Julie Skrevet 2. februar 2004 #1 Del Skrevet 2. februar 2004 Hei! Har planer om å pusse opp gangen. Legge ny tapet,male og legge nytt gulv. I den forbindelse lurer jeg på hva slags gulv som er å anbefale? Kunne tenkt meg skifer kanskje, tror det hadde blitt stilig men da må vel varmekabler også legges? Er dette i såfall noe man kan fikse selv, eller må man få hjelp av fagmann? Avhenger også av hvor dyrt det vil bli. Et annet alt. er fliser, er varmekabler å anbefale da også? Er det noen som vet hvor de selger ok tapeter? Ikke sånne "standard" tapeter med "fiskebeinsmønster". Bor i Tr.heim. Julie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2004 #2 Del Skrevet 2. februar 2004 Du kan legge alt selv, MEN du MÅ ha elektriker til å koble varmekablen til strømnettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #3 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg tror at vanlige varmekabler må kobles av en elektriker, men det finnes et alternativ du kan ordne selv i hvert fall. Alloc har et laminatgulv med ferdige varmeelement på baksiden. Selv om det er laminatgulv kan du få et utseende som ser ut som fliser/skifer. Se mer her http://www.europe.alloc.com/NO/sida_209.asp Vi vurderet dette i vårt vindfang, men ombestemte oss siden kvadratmeterprisen ble veldig høy. Det er nemlig en ganske høy pris på "motoren" (dårlig navn, men jeg håper du skjønner hva jeg mener ), mens prisen på selve gulvet var ganske vanlig. Vi kommer til å legge vanlige fliser og vil da ha varmekabler under for å tørke opp snø og vann. Vet ikk om spesifikke butikker i Trondheim som selger tapeter, men prøv hos Maxbo, Byggmakker eller vanlige fargehandlere (har dere Fargeglede-butikker?). Tapeter er populært igjen etter mange år med glassfibestrie og overmalbar vinyl, så du burde finne masse fint. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emy Skrevet 2. februar 2004 #4 Del Skrevet 2. februar 2004 Fliser og skiffer er praktisk, renslig og fint i gang. Varmekabler må tilkobles av elektriker. Tror man har lov å legge de selv men tilkoblingen må utføres av fagmann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 2. februar 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 2. februar 2004 Takk for svar! Får ta en runde i tenkeboksen og prøve å regne ut et kostnadsoverslag og se hva det blir til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birgitte Skrevet 2. februar 2004 #6 Del Skrevet 2. februar 2004 Hei, jeg må bare komme med en liten kommentar: Tenk nøye gjennom om du virkelig trenger varmekabler i gangen. Det gjør jo kostnadene mye høyere, så du må tenke. Det er så lett å bare si at det vil jeg ha, for det er så greit tørke opp snø og vann på. Men er det det greieste? Bare et lite innspill! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #7 Del Skrevet 2. februar 2004 Ville nok lagt varmekabler under både skifer og fliser, men et annet alternativ er flis-laminat. Det er letter å legge og blir billigere enn skifer. Den tåler litt mindre vannsøl enn fliser men mer enn parkett. En annen ting er at den er varmere enn fliser og skifer fordi det ikke er stein eller keramikk i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. februar 2004 #8 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg har skifer i gangen og det er veldig greit. Slitesterkt og tåler mye. Lunt, men nydelig mørk farge og litt ruglete overflate. Når det kommer til varmekabler har jeg det kun i kjelleretasjen, siden den ligger rett på bakken. I gangen i etasjen over (her er inngangspartiet) er det ikke varmekabler. Har ingen problemer med kalde fliser og vannsøl er lett å tørke opp hvis det er mye. Som regel er det bare litt og da gidder jeg ikke :oops: Prisen varierer vel, men det blir som regel billigere hvis du har mulighet til å handle direkte fra levrandør/steinbrudd uten å gå omveien om butikk først. Vi handlet hos leverandør og det ble mye billigere enn å gå via en butikk. I tillegg hentet vi selv, noe som også gjør det billigere. Men steinfliser er tungt, så ta hensyn til det hvis dere vil hente med egen bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå