandt med det å rocke?! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...