Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

at dere kommer til å bli rynkete ? Seriøst, det er så trist å se at medengang norske jenter vipper 30 årene, så begynner man å se at de blir gamle. Masse rynker! hvorfor? prøv å unngå for mye soling.. Det er ikke bare i 20 årene man lever, men 30,40, og 50.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

presset etter å se bra ut NÅ, å være brun er så stor. De tenker ikke på fremtiden eller konsekvenser. Se på alle de solariumsgrillede tenåringene som går rundt

• Liker 1
Gjest kittycat
Skrevet

Jo det kan man si.. men det er litt sånn med røyking også. Hvorfor røyke når man vet skadene man kan få? For å roe seg ned vel, eller med soling, bli brun.

Selv er jeg sånn ubevisst at jeg ikke bryr meg nok før det virkelig skjer, dessverre.

• Liker 2
Skrevet

jeg tok sol fordi jeg var så blek at jeg så syk ut. nå har jeg begynt å bli brun, så da skal jeg ikke sole meg mer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker å sitte i solen men bruker sterk faktor på hele kroppen.

for meg er det ikke viktigst å bli brun men den varmen og etterlengtede solen. Men faktor er veldig viktig.

Men er klar over at det er fare for mye rynker når jeg blir eldre :sukk:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

for å bli brun.

• Liker 1
Gjest WendyClear
Skrevet

Så det er rynker som bekymrer deg mest når det kommer til soling? :roll:

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

JA! en av grunnene er rynker. Jeg synes ikke at det er pent når man er 30 årene og har rynker i ansiktet. Jeg kjenner en norsk jente som er 37, hun ser ut som en 47 åring, en annen av utenlandsk opprinnelse er 37 og ser veldig ung og pen ut, uten noen rynker.

For å ikke snakke om hudkreft...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg får energi og d-vitamin av det, som er viktig siden jeg er syk. :)

• Liker 3
Skrevet

Haha, tenkte det samme! Trodde dette var et kreft-innlegg, men neida.

___

Nå er ikke jeg den som ligger og soler meg mest, men det er deilig å bare ligge i sola og slappe av (med solfaktor, selvfølgelig!). For meg er det avslappende. Og hvis jeg føler for å bli nesten overopphetet i sola i ellers så kalde Norge en gang i blant, så gjør jeg det. Rynker bekymrer meg ikke.

• Liker 3
Skrevet

Jeg soler meg ikke i den forstand at jeg ønsker å bli brun.

Det blir vel mer at jeg automatisk får farge av å være ute i sola :)

Bare ligge/sitte i sola for å bli brun ser jeg ikke poenget med...kjedelig er det også. Men å nyte sommervarmen og solen er deilig. Om det så er å lese en bok, være ute i hagen med bikkja, bade eller være ute i båten.

Skrevet

Det er ikke bare i 20-årene man lever, men i 30, 40 og 50?

Man lever da godt også med rynker og gjerne når man er både 60 og 70, men med tanke på hudkreft er det smart å beskytte seg mot solen.

Jeg elsker sol og varme og jeg elsker å sole meg, men jeg bruker høy faktor og jeg holder meg unna sola når den står på sitt høyeste.

:heks:

• Liker 4
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg beskytter meg maks, men 15 minutter om dagen så ligger jeg nesten naken i sola uten solfaktor eller noe og suuuger opp D-vitamin som en svamp, og så er det tilbake til sunblock og solhatt :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så fiiiiiint å være bruuuuuun :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så fiiiiiint å være bruuuuuun :)

Det er ikke så fiiiiiiiiint å få rynker.

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan velge mellom å gå i mine yngre år og føle meg fresh og fin (har problemer med røde områder i huden som viser ekstra godt når jeg er blek, i tillegg til at jeg har svært mørke og lange hår på kroppen som viser betydelig mindre når jeg er brun) eller å gå i mine eldre år og føle meg fresh og fin... Så jeg velger helt enkelt NÅ.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske deprimert. Har sittet ute og lest til eksamen disse dagene, og jeg har ikke følt meg så lykkelig på lenge!

• Liker 3
Skrevet

Jeg soler meg lite, men passer på å være i sola så kroppen får i seg d vitamin. Det er sunt å være i sola - med måte. Riktig solfaktor og solbriller og sunn fornuft.

Jeg tar aldri solarium og ser helt klart at venninner som griller seg i solarium og i sola dagen lang så fort anledningen byr seg, så absolutt ser eldre ut enn meg. Likevel er det andre ting som er minst like idiotisk som ødelegger huden (og kan føre til alvorlig sykdom), og det er røyking, mye alkohol, og usunt kosthold.

En voksen person skal dog ha litt rynker.

• Liker 4
Skrevet

Kan ikke prate for noen andre enn meg selv. For min egen del så tar jeg litt sol og soler meg fordi jeg synes at jeg ser bedre ut når jeg har litt farge og pga. at beina mine er dekket av arr som er brune, de blir da mindre synlige etter jeg har fått litt farge på kroppen. Har også atopisk hud og litt utslett og merker klart at huden min blir bedre og friskere av å være i solen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg soler meg med god samvittighet.

Har solt meg jevnlig i 25 år, og er må 40 år og ser ærlig talt ingen rynker. Kanskje kvinner ha lettere for å få rynker i ung alder?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...