Gå til innhold

"Brudebarna" skal de gå foran eller bak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal dere gjøre det? Jeg mener jeg har hørt noe om at det kommer an på om det er slep eller ikke på kjolen. Noen som har hørt dette?

Jeg vil vel egentlig at de skal gå foran tror jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som assistent ved utallige brylluper kan jeg si at brudepikene- og svennene i 9/10 tilfeller går foran bruden.

Skrevet

Da kan jeg vel trygt gjøre som jeg vil, slep eller ikke slep :lol:

Skrevet

Mine skal iallefall gå foran meg, uavhengig av slep eller ikke.

Skrevet

Vi skal ha de gående foran, har ikke hørt noe ang slep.

Skrevet

Ja, disse skal gå forran. Står hvertfall slik i bryllupsboka. Men man kan jo selvsagt gjøre sin egen vri :wink:

Vi har tenkt å la våre gå forran. Ellers så blir jo alle så opptatt av brudeparet, at de helt glemmer de som kommer etter.

Kirken vår er liten, så våre skal gå først og når de er fremme ved alteret, kommer jeg. Da blir alle lagt merke til.

Ut av kirken skal brudepikene gå bak.

Skrevet

Jeg vil at våre skal gå foran oss ut. Det er bare våre barn, og de er en soleklar del av familien.

Skrevet

Våre brudebarn er også helt klart en del av familien, da det er vår datter som skal være brudepike...........

Men jeg tipper det blir noe rabalder da de er så små, så de blir nok tatt hånd om før vielsen er ferdig.

Skrevet

Våre er nesten elleve og syv, så det blir jo litt forskjell da.... :ler:

Skrevet

Våre "brudebarn" som er vår nevø og niese på henholdsvis 9 og 5 år skal gå foran oss

Skrevet

Sønnen min som var brudesvenn for oss gikk foran meg inn i kirken og rett bak oss ut av kirken :)

Skrevet

Jeg har fått en brudepike til, så nå har vi bestemt at de skal gå inn før meg (ikke foran) Vi får organisten til å spille ett klassisk stykke når de går inn bak hverandre (med litt mellomrom) Når de er oppe ved alteret spiller han min og pappas innmarsj.

Jentene er 11/12 år og en er kusine og en er tremenning :D

Skrevet

Datteren min skal gå foran meg og min far.

Skrevet

Håper vi får to brudepiker, min tilkommendes nieser på 5( eller 6?), pluss min fetter på ti. Alle tre skal gå foran.

Skrevet

De skal gå foran hvis de tørr...

De er jo bare 5 og 7 år så det blir kanskje litt i overkant om de går inn helt først og opplever at 100 mennesker stirrer dem i senk. Hvis de ikke tørr å gå inn først skal de selvfølgelig få lov til å gå inn bak. det skal jo være en positiv opplevelse for gullungene...

Skrevet
Jeg har fått en brudepike til, så nå har vi bestemt at de skal gå inn før meg (ikke foran) Vi får organisten til å spille ett klassisk stykke når de går inn bak hverandre (med litt mellomrom) Når de er oppe ved alteret spiller han min og pappas innmarsj.

Jentene er 11/12 år og en er kusine og en er tremenning :D

Det hadde jeg tenkt også, jeg tenkte å ha Canon in D når brudebarna går, og Mendelssohn som brudemarsj når jeg og pappa skal gå nedover kirkegulvet.

Mine brudepiker er 6 og 7, også skal sønnen vår på 18 måneder (da) også være med, og det gleder jeg meg til!!

Skrevet

Det hadde jeg tenkt også, jeg tenkte å ha Canon in D når brudebarna går, og Mendelssohn som brudemarsj når jeg og pappa skal gå nedover kirkegulvet.

Mine brudepiker er 6 og 7, også skal sønnen vår på 18 måneder (da) også være med, og det gleder jeg meg til!!

Vi skal ha canon in D ut, men tenkte at organisten sikkert har ett bra forslag til hvilket stykke som passer.

Skrevet

Våre "brudebarn" :hoho: blir en gjeng med gutter i alderen 18 - 35 år , ca 20 stk og de skal gå forran ja :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...