Papierschere Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Har kjøpt meg ei imsdalflaske. Den er nå tom, og jeg vil fylle på nytt vann til å ha nå i varmen. Men det viser seg jo å være umulig å få av korken. Har skrudd og skrudd, og nå er hånda helt rød og øm, men korken sitter like fast. Har også prøvd å bruke tennene, men fungerte ikke det heller. Så lurer på om noen har et godt forslag til hvordan det kan bli lettere å få av korken? Regner med at jeg bare enten må skru mer eller kaste flaska, men tenkte det var verdt et forsøk å spørre
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Pant den. Bruk skrutvinge eller en skikkelig tang.
Papierschere Skrevet 27. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2012 Hakk hele tuten av med ei øks. Haha, akkurat nå hørtes det ikke ut som en så verst løsning Eneste problemet er at jeg føler det kunne blitt litt søl i veska om jeg skulle tatt den med meg noe sted
Moleinahole Skrevet 27. mai 2012 #6 Skrevet 27. mai 2012 Hold den under glovarmt rennende kranvann en stund, og prøv å skru. Ta en klut rundt for å få bedre "tak". 1
Papierschere Skrevet 27. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2012 Hold den under glovarmt rennende kranvann en stund, og prøv å skru. Ta en klut rundt for å få bedre "tak". Takk for tipset. Skal prøve dette
Papierschere Skrevet 27. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. mai 2012 Det funket :D Tok litt tid, men gikk til slutt Tusen takk for tipset
Moleinahole Skrevet 27. mai 2012 #9 Skrevet 27. mai 2012 Det funket :D Tok litt tid, men gikk til slutt Tusen takk for tipset 1
Gjest Carmen. Skrevet 27. mai 2012 #10 Skrevet 27. mai 2012 Skjedde det samme med meg idag. Jeg var ute og spurte en fremmed mann om han kunne åpne den, og vips var den åpen..
Gjest Frk.Franzen Skrevet 27. mai 2012 #11 Skrevet 27. mai 2012 Jeg bruker å ta en kniv å kutte over de taggene som holder igjen korka. Sist gang jeg brukte tennene for å få løs korka mista jeg endel av tanna, såå aldri igjen 1
Cata Skrevet 27. mai 2012 #12 Skrevet 27. mai 2012 Nå løste jo problemet seg for deg, TS, men for evt andre som sliter med korker så vil jeg minne om at vannpumpetang er et fenomenalt redskap til denslags.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #13 Skrevet 27. mai 2012 Nøtteknekker fungerer også fint, ev. styrketrening. Men bare for å nevne noe annet. Det anbefales ikke å fylle slike flasker på nytt da de er laget for engangsbruk. Det sies at plaststoffer smitter til vannet, og slike plaststoffer påvirker kroppen vår. En bør heller kjøpe seg en vannflaske som er beregnet for flergangsbruk og kan vaskes.
Dragonfly84 Skrevet 27. mai 2012 #14 Skrevet 27. mai 2012 Det er bare å bruke en kniv eller saks og skjære langs kanten, så går det så lett, atte
Thorn Skrevet 27. mai 2012 #15 Skrevet 27. mai 2012 Oppvaskhansker eller grytekluter/-votter i silikon funker også helt vidunderlig. Men har merket meg at sportscap-korkene har blitt mye vanskeligere å åpne i det siste. Fordi de vil selge flere flasker, mon tro? 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #16 Skrevet 27. mai 2012 Nøtteknekker fungerer også fint, ev. styrketrening. Men bare for å nevne noe annet. Det anbefales ikke å fylle slike flasker på nytt da de er laget for engangsbruk. Det sies at plaststoffer smitter til vannet, og slike plaststoffer påvirker kroppen vår. En bør heller kjøpe seg en vannflaske som er beregnet for flergangsbruk og kan vaskes. Er det sant? Det visste jeg ikke, har du link til mer info om dette?
Spiralis Skrevet 27. mai 2012 #17 Skrevet 27. mai 2012 Imsdalflasker har jeg ikke hatt problemer med. Glass med sylteagurker derimot... Det hjelper lite å bare ta i... Man kan heller ikke bli bare sint , man må bli rabiat rasende Rød-fiolett i trynet av opphisselse og ta i slik at man pådrar seg en strekkskade.... Lokket går ikke av av den grunn, men når du etter MYE banning (som helt klart barn/geistelige eller sarte sjeler ikke bør høre) så overlater du den til sidemannen som åpner den enkelt og greit..... Sikkert gøy å se på.....
Cata Skrevet 28. mai 2012 #18 Skrevet 28. mai 2012 Men bare for å nevne noe annet. Det anbefales ikke å fylle slike flasker på nytt da de er laget for engangsbruk. Det sies at plaststoffer smitter til vannet, og slike plaststoffer påvirker kroppen vår. En bør heller kjøpe seg en vannflaske som er beregnet for flergangsbruk og kan vaskes. Det der virker da ikke logisk? Vannet som opprinnelig var i flaska da man kjøpte den har jo stått der lenge og tatt opp evt. forbindelser fra plasten, mens det man tapper oppi fra springen kanskje får en "levetid" på noen timer. Det opprinnelige vannet vil i så fall være mye farligere enn det man selv har oppi. Muligens burde man tømme ut kjøpevannet og etterfylle flaska selv? 2
Cata Skrevet 28. mai 2012 #19 Skrevet 28. mai 2012 (endret) Imsdalflasker har jeg ikke hatt problemer med. Glass med sylteagurker derimot... Det finnes sånne lokkåpnere til bruk for gjenstridige syltetøyglass (eller sure agurker). Du får investere i det. Har en selv (annen modell enn den jeg har linket til) og det fungerer helt utmerket. Endret 28. mai 2012 av Cata
Kakaoen Skrevet 28. mai 2012 #20 Skrevet 28. mai 2012 Skjedde det samme med meg idag. Jeg var ute og spurte en fremmed mann om han kunne åpne den, og vips var den åpen.. Skjedde med meg også, så jeg og spurte en fremmed fyr. Men han klarte heller ikke åpne den!! Hahahaha.. Gjett om han ble flau da han måtte gi opp :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå