tilli Skrevet 4. februar 2004 #22 Skrevet 4. februar 2004 Har hatt lappen i 13.5 år og heldigvis ikke mistet den noen gang. "miste lappen" det skal vel i grunnen mye til.. da må du vel fyllekjøre eller et eller annet helt latterlig som normale mennesker ikke vanligvis holder på med.. Det er nok ikke så mye som skal til. Det holder å kjøre for fort. Kunne ha mistet den mange ganger jeg hvis politiet hadde hatt fartskontroll når jeg er ute og kjører. Jeg er nå ganske normal tror jeg, men nå vet jeg jo ikke hva du legger i ordet normal. Jobber forresten med en person som mistet lappen i fjor sommer for å ha kjørt for fort på E-18. Hadde vel aldri trodd det skulle hende denne personen. H*n mistet den for 3 mnd. og fikk lappen tilbake i posten.
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #23 Skrevet 4. februar 2004 Det er nok ikke så mye som skal til. Det holder å kjøre for fort. . du skal kjøre mye for fort for å miste lappen.. dersom du ofte kjører så fort at du ville mistet lappen ved kontroll, så foreslår jeg at du SKJERPER DEG!!! for da kunne jeg ikke tenke meg å møte deg på veien.. normale mennesker er etter min mening de som oppfører seg orntlig og ikke kjører uforsvarlig fort.. og ikke kjører i fylla osv
Arkana Skrevet 4. februar 2004 #24 Skrevet 4. februar 2004 du skal kjøre mye for fort for å miste lappen.. dersom du ofte kjører så fort at du ville mistet lappen ved kontroll, så foreslår jeg at du SKJERPER DEG!!! for da kunne jeg ikke tenke meg å møte deg på veien.. normale mennesker er etter min mening de som oppfører seg orntlig og ikke kjører uforsvarlig fort.. og ikke kjører i fylla osv
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 4. februar 2004 #25 Skrevet 4. februar 2004 Det er en hel del andre ting du mister lappen for og, ikke bare hastighet og fyllekjøring. Blant annet er brudd av enveiskjøring nå nettopp blitt inndragnings-berettiget.
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #26 Skrevet 4. februar 2004 Blant annet er brudd av enveiskjøring nå nettopp blitt inndragnings-berettiget. så rart? driver du vanligvis å kjører mot kjøreretningen?? det er det i alle fall ingen jeg vet om som holder på med.. så det rokker absolutt ikke ved min oppfatning om at det skal godt gjøres å miste lappen..
Gjest Mrs. Potter Skrevet 4. februar 2004 #27 Skrevet 4. februar 2004 Jeg har aldri mistet lappen. men så er det bare 1 1/2 år siden jeg fikk den også..
Ulrikke Skrevet 5. februar 2004 #28 Skrevet 5. februar 2004 Har hatt lappen i 18 år, og har aldri fått så mye som en parkeringsbot... Men det kan nok hende at jeg er LITT hard på gassen innimellom for det - når forholdene gjør det ok... (Pendler på E6 mellom Gardermoen og Oslo hver dag...)
Ulrikke Skrevet 5. februar 2004 #29 Skrevet 5. februar 2004 Ups... Jeg har hatt lappen i 12 år skulle det være.... :oops:
Mette Skrevet 5. februar 2004 #30 Skrevet 5. februar 2004 Har hatt den i over 10 år. Ingen uhell, ingen fartsbøter..ingen parkeringsbøter..ingen beltebøter.. men 500 kr for oødelagt førerkort!! (dårlig kvalitet gitt...tåler ikke en runde i vaskemaskinen på 60 grader) Ups, da må jeg nok ta meg en tur, og fornye mitt, det ser ikke helt bra ut nei. Jeg har hatt lappen i 18 år, og nei, jeg har aldri mistet det. :D
tilli Skrevet 5. februar 2004 #31 Skrevet 5. februar 2004 du skal kjøre mye for fort for å miste lappen.. dersom du ofte kjører så fort at du ville mistet lappen ved kontroll, så foreslår jeg at du SKJERPER DEG!!! for da kunne jeg ikke tenke meg å møte deg på veien.. normale mennesker er etter min mening de som oppfører seg orntlig og ikke kjører uforsvarlig fort.. og ikke kjører i fylla osv Ikke for å unskylde at jeg har en tendens til å kjøre for fort, for det er nesten ingen unskylding for det, men da finnes det mange unormale mennesker rundt omkring. Der i blant meg. Det er ikke sånn at jeg trykker gassen i bånn og kjører i hundre med en gang bilen er ute av garasjen. Men ja jeg inrømmer at jeg kjører ganske fort på motorveier og noen fjelloverganger som jeg kjører av og til (vær forbehold og det kommer ann på hvor mange andre som er ute og kjører).
Gjest gjesta Skrevet 5. februar 2004 #32 Skrevet 5. februar 2004 Har ikke lappen selv, men kjenner heller ingen som har mistet den.
Soul Skrevet 5. februar 2004 #33 Skrevet 5. februar 2004 Har heldigvis aldri mistet lappen, kræsjet eller fått bot el. lign. Har hatt lappen 5 år nå. Hvis jeg mistet lappen hadde jeg blitt skikkelig ergerlig... I hvertfall hvis jeg måtte ha kjørt opp på nytt, da hadde jeg begynt å hylgrine! Var ikke så artig å kjøre opp syns jeg
Gjest KATTAstrofe Skrevet 5. februar 2004 #34 Skrevet 5. februar 2004 Har hatt lappen i over 6 år, aldri mista, aldri stoppet i annet enn beltekontroll, aldri fått bot eller fengsel
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #35 Skrevet 6. februar 2004 Ikke for å unskylde at jeg har en tendens til å kjøre for fort, for det er nesten ingen unskylding for det, men da finnes det mange unormale mennesker rundt omkring. Der i blant meg. Det er ikke sånn at jeg trykker gassen i bånn og kjører i hundre med en gang bilen er ute av garasjen. Men ja jeg inrømmer at jeg kjører ganske fort på motorveier og noen fjelloverganger som jeg kjører av og til (vær forbehold og det kommer ann på hvor mange andre som er ute og kjører). du tror det er NORMALT å kjøre mye for fort ofte?? da synes jeg det er på tide at du omdefinerer normalitetsbegrepet ditt å kjøre så fort at man kan miste lappen for det er svært farlig både for deg og andre og det er krimielt dersom det skal være "normalt" å utgjøre en så stor fare for omgivelsene, så har vi som samfunn et STORT problem skjerp deg!!!!! :evil: :evil: :evil:
Soul Skrevet 6. februar 2004 #36 Skrevet 6. februar 2004 Siste gjest, jeg skal heller ikke forsvare det å kjøre så fort at man mister lappen, MEN, det er bare å ta seg en kjøretur på motorveien så ser du at veldig veldig mange kjører langt over fartsgrensa. Er nok ikke så uvanlig som du sier heller. Hvis jeg på en kjøretur på E18 mellom Asker-Oslo ligger rundt fartsgrensa blir jeg alltid forbikjørt av en haug med biler. Men beklager avsporingen, det var ikke det debatten egentlig handlet om..
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #37 Skrevet 6. februar 2004 jeg er klar over at det er en god del mennesker som kjører alt for for akkurat som at jeg er klar over at det finnes en godt del som stjeler, slår osv hvor mange som gjør dette har ikke noe med hvor vidt dette er en riktig ting å gjøre.. det er en farlig, feil og kriminell ting å gjøre jeg er overbevist om at det "normale" er å holde seg innenfor rimelige grenser av fartsgrensen og vi må alle bekjempe alle tendenser til rettferdiggjøring eller "normalisering" av det å gjøre slike farlige forbrytelser :evil:
tilli Skrevet 6. februar 2004 #38 Skrevet 6. februar 2004 du tror det er NORMALT å kjøre mye for fort ofte?? da synes jeg det er på tide at du omdefinerer normalitetsbegrepet ditt å kjøre så fort at man kan miste lappen for det er svært farlig både for deg og andre og det er krimielt dersom det skal være "normalt" å utgjøre en så stor fare for omgivelsene, så har vi som samfunn et STORT problem skjerp deg!!!!! :evil: :evil: :evil: Nå har jeg vel bekreftet at jeg ut fra din mening om om hvordan et normalt menneske skal være, så er jeg unormal. Som *soul* sier så er det mange (dermed ikke sakt normalt) som ligger langt over fartsgrensen på motorveien. og vi må alle bekjempe alle tendenser til rettferdiggjøring eller "normalisering" av det å gjøre slike farlige forbrytelser Jeg ser ikke på det å kjøre for fort som en farlig forbrytelse. Gjest, ikke hopp i takke nå. Det her er min mening. Har forstått ut fra dine innlegg hva du mener og du må få lov å mene hva du vil. Farlig forbrytelser er etter min mening er bla. mord,vold, seksuelt misbruk og ran. For å kommentere det med mord, så vet jeg at man kan bli morder ved å kjøre bil og jo mer fart jo mer skade. Men man kan også forårsake skade med tragisk utgang ved fart under fartsgrensen. Trenger ikke å gå lengre tilbake enn i går for å få bekreftet det. Det her var siste innlegg til gjest og jeg beklager til dere andre at jeg starte noe som avsporet tråden. En ting jeg lurer på gjest? Har du mistet lappen noen gang?
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #39 Skrevet 6. februar 2004 Jeg ser ikke på det å kjøre for fort som en farlig forbrytelse. Gjest' date=' ikke hopp i takke nå. Det her er min mening. Har forstått ut fra dine innlegg hva du mener og du må få lov å mene hva du vil. Farlig forbrytelser er etter min mening er bla. mord,vold, seksuelt misbruk og ran.:[/quote'] det er slike holdninger som fortviler meg.. enkelt mennesker har den tro at det å kjøre for fort med bil er en "fillesak" de andre forbrytelsene du nevnt er selvfølgelig alvorlige, men det er det å ikke være ansvarlig i trafikken også.. i trafikken står du i fare for å ta flere menneskeliv i "en smekk".. og faren er svært reell.. det å kjøre for fort er ulovlig og det øker samtidig faren for å ta menneskeliv (i forhold til at samme person i samme bil på samme føre osv kjørte saktere) det er derfor kriminelt og farlig.. ergo en farlig kriminell handling.. selvfølgelig ikke.. som sagt så skal du jammen stå på for å klare det.. da må du nemlig gjøre noe ulovlig.. og så alvorlige forbrytelser som det holder jeg meg langt unna.. :evil:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå