Lilac Skrevet 27. mai 2012 #1 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg hadde en kraftig diskusjon med en venninne om noe som jeg vet er et stort diskusjonstema. Om voldtekt på kvinner som går i utfordrende klær. Min mening er at voldtekt ikke er "greit" UANSETT hva. Voldtekt er feil på alle måter! Man BER ikke om voldtekt fordi man går ute med miniskjørt en kveld på sommern. Og det er ikke jentene sitt ansvar å IKKE bli voldtatt... Faenihælvette Hennes mening var at hvis jenter har på seg klær med utringning ogsåvidere så er det dems egen feil at de blir voldtatt fordi "menn er så kåte og klarer ikke å styre seg da, herregud" dfkhewogje, blir så irritert. Hun prøvde å fortelle meg at jeg er dum som ikke skjønner at menn som drikker alkohol MÅ voldta jenter som kommer forbi på gata med horete klær fordi de ikke får sex ellers og dermed ikke klarer å styre seg når de ser disse jentene. Det er helt på tryne syns jeg, seriøst. Jeg klarte ikke forklare venninna mi hvor feil jeg syntes hun hadde på en saklig måte for det jeg prøvde å si gikk inn det ene øret og ut det andre. Hva kan jeg si til henne for å få et annet syn på det hele? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 27. mai 2012 #2 Del Skrevet 27. mai 2012 Det er ingen som ber om å bli voldtatt, irriterende med folk som tenker sånn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Taxi Skrevet 27. mai 2012 #3 Del Skrevet 27. mai 2012 Det er uansett den som utfører voldtekten sin skyld og ansvar. Men samtidig så er det ingen tvil om at hvis du går sørpefull hjem fra byen midt på svarte natta og sovner på en parkbenk, kun iført miniskjørt og slutty sminke så utsetter du deg for stor voldtektsrisiko. Det er lov å bruke hode litt, selvom man har retten på sin side. Jeg tror det er dette mange prøver å utrykke, da de blir feilaktig beskylt for å mene at det er kvinnens feil. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #4 Del Skrevet 27. mai 2012 Nei. Men jeg synes jenter har et ansvar for å vite hva slags signaler de sender ut, ofte er det vanskelig å se forskjell på en prostituert og en jente som har kledd på seg for å gå ut på byen, de kler seg som horer mange 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søgni Skrevet 27. mai 2012 #5 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg er helt enig med deg, og det er ingenting som skulle tilsi at voldtektsforbrytere slutter å voldta fordi folk kler seg annerledes. Det er aldri et offer sitt ansvar, ikke bare er det en skremmende holdning, det er også direkte feil. Du får spørre henne hvordan man definerer "lettkledd", da vettu. Jeg tror hun kommer til å slite. Og om hun virkelig tror at menn generelt ikke kan styre seksualiteten sin og er potensielle voldtektsforbrytere dersom de drikker, om voldtekt henger sammen med sex og dristig bekledning, og om hun mener det er andre som skal få begrenset friheten sin på grunn av at andre voldtar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søgni Skrevet 27. mai 2012 #6 Del Skrevet 27. mai 2012 Nei. Men jeg synes jenter har et ansvar for å vite hva slags signaler de sender ut, ofte er det vanskelig å se forskjell på en prostituert og en jente som har kledd på seg for å gå ut på byen, de kler seg som horer mange All den tid man ikke voldtar prostituerte heller, så er uansett ikke dette et argument for at jenter "ber om voldtekt" når de kler seg lettkledd. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #7 Del Skrevet 27. mai 2012 Det er uansett den som utfører voldtekten sin skyld og ansvar. Men samtidig så er det ingen tvil om at hvis du går sørpefull hjem fra byen midt på svarte natta og sovner på en parkbenk, kun iført miniskjørt og slutty sminke så utsetter du deg for stor voldtektsrisiko. Det er lov å bruke hode litt, selvom man har retten på sin side. Jeg tror det er dette mange prøver å utrykke, da de blir feilaktig beskylt for å mene at det er kvinnens feil. er så enig, ble helt deprimert siste gang jeg var ute på byen, mange jenter kler seg så utrolig lettkledd og utfordrende, på slutten av kvelden ligger de og kravler ute i gatene med rumpa bar 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #8 Del Skrevet 27. mai 2012 All den tid man ikke voldtar prostituerte heller, så er uansett ikke dette et argument for at jenter "ber om voldtekt" når de kler seg lettkledd. prostituerte blir da voldtatt de og? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 27. mai 2012 #9 Del Skrevet 27. mai 2012 Selv ordet "voldtekt" innebærer at det er ufrivillig - dermed noe man ikke kan be om. Med det sagt; Det er mye som burde vært lov. Det burde være lov å spasere rundt i Slottsparken en sen lørdags kveld iført miniskjørt og bikinioverdel, pære full og i ustand til å gå rett. Det burde også være lov å si "Tenk deg litt om, kjære vene" uten å bli stemplet som en pro-voldteksidiot. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WendyClear Skrevet 27. mai 2012 #10 Del Skrevet 27. mai 2012 Du tusler ikke rundt på motorveien selv om du vet det er den som kjører over deg som får skylda. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #11 Del Skrevet 27. mai 2012 Nei. Men jeg synes jenter har et ansvar for å vite hva slags signaler de sender ut, ofte er det vanskelig å se forskjell på en prostituert og en jente som har kledd på seg for å gå ut på byen, de kler seg som horer mange det er da heller ikke lov å voldta en prostituert... må jeg opplyse dere om at også jenter som IKKE har kledd seg sexy blir voldtatt? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søgni Skrevet 27. mai 2012 #12 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Du tusler ikke rundt på motorveien selv om du vet det er den som kjører over deg som får skylda. Jeg synes det er forskjell på å ta forholdsregler og å mene at noen ber om voldtekt som venninna til TS. Det er en forskjell på skyldfordelingen der, som jeg mener er viktig å kommunisere. Man kan ta forholdsregler og fortsatt bli voldtatt. Endret 27. mai 2012 av Søgni 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #13 Del Skrevet 27. mai 2012 det er da heller ikke lov å voldta en prostituert... må jeg opplyse dere om at også jenter som IKKE har kledd seg sexy blir voldtatt? har ikke sagt at det ikke er ulovlig, det er ulovlig uansett. Men mer forståelig når man byr frem kroppen? ja. de som ikke kler seg sexy også ja, men mye større sjanse hvis du går halvnaken og kravler rundt med rompa bar og i tillegg er sørpe full og ikke vet hvor du er. Forbausende mange unge jenter som driver på denne måten, det er heltragisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #14 Del Skrevet 27. mai 2012 Du tusler ikke rundt på motorveien selv om du vet det er den som kjører over deg som får skylda. Det er jo ikke lov å gå på motorveier. Elendig sammenligning. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilac Skrevet 27. mai 2012 Forfatter #15 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Det er uansett den som utfører voldtekten sin skyld og ansvar. Men samtidig så er det ingen tvil om at hvis du går sørpefull hjem fra byen midt på svarte natta og sovner på en parkbenk, kun iført miniskjørt og slutty sminke så utsetter du deg for stor voldtektsrisiko. Det er lov å bruke hode litt, selvom man har retten på sin side. Jeg tror det er dette mange prøver å utrykke, da de blir feilaktig beskylt for å mene at det er kvinnens feil. Helt enig! Men selvom det er større risiko å bli voldtatt når man er kjempeslutty en kveld på byen, så er det en forbrytelse å voldta og folk burde lære at det ikke skal være en unnskylding å voldta uansett hvordan jenter ser ut ELLER hvilken tillstand de er i. Det vil alltid finnes idioter som voldtar og som ikke har respekt for kvinner og jenter burde jo såklart passe på, men folk som venninna mi kan påvirke andre til å tenke at det er greit å gjøre gale ting sålenge jentene kler seg utfordrende.... og det er max helt på tryne Endret 27. mai 2012 av Lilac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #16 Del Skrevet 27. mai 2012 Hvorfor er dette et tema som stadig må diskuteres? En voldtektsmann gir da faen i deg og dine rettigheter, skjønner du ikke det? De som ytrer seg slik som venninna di prøver bare å få fram at det går ann å bruke næringsvett også. Det er vist mange som går rundt og tror dette er et holdningsprobem blant menn som må bekjempes, men faktumet er at voldtekstmenn i de fleste tilfeller er psykopater og sosiopater med nedsatt empati for andre enn seg selv. De driter da for pokker i dine rettigheter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 27. mai 2012 #17 Del Skrevet 27. mai 2012 Det er aldri noen andre enn voldtektsmann som skal fortjene forakt og få all ansvar for at denne handlingen skjedde. Hvis venninen din mener noe annet, synes jeg du burde fortelle kort at dersom andre enn forbryteren selv (eller de som hjelper forbryteren i den håp at kriminalitet skal skje) skal få del av skylden, ville det vært helt umulig å noengang fordele ansvaret rettferdig. At man derimot oppfordrer folk til å ta forhåndsregler som kan hjelpe, synes jeg er noe anna enn å gi skylden for en eventuelt voldekt på vedkommende selv. Å ruse seg i et område med liten tilgang på hjelp vil naturlig nok ha en sviktende hensikt dersom en voldektsmann bestemmer seg for å forgripe seg. Dersom man allikevel velger å være ruset i et slikt område skal man ikke få skyld for annet enn å ha et naivt og dumdristig forhold til eksisterende problemer, og en skal for all del være utenfor skyld dersom et nek tar makten i egne hender. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #18 Del Skrevet 27. mai 2012 Finnes det statistikk på at overfallsvoldtekter rammer hyppigst kvinner med slutty klær? Det tror jeg nemlig er en myte. Jeg velger å tro at brorparten av menn får et beskyttelsesinstinkt når de ser hjelpeløse kvinner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #19 Del Skrevet 27. mai 2012 Du tusler ikke rundt på motorveien selv om du vet det er den som kjører over deg som får skylda. Det kan ikke en gang sammenlignes. Damer har rett til å gå kledd som de vil uten å måtte rissikere å bli voldtatt eller ropt etter. Det er er det vi må jobbe for, ikke alt damer skal gjøre for å ikke bli voldtatt. Selv kan jeg nevne ei jente som gikk ganske godt kledd og heller ikke spesielt pent kledd og hun ble voldtatt. Ikke hadde hun drukket heller. Den som voldtar har faktisk all skyld for at offeret ble voldtatt, omså dama satt på en bank naken og spredde beina. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søgni Skrevet 27. mai 2012 #20 Del Skrevet 27. mai 2012 Hvorfor er dette et tema som stadig må diskuteres? En voldtektsmann gir da faen i deg og dine rettigheter, skjønner du ikke det? De som ytrer seg slik som venninna di prøver bare å få fram at det går ann å bruke næringsvett også. Det er vist mange som går rundt og tror dette er et holdningsprobem blant menn som må bekjempes, men faktumet er at voldtekstmenn i de fleste tilfeller er psykopater og sosiopater med nedsatt empati for andre enn seg selv. De driter da for pokker i dine rettigheter. Dette er et tema som til stadighet må diskuteres, fordi noen til stadighet klarer å antyde at man selv har ansvaret for ikke å bli voldtatt/skylden for å bli voldtatt. Det handler ikke om manglende evne til å forstå at næringsvett er lurt, uansett situasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå