Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du fremstår som en person som aldri har satt deg inn i disse spørsmålene og svelger jalla forklaringene du her slenger ut snøre og søkke.

Argumentene dine om celler er helt usakelig, hadde du giddet å lese litt om evulusjon, så hadde du sett hvor utrolig dumt spørsmålet ditt er.

Hvis du tror "noe intelligent" skapte oss, hvem skapte "noe intellingent?"

Hvor har du det fra at vi kommer fra ingenting? Hva med å sjekke ut Lawrence Krauss på youtube?

Hvis "noe intelligent" aka en gud skapte oss og jorden og alt som ligger i det regnestykket for at vi skal eksistere, hvorfor skapte gud ca 125 milliarder galaxer, hvorfor trenger en stjerne ende sitt liv som en supernova hvert minutt? hvorfor dette enorme maskineriet for at vi skal ha våre patetiske liv?

Du tror vel på alt du leste på skolen i 8 klasse, alle mytene

som skal liksom støtte evolusjon. Vel, vi har nå avslørt mange av disse

mytene. Rein propaganda. Makroevolusjon, det finnes 0 bevis for dette.

Er masse svindel inneblandet også som er blit avslørt som feks Hecklers Embryio.

Skandale, scam, fraud, svindel. Du har en intelligent hjerne har ikke du ?

Ren kaos skapte den, det er det du tror på ?

Del 2 :

Anonym poster: a4be732ebc8fff75b83fe74e32d90934

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om det så er en politisk korrekthet i denne debatten, så bør det være at menneskets verd står over alt annet i politikken. Dermed skal en verken straffes eller latterligjøres for hva ein baserer sitt liv på, noe du også nevner, dersom troen ikke har fått det aktuelle individ til å bli til bry eller direkte skade på andre i sine omgivelser. Du har rett i at mang ein person har spredt mord og kvalme i religionens navn, og du har all din rett til å vise skepsis og kritisere på et saklig plan, men under ingen omstendigheter synes jeg det er greit at andre 'bør bli latterliggjort' for å basere sitt liv på religion, eller annet for den saks skyld. Du sier selv at du kan akseptere at andre tror om de ikke påtvinger deg deltakelse på noe sett, men hvorfor oppfordrer du da til å krenke disse menneskene om ikke de prøver å krenke deg?

Forøvrig leste jeg at din hensikt var å sakte bryte opp religion til den forsvinner, noe du for all del kan prøve å gjere tross at jeg selv ser det som en gledelig umulighet, men da bør du for din sak sin skyld ty til andre midler enn krenkelse og ubetinget provosering. Ingen 'oppgående person' burde finne seg i å bli krenket på det sett, og et godt virkemiddel i kampen mot hva-som-helst er det ei. Misliker du at religion har fått ein slik plass i samfunnet, kan man redelig kjempe i mot det uten å sette sinne i kok hos juridisk uskyldige ved å demonstrere et forsøk på å minske deres verd, noe latterligjøring i alle tilfeller bidrar med. Tankesett vi ikke enes om må vi for sll tid leve med på denne kloden, og da mener jeg det er meir frembringende å prøve å finne ut hvordan en kan bo dammen tross forskjellene, enn å prøve å stadig eliminere nye tanker som dukker opp.

Edit: forkortelse av sitert innlegg.

Hvor skal personer som meg og andre ateister/antiteister vise ydmykhet ovenfor folk som konstant truer med å diktere hvordan vi lever og hva vi tenker og i ytterste konsekvens ønsker å se hele verden gå opp i røyk - tiden her på jorden er tross alt bare å se på som en lang tid på venterommet før du skal inn til legen.

Det er ikke jeg som krenker noen. Jeg påpeker hvor latterlig troen deres er, jeg krenker ingen, jeg argumenterer. At religiøse har gjort det til vane å bli krenket for den minste ting, så er det en knee jerk reaction som vi som samfunn har blitt overfølsomme for.

Dette er blant tingene man bryter ned ved å argumentere mot dette tullet.

Mitt og andre skeptikeres samlende punkt er veldig enkelt: Vi vet ikke. Når det er sagt så betyr ikke det at vi er totalt uten viten på alle områder, vi har også retningslinjer for hva som skal til for at noe er sant/riktig eller rettere sagt bevisbart.

Man kan også argumentere utifra sansynlighet. I bibelens tilfelle så vil det være omtrent slik: Hva er mest sansynlig? At historien er oppdiktet og en vidreutvikling av ideer som går tusenvis av år tilbake eller at naturlovene ble opphevet for at Jesus skulle bli født av en jomfru, han sto opp fra de døde, at Adam ble over 900 år gammel osv?

Endret av Kim
Skrevet (endret)

Er masse svindel inneblandet også som er blit avslørt som feks Hecklers Embryio.

Del 2 :

Anonym poster: a4be732ebc8fff75b83fe74e32d90934

Så dette er beviset ditt?

Tror du skal begynne med å lese Darwins fantastiske verk først jeg...

Endret av Kim
AnonymBruker
Skrevet

"Det må være noe intelligent som har skapt universet" Jaha. hvem skapte den intelligente? Oi oi, det eneste du gjør er å dikte opp et ledd før universet. Det betyr at Spaghettimonsteret eksisterer fordi han må ha skapt den intelligente som igjen kan skape universet. Logisk!

330px-Touched_by_His_Noodly_Appendage.jpg

Anonym poster: e6ad9ce4e80471afee8ca6436f9f171a

Evolusjon finnes. Hvordan kan man da ellers reaktivere inaktive gener som vi har fra fortiden? Kyllinger er etterkommere av dinosaurer, noen av de gamle genene finnes fortsatt i kyllingene, men de er deaktive. Aktiverer man genene kan kyllingene forvandles til dinosaurer med snute, tenner, hale, sterkere lår osv... Hadde ikke evolusjon eksistert ville ikke dette har virket.

Renowned paleontologist Jack Horner has spent his career trying to reconstruct a dinosaur. He's found fossils with extraordinarily well-preserved blood vessels and soft tissues, but never intact DNA. So, in a new approach, he's taking living descendants of the dinosaur (chickens) and genetically engineering them to reactivate ancestral traits — including teeth, tails, and even hands — to make a "Chickenosaurus".

Jack Horner and his dig teams have discovered the first evidence of parental care in dinosaurs, extensive nesting grounds, evidence of dinosaur herds, and the world’s first dinosaur embryos. He's now exploring how to build a dinosaur.

Gjest Candy Pie
Skrevet

Vanskelig å si...

Innsert inne tror jeg ikke, men det er klart jeg har tenkt på det. Tenk OM det er sånn og sånn.

Tenk om jeg havner i helvete fordi jeg ikke tror på gud nå? Tenk om det er mennesker som blir brent nå, og har det vondt :(

Det virker usansynelig, men jeg vet jo ingenting. Jeg eksisterer jo, og bare det i seg selv er jo litt utrulig på en måte ?

Jeg klarer ikke tro på himmelen heller. Tror dessverre det er oppdiktet for at folk ikke skal frykte døden, og for at folk skal oppføre seg bra, for å ikke bli sendt til helvete. Men er det ikke sånn at folk som ikke tror havner i helvete i følge bibelen?( jeg har null greie på dette, så folk kan gjerne skrive litt om det)

Men, på en annen side, så føler jeg meg udødelig. Haha, høres dumt ut ja, men føler ikke at jeg kan dø. Er bare noe som sier meg at det finnes NOE mer der ute etter døden. Men alikevel, tror jeg ikke det...

Blir faktisk veldig trist av å tenke sånn, flere som blir det ? Jeg vil så gjerne se pappa igjen :(

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si...

Innsert inne tror jeg ikke, men det er klart jeg har tenkt på det. Tenk OM det er sånn og sånn.

Tenk om jeg havner i helvete fordi jeg ikke tror på gud nå? Tenk om det er mennesker som blir brent nå, og har det vondt :(

Det virker usansynelig, men jeg vet jo ingenting. Jeg eksisterer jo, og bare det i seg selv er jo litt utrulig på en måte ?

Jeg klarer ikke tro på himmelen heller. Tror dessverre det er oppdiktet for at folk ikke skal frykte døden, og for at folk skal oppføre seg bra, for å ikke bli sendt til helvete. Men er det ikke sånn at folk som ikke tror havner i helvete i følge bibelen?( jeg har null greie på dette, så folk kan gjerne skrive litt om det)

Men, på en annen side, så føler jeg meg udødelig. Haha, høres dumt ut ja, men føler ikke at jeg kan dø. Er bare noe som sier meg at det finnes NOE mer der ute etter døden. Men alikevel, tror jeg ikke det...

Blir faktisk veldig trist av å tenke sånn, flere som blir det ? Jeg vil så gjerne se pappa igjen :(

Sorry, det er ikke mer plass i himmelen.

Kilde: Bibelen

Rev 21:1 Then I saw a new heaven and a new earth, for the first heaven and the first earth had passed away, and there was no longer any sea.

Rev 21:2 I saw the Holy City, the new Jerusalem, coming down out of heaven from God, prepared as a bride beautifully dressed for her husband. . . . . . . (it then goes on to give the dimension of the city)

Rev 21: 14The wall of the city had twelve foundations, and on them were the names of the twelve apostles of the Lamb.

Rev 21:15 The angel who talked with me had a measuring rod of gold to measure the city, its gates and its walls.

Rev 21:16 The city was laid out like a square, as long as it was wide. He measured the city with the rod and found it to be 12,000 stadia [fn]in length, and as wide and high as it is long.

Rev 21:17 He measured its wall and it was 144 cubits [fn] thick, [fn] by man's measurement, which the angel was using.

Rev 21:18 The wall was made of jasper, and the city of pure gold, as pure as glass.

The measurement of the city described in Revelation chapters 21 and 22 is 12,000 furlongs. A furlong is 1/8 th of a mile. This makes the city about 1500 miles square, or 1500 miles in all directions. That is quite a large city. The total land area of the United States, including Alaska and Hawaii, is 3,717,796 sq miles. The literal land area of the city described in Revelation would be 2,250,000 sq miles. That would make the city a somewhat larger than 1/2 the size of the United States. In addition to that the wall of the city described in Revelation is 1500 miles high. That is an extremely high wall considering that most commercial airliners fly at an altitude of about 7 to 8 miles.

Gud elsker deg, men han vil at du skal brenne og pines i helvete for alltid. Noen kristne tror på helvete andre gjør ikke det. Siden kristendommen er ren oppspinn tror kristne på forskjellige ting. De plukker ut det som passer dem best, og skaper sin egen fantasiverden. Døden er nok det samme som å sove uten å drømme, og du våkner heller aldri opp. Dette er nok sannheten, sannheten er vond derfor eksisterer religion til å beskytte seg selv mot realiteten.

Skrevet

Folk ser på Gud helt forskjellig. De som ikke tror på han, mener han er en mann i hvit "kjole" som bor i himmelen, som vi kan "ønske" oss ting til.

For meg er Gud skjebnen. Det som gjorde at vi kom hit. Ikke en person!

Gud er for meg bare en fellesbetegnelse på alt vi mennesker ikke vet. Hvem skapte jorden? Gud. Hvorfor ble svartedøden manges siste skjebne? Gud.

Selv er jeg buddhist. I følge boka tror ikke Buddhister på Gud, men det gjør jeg ;)

AnonymBruker
Skrevet

Mikey, er det deg? Jeg trodde vi hadde vært gjennom dette mange ganger. Evolusjonsteorien er bekreftet av mange uavhengige vitenskapsdisipliner. For eksempel:

- Alle fossiler som noen gang er funnet beviser evolusjon.

- Genetikk gir oss et hierarkisk slektstre som beviser evolusjon.

- Geografisk distribusjon av arter og fossiler bekrefter evolusjon.

- Evolusjon observeres HER OG NÅ, ta for eksempel antibiotikaresistente bakterier.

Å motbevise en teori krever bare ett motbevis. For eksempel at vi fant fossiler av et moderne pattedyr i samme stratum som dinosaurene. Det burde vel være mulig hvis evolusjonsteorien er feil? Evolusjon er et fakta, på samme måte som "jorden går rundt solen" er et fakta. Mange benektet også den sistnevnte teorien av religiøse grunner, men til slutt måtte de ta til fornuft. Kanskje du også burde.

Et alternativ er jo kanskje at Gud er en lurendreier som lar all tilgjengelig bevis peke mot noe som er usant.

Anonym poster: e03bbf0d35334bee87d5fcc4eabf6ba5

• Liker 4
Skrevet (endret)
Elle Premier skrev (På 16.6.2012 den 1.24):

Jeg tror på Gud, Jesus og den hellige ånd :)

Endret av Ronja W
  • Liker 1
Skrevet

Ja, jeg tror på Gud og Jesus:)

Jeg tror på at det finnes et bedre liv etter at vi har vært på jorda. Et sted hvor det ikke finnes ubehag, byrder og vonde opplevelser, slemmhet og dritt. Jeg tror på det gode.. Et godt sted hvor alle er frelst fra døden og sånn. Og i dette stedet(Himmelen), finnes ingen gamle mennesker.

Tenk da, hvor fantastisk det må være.. At noen virkelig elsker deg, og vil alltid gjøre det.. Uansett hva slags synder du må ha gjort. Det er Jesus, han elsker deg. Det høres kanskje litt rart ut. Men det må jo være fantastisk! Å bli elsket, uansett hva slags dumheter man har gjort. Ingen folk er perfekte! Jeg er kristen og har gjort mange feil. Se f.eks på en rose.. Hvor vakker den er, men likevel har vonde torner. Det er ikke for ingenting sitatet: Livet kan føles som en dans på roser eller føles som stikkende torner. er laget.:dagens-rose: Men sånn er det, jeg er et menneske.. Men det er ikke Gud. Han er ikke et menneske. Han er almektig. Alt han vil er å gi deg kjærlighet. Og når du får kjærlighet, kan du gi det videre.. :klem:

For å si det enkelt; Gud er kjærlighet :hjerte:

AnonymBruker
Skrevet

Et godt sted hvor alle er frelst fra døden og sånn. Og i dette stedet(Himmelen), finnes ingen gamle mennesker.

Da har du skapt din egen religion.

Var Gud kjærlighet da han drepte alle de førstefødte i Egypt? Da han druknet så å si hele jordens befolkning? Da han ba folket sitt om å innta byer og drepe både barn og kvinner, de eldre, og til og med dyrene? Da han drepte 42 barn fordi Elisja ønsket det? Da han lot David sin sønn bli syk og dø, fordi David hadde syndet? Eller da han lot alle menneskene dø fordi Adam (som det nå er enighet blant kristne om at aldri eksisterte) syndet? Eller når han lot ett uskyldig menneske bli torturert og drept for andre menneskers ugjerninger?

Unnskyld at jeg virker så fiendtlig. Jeg er tidligere kristen, og fortsatt litt frustrert over den delen av livet mitt jeg sløste bort på slike forestillinger. Hvis jeg kan hjelpe andre ut av den samme fellen, er det verdt den tiden det tar meg å skrive dette (og kanskje verdt eventuelle negative følelser det måtte skape). Dette er nok ting du ville få høre før eller siden uansett, og det er ting som er verdt å overveie.

Anonym poster: e03bbf0d35334bee87d5fcc4eabf6ba5

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg tror på Gud og Jesus:)

Jeg tror på at det finnes et bedre liv etter at vi har vært på jorda. Et sted hvor det ikke finnes ubehag, byrder og vonde opplevelser, slemmhet og dritt. Jeg tror på det gode.. Et godt sted hvor alle er frelst fra døden og sånn. Og i dette stedet(Himmelen), finnes ingen gamle mennesker.

Omtrent slik?

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Vel jeg aviser ikke muligheten for at det kan finnes en Gud men jeg stiller meg tvilende til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...