Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Long story short: Jeg og eksen kranglet mye, mest pga misforståelser - men også pga min oppførsel. Jeg hadde det vanskelig på den tiden, og han forstod ikke helt det. Jeg lot følelsene mine gå utover han, og jeg skremte han mer og mer bort. Han sluttet å kontakte meg, svarte ikke på meldinger, og holdt ikke avtaler.

Jeg sitter igjen med tanker om "hva vis jeg ikke hadde gjort og sagt det og det - hadde vi fortsatt vært sammen?" Men så tenker jeg også "er det vits i å ta opp kontakten igjen, når han misforstod meg så mye, ikke holdt avtaler og ignorerte meg i slutten på forholdet?"

Jeg er nok ikke helt over han. Det som plager meg mest er at det siste vi gjorde var å krangle over at han ignorerte meg. Nå har vi ikke snakket sammen på 5 måneder.

Jeg føler at jeg har vokst og lært mye på dette forholdet, og jeg er så lei meg for at det ble som det ble. Jeg har så lyst til å rette opp igjen det som jeg gjorde feil, men jeg vet ikke hvordan. Er redd for at han skal smelle døren i trynet på meg, ikke svare på meldingen min o.l.

Jeg vil bare at han skal forstå at han var sammen med meg i en periode da jeg hadde det vanskelig. Jeg føler at jeg har vist meg fra en veldig dårlig side. Har så lyst til å gjøre det godt igjen på en søt/morsom måte..

Har du noen forslag? Noe jeg kan si eller gjøre? Jeg må gjøre ett eller annet - klarer ikke å komme meg videre. Tenker hele tiden på hvor idiotisk jeg var.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Long story short: Jeg og eksen kranglet mye, mest pga misforståelser - men også pga min oppførsel. Jeg hadde det vanskelig på den tiden, og han forstod ikke helt det. Jeg lot følelsene mine gå utover han, og jeg skremte han mer og mer bort. Han sluttet å kontakte meg, svarte ikke på meldinger, og holdt ikke avtaler.

Jeg sitter igjen med tanker om "hva vis jeg ikke hadde gjort og sagt det og det - hadde vi fortsatt vært sammen?" Men så tenker jeg også "er det vits i å ta opp kontakten igjen, når han misforstod meg så mye, ikke holdt avtaler og ignorerte meg i slutten på forholdet?"

Jeg er nok ikke helt over han. Det som plager meg mest er at det siste vi gjorde var å krangle over at han ignorerte meg. Nå har vi ikke snakket sammen på 5 måneder.

Jeg føler at jeg har vokst og lært mye på dette forholdet, og jeg er så lei meg for at det ble som det ble. Jeg har så lyst til å rette opp igjen det som jeg gjorde feil, men jeg vet ikke hvordan. Er redd for at han skal smelle døren i trynet på meg, ikke svare på meldingen min o.l.

Jeg vil bare at han skal forstå at han var sammen med meg i en periode da jeg hadde det vanskelig. Jeg føler at jeg har vist meg fra en veldig dårlig side. Har så lyst til å gjøre det godt igjen på en søt/morsom måte..

Har du noen forslag? Noe jeg kan si eller gjøre? Jeg må gjøre ett eller annet - klarer ikke å komme meg videre. Tenker hele tiden på hvor idiotisk jeg var.

Hvis du skal si unnskyld må det være fordi du vil at han skal få det bedre med at du såret han, og ikke for at du skal få det bedre med det eller fordi han skal begynne å like deg igjen.

Dere er ferdige med hverandre, men jeg skjønner tankegangen din. Jeg sa også unnskyld til min eks for at jeg brukte hersketeknikker mot han etter at jeg fant ut at han var utro. Det var fordi jeg ville feie for egen dør, og ikke for noen som helst annen grunn.

Jeg for min del måtte vente lenge med å gjøre det fordi jeg var også redd for å ikke få svar og dermed "rippe opp" i noe som begynte å hele. Da jeg til slutt sendte mailen var vi så over hverandre at det ikke hadde betydd noe om han ikke svarte.

Jeg tror du bør vente så lenge du også, for din egen del. Hvis du sender en melding nå og han ikke svarer - vil du ikke få enda litt verre kjærlighetssorg da? :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal si unnskyld må det være fordi du vil at han skal få det bedre med at du såret han, og ikke for at du skal få det bedre med det eller fordi han skal begynne å like deg igjen.

Dere er ferdige med hverandre, men jeg skjønner tankegangen din. Jeg sa også unnskyld til min eks for at jeg brukte hersketeknikker mot han etter at jeg fant ut at han var utro. Det var fordi jeg ville feie for egen dør, og ikke for noen som helst annen grunn.

Jeg for min del måtte vente lenge med å gjøre det fordi jeg var også redd for å ikke få svar og dermed "rippe opp" i noe som begynte å hele. Da jeg til slutt sendte mailen var vi så over hverandre at det ikke hadde betydd noe om han ikke svarte.

Jeg tror du bør vente så lenge du også, for din egen del. Hvis du sender en melding nå og han ikke svarer - vil du ikke få enda litt verre kjærlighetssorg da? :sjenert:

Takk for et bra svar :) Jo, det er det at jeg vil få det bedre med meg selv, det har du helt rett i. Jeg vil gjerne være venner med han, for han har betydd/betyr ennå ganske mye for meg. Du har nok også rett i at jeg må vente litt lenger med å kontakte han, siden det kan rippe opp i gamle følelser om han ikke svarer.

Har du noen ide om en morsom/søt måte jeg kan be om unnskyldning på når den tid kommer?

Skrevet

Takk for et bra svar :) Jo, det er det at jeg vil få det bedre med meg selv, det har du helt rett i. Jeg vil gjerne være venner med han, for han har betydd/betyr ennå ganske mye for meg. Du har nok også rett i at jeg må vente litt lenger med å kontakte han, siden det kan rippe opp i gamle følelser om han ikke svarer.

Har du noen ide om en morsom/søt måte jeg kan be om unnskyldning på når den tid kommer?

Ah, det å være venner med eks er skikkelig vanskelig - i allefall ei god stund etter bruddet.

Vel, morsom/søt måte å gjøre det på er kanskje litt vanskelig å gi noen gode råd på.

Jeg sa det på en litt selvironisk måte som at "det `grønne monsteret` har du jo møtt, men jeg håper du vet at jeg ikke har det bra med måten jeg behandlet deg på", så måtte jeg jo slenge på at "vi har vel forandret oss en del begge to.." for å få med at jeg ikke lenger driver å herser med mennene i mitt liv.

Ærlig talt vet jeg ikke hvor søt eller morsom du trenger å være, men jeg er enig i at det er lurt å styre unna "dette mener jeg fra bunnen av mitt hjerte, kan du tilgi meeg??!"-opplegget.

Når tiden kommer, vær ærlig og oppriktig , men laid back.

Vi gjør alle feil, vi har dårlige perioder, og kjærlighet kan bringe frem det verste i oss - men det er i allefall cred å greie å si unnskyld :)

AnonymBruker
Skrevet

Skal du gi en unnskylding må du ikke være søt og morsom, men seriøs og begrunnet. Du må "eie" feilene dine, og forklare han hvorfor det og det var dårlig gjort mot ham.

Når jeg sier unnskyld til samboeren min så formulerer jeg meg i retning av "Unnskyld, jeg ble altfor sint på deg i sted i forhold til det du hadde gjort som egentlig bare var en bagatell. Jeg overreagerte, og trekker tilbake det jeg sa." Har jeg hatt en dårlig dag på jobben først, så sier jeg gjerne det også, men ikke for å unnskylde oppførselen min, men for å forklare den slik at han virkelig skjønner at det egentlig ikke var han jeg var sint på f.eks. - da kan han lettere riste av seg opplevelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Det går også an å si at "Det jeg sa i sted var egentlig en hersketeknikk fordi jeg ville at du skulle ha det like vondt som jeg hadde det, men det ser jeg nå var urimelig og barnslig, og jeg hadde ikke grunnlag for å si det annet enn at jeg ville såre deg der og da. Unnskyld." Da "eier" du feilene dine, og han setter nok pris på ærligheten.

Obs: Dersom du mistenker at han er hevnlysten kan du kanskje være litt forsiktig med hva du utleverer, men om du er trygg på at unnskyldningen vil havne i god jord kan du gjerne være ærlig.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Oi, her var det utrolig mange gode tips, tusen takk for svar alle sammen :)

Kommer til å føle meg så utrolig mye bedre når jeg har fått bedt skikkelig om unnskyldning. Og med disse gode tipsene så håper jeg iallefall at han kommer til å tilgi min dårlige oppførsel - og at vi kan legge det bak oss.

Igjen, tusen takk :helen::hjerte:

• 2 uker senere...
  • 2 år senere...
Skrevet

Det her helt greit å si unnskyld. Send en melding til han? Forklar ting fra din side uten å angripe han. Da vil han i det minste sitte igjen med et bedre inntrykk av deg. Jeg ville uansett ikke prøvd å få tilbake en person som droppet deg pga du hadde en vond tid. Finn deg en mer moden og forståelsesfull type.

Anonymous poster hash: 2c4b7...1b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...