Kråkesaks Skrevet 27. mai 2012 #41 Del Skrevet 27. mai 2012 Så vidt jeg vet er det ikke blitt funnet noen sammenheng mellom klesstil og voldtekt, men det er funnet en klar sammenheng mellom alkohol og voldtekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #42 Del Skrevet 27. mai 2012 Fordi vi lever i et fritt samfunn? Fordi at klesdrakten aldri er en invitasjon til voldtekt? Hva du personlig liker å se er streng tatt underordnet, og har ingenting med voldtektsproblematikken å gjøre. Fritt samfunn eler perverst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søgni Skrevet 27. mai 2012 #43 Del Skrevet 27. mai 2012 Fritt samfunn eler perverst? Opprett en egen tråd om hva du personlig mener om kleskodene her til lands, å blande det inn i en tråd om voldtekt synes jeg er malplassert. Eller har poenget ditt en relevans til temaet som jeg ikke ser? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 27. mai 2012 #44 Del Skrevet 27. mai 2012 Fritt samfunn eler perverst? Hva mener du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilac Skrevet 27. mai 2012 Forfatter #45 Del Skrevet 27. mai 2012 Poenget er vel at noen av oss annser en del av kvinneige anntrekk der ute for nærmest blotting, og jeg lurer på hvorfor de tar seg den friheten og retten? vie du likt å sett en mann i bare trusa og singlet på lekepassen der dine barn leker? Hva har det med saken å gjøre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet 27. mai 2012 #46 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Jenter tar ikke på seg trange skjørt og korte kjoler, fordi de har lyst eller ber om å bli voldtatt. De tar det på fordi de føler seg vel i det, og det skal man få lov til. Skal man ikke kunne kjøpe en ny kjole som henger i butikken fordi det kan føre til voldtekt? Det er ingen som har rett til å voldta noen bare fordi de ser fristende ut. Da er det personen selv som må gjøre noe med problemet sitt. Menn kunne gått i både boxere og naken for den slags skyld, men jeg hadde ALDRI tenkt tanken på å voldta han bare for å dekke mine egne behov. Så pass vett i hodet må man ha. Det er ALDRI voldtektsofferet sin feil at h*n blir voldtatt. Endret 15. oktober 2012 av Cuddlegirl 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søgni Skrevet 27. mai 2012 #47 Del Skrevet 27. mai 2012 Det er ALDRI voldtektsofferet sin feil at h*n blir voldtatt! Du har helt rett. Hvor mye må man gjøre for å ta nok forholdsregler, hvor går isåfall grensa? Resultatet blir at kanskje at menn og kvinner skal ha ulik grad av frihet i dette samfunnet? Dette stadige fokuset på offerets opptreden er en avsporing, det er gjerningspersonene som har ansvaret og det debatten bør dreie seg om. Det er en ansvarliggjøring av offeret her, og det er faktisk ikke akseptabelt på noen måte. Og det fjerner ikke problemet. Hvorfor kan ikke folk innse dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 27. mai 2012 #48 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg hadde en kraftig diskusjon med en venninne om noe som jeg vet er et stort diskusjonstema. Om voldtekt på kvinner som går i utfordrende klær. Min mening er at voldtekt ikke er "greit" UANSETT hva. Voldtekt er feil på alle måter! Man BER ikke om voldtekt fordi man går ute med miniskjørt en kveld på sommern. Og det er ikke jentene sitt ansvar å IKKE bli voldtatt... Faenihælvette Hennes mening var at hvis jenter har på seg klær med utringning ogsåvidere så er det dems egen feil at de blir voldtatt fordi "menn er så kåte og klarer ikke å styre seg da, herregud" dfkhewogje, blir så irritert. Hun prøvde å fortelle meg at jeg er dum som ikke skjønner at menn som drikker alkohol MÅ voldta jenter som kommer forbi på gata med horete klær fordi de ikke får sex ellers og dermed ikke klarer å styre seg når de ser disse jentene. Det er helt på tryne syns jeg, seriøst. Jeg klarte ikke forklare venninna mi hvor feil jeg syntes hun hadde på en saklig måte for det jeg prøvde å si gikk inn det ene øret og ut det andre. Hva kan jeg si til henne for å få et annet syn på det hele? Er veldig enig med deg. jeg blir så provosert og lei av at vi i 2012 fortsatt har mange mennesker som har så gammeldagse og inngrodde holdninger om at menn ikke har vett nok i hodet til å styre sine seksuelle lyster og at alle menn bare "må" kaste seg over en jente med utringning og miniskjørt. Det er bare tull, og det fratar menn for alt ansvar. ikke rart at alt for mange voldtektssaker blir henlagt. Tragisk er det. Menn som ikke klarer å styre seg og ikke klarer å la vær å voldta, det er DE det er noe galt med. Normale menn voldtar ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 27. mai 2012 #49 Del Skrevet 27. mai 2012 Det er uansett den som utfører voldtekten sin skyld og ansvar. Men samtidig så er det ingen tvil om at hvis du går sørpefull hjem fra byen midt på svarte natta og sovner på en parkbenk, kun iført miniskjørt og slutty sminke så utsetter du deg for stor voldtektsrisiko. Det er lov å bruke hode litt, selvom man har retten på sin side. Jeg tror det er dette mange prøver å utrykke, da de blir feilaktig beskylt for å mene at det er kvinnens feil. Selvsagt øker risikoen for voldtekt da, men tror ikke det har med antrekket å gjøre, mer med at man er ute alene på et tidspunkt da tvilsomme mennesker ferdes ute i parker. Men da synes jeg når en gjeng er ute på byen, at alle tar ansvar for at ingen går hjem alene, eller er alene på kvelden. Det er forresten kjempebra at vi har natteravnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 27. mai 2012 #50 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Nei. Men jeg synes jenter har et ansvar for å vite hva slags signaler de sender ut, ofte er det vanskelig å se forskjell på en prostituert og en jente som har kledd på seg for å gå ut på byen, de kler seg som horer mange Eh hallo horene står ikke bare der og venter på at noen skal ta å pule de. En hore henvender seg jo til en potensiell kunde og spør om de vil ha seg. Om jenta ikke åpenbart er ute etter sex, hvordan kan man forveksle henne med en hore?? Og nei det er ikke kvinnens ansvar hva slags signaler hun sender ut ved å kle seg sånn og sånn. Det er mannens ansvar å ikke bare anta at hun vil ha sex bare fordi hun kledde seg slik. Er han ikke 100% sikker på at hun vil ha sex med han, så for pokker ha ikke sex med henne da. Endret 27. mai 2012 av BettyBoop 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #51 Del Skrevet 27. mai 2012 Så vidt jeg vet er det ikke blitt funnet noen sammenheng mellom klesstil og voldtekt, men det er funnet en klar sammenheng mellom alkohol og voldtekt. Alle skjønner vel at det har en sammenheng mellom hvordan en kler seg til hvor stor sjangse det er for å bli voldtatt. Jo mer deilig en jente ser ut for en mann jo større sjangse er det for at han vil voldta henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 27. mai 2012 #52 Del Skrevet 27. mai 2012 er så enig, ble helt deprimert siste gang jeg var ute på byen, mange jenter kler seg så utrolig lettkledd og utfordrende, på slutten av kvelden ligger de og kravler ute i gatene med rumpa bar hva slags by bor du i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 27. mai 2012 #53 Del Skrevet 27. mai 2012 Alle skjønner vel at det har en sammenheng mellom hvordan en kler seg til hvor stor sjangse det er for å bli voldtatt. Jo mer deilig en jente ser ut for en mann jo større sjangse er det for at han vil voldta henne. ehh nei.. 80 år gamle damer har blitt voldtatt.. hvordan forklarer du den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søgni Skrevet 27. mai 2012 #54 Del Skrevet 27. mai 2012 Alle skjønner vel at det har en sammenheng mellom hvordan en kler seg til hvor stor sjangse det er for å bli voldtatt. Jo mer deilig en jente ser ut for en mann jo større sjangse er det for at han vil voldta henne. Nei, dette må du utdype. Og hvordan skal dette kartlegges/føres statistikk over? Hva er lettkledd? Skjørtelengde over knærne? Utringning? Bare skuldre? Du tror ikke det kan henge sammen med at jenter er lettkledde når de er fulle og i en utsatt posisjon da, hvis det er noen sammenheng? Dette er synsing og spekulering, og hvis du mener kvinner har skylden og ansvaret for at menn voldtar dem, så kan du heller si det rett ut. Det er passe tåpelig å tro at dersom man ikke ser deilig ut så er sjansen for å bli voldtatt liten, også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meridius Skrevet 27. mai 2012 #55 Del Skrevet 27. mai 2012 Ingen ber om det, men andre utsetter seg for større risiko en nødvendig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Taxi Skrevet 27. mai 2012 #56 Del Skrevet 27. mai 2012 ehh nei.. 80 år gamle damer har blitt voldtatt.. hvordan forklarer du den? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 27. mai 2012 #57 Del Skrevet 27. mai 2012 Hvorfor er dette et tema som stadig må diskuteres? En voldtektsmann gir da faen i deg og dine rettigheter, skjønner du ikke det? De som ytrer seg slik som venninna di prøver bare å få fram at det går ann å bruke næringsvett også. Det er vist mange som går rundt og tror dette er et holdningsprobem blant menn som må bekjempes, men faktumet er at voldtekstmenn i de fleste tilfeller er psykopater og sosiopater med nedsatt empati for andre enn seg selv. De driter da for pokker i dine rettigheter. Er jo enig med deg sånn sett, men hun venninna sier det feil. Hun sier man selv ber om å bli voldtatt dersom man kler seg sånn og sånn, og det blir feil måte å si det på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 27. mai 2012 #58 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Hadde en venn av meg sagt det til meg, så hadde jeg blitt fly forbannet. Uansett hvordan en jente kler seg, så ber hun ikke om voldtekt Det er så enkelt. En jente kan gå helt naken ute, uten at en mann har lov til å røre eller voldta henne, For å sitte det litt på spissen. Det er den som voldtar som har all skylden. At menn med alkohol innabords må voldta jenter er det mest idiotiske jeg har hørt. Personer som mener at det er jentas skyld fordi hun kler seg som hun gjør, en av de mest irriterende tingene jeg vet. Det er ALDRI jentens feil! Mannen har ansvar for å kunne kontrollere seg selv såpass at han ikke voldtar en jente og ødelegger hennes liv, bare fordi han ville ha seg et nyp! Alkohol eller ikke. Endret 27. mai 2012 av Kittykat 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 27. mai 2012 #59 Del Skrevet 27. mai 2012 Alle skjønner vel at det har en sammenheng mellom hvordan en kler seg til hvor stor sjangse det er for å bli voldtatt. Jo mer deilig en jente ser ut for en mann jo større sjangse er det for at han vil voldta henne. Har du noen statistikker på dette? Jeg har aldri sett noe statistikk som viser at lettkledde blir oftere voldtatt enn de som har mer på seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 27. mai 2012 #60 Del Skrevet 27. mai 2012 Det folk glemmer å få med i diskusjonen er at de fleste voldtekter skjer av noen offeret kjenner. Tviler på at det er lettkleddhet som utløser slike voldtekter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå