Gå til innhold

Svekket selvbilde. Hvordan ilke tips/triks har fungert for dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan bygger man opp selvtilliten/-bildet sitt etter å ha falt for noen som er 'out of your league' utseendemessig, og blitt avvist (selv om avvisningen var 'høflig' så var det fortsatt en avvisning).

Jeg føler meg smådeppet, han føler seg bra som alltid og ofrer ikke meg en tanke engang.

Jeg har hengt med mange andre gutter etter det, men ingen av de finner jeg så veldig tiltrekkende, eller like interessante.

Jeg tror problemet ligger hos meg selv og at jeg alltid har hatt elendig selvbilde. Jeg trener, omgås venner, jeg får masse komplimenter av gutter som liker meg godt (men jeg liker ikke de i like stor grad, ser på de mer som kompiser); gjør det meste som er anbefalt for å øke ens generelle velvære. Men, nei. Det fungerer ikke så bra for meg. :sukk:

Hva er det som har økt deres selvbilde aller mest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var skikkelig deppa og hadde ikke selvbilde nok til å gå med utringning engang. But then! I got a new boyfriend, og han forandret alt. Han ga meg masse komplimenter om kroppen min, og alt.. Det hjalp også på at jeg fikk av reguleringen.

Du kan... bli lesbisk for en dag for å sjekke om det går (eheh, lov å eksprimentere?), og kom deg ut fra byen der du bor for å treffe nye folk! Husk at du er perfekt akkurat som du er, og hvis du får komplimenter for å være deg, så er deg nok ;) Du må si til deg selv at du er flott akkurat som det er! Og istedet for å lete etter feil med deg selv, prøv å se ting så positivt som mulig!

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det finnes flere sider der man kan legge ut bilder av seg selv, neon er ment å være utfordrende, andre er mer normale. Hvis du legger ut bilder av deg selv på en sånn side, vil du nok få mange positive tilbakemeldinger.

Et mindre drstisk alternativ vil være å gjøre som en av veninndene mine gjorde hele tider. Bare gi non hint om at du syns du er stygg (gjerne overdriv). Kompisene (og vennindene) dine vil kappes om å fortelle deg hvor pen du er.

Gjest .-L-.
Skrevet

Mennesket har en tendens til å alltid fokusere på det negative. Du burde være mer fokusert på det posetive som skjer rundt deg. Noe som gir bedre selvtilitt er posetive erfaringer. I ditt tilfelle for eksempel, så får du faktisk oppmerksomhet fra menn, men ikke fra han ene du vil ha. Du burde være glad for at du får komplimenter og oppmerksomhet. Da vet du i alle fall at du gjør noe riktig :) Det er ikke alle som får det.

Ellers så blir det også sagt at selvtilitt kommer av å føle seg kompetent.

Det er der jeg får mye av min selvtilitt. Jeg har tro på egne evner og vet at jeg kan få til noe dersom jeg går inn for det. Et bra selvbilde kommer vel av at man selv tror at man er en bra og god person?

Ellers må man utfordre seg selv. Skal man bygge selvtilitt og bli sterkere. Må man bli komfortabel med tingene man ikke er komfortabel med :)

Skrevet

Jeg tror man må se på alle kvalitetene man har, alt man har oppnådd i livet, alt man klarer. Også selvfølelsen av å klare seg fint alene. Utseende betyr egentlig ikke så mye i det store og hele.

Selv fokuserer jeg på alle mine gode kvaliteter, jeg vet jeg er en fantastisk kjærste. Og jeg ser på alt jeg har oppnådd her i livet. Og da synes jeg at jeg er temmelig fantastisk. Selv om utseendemessig er jeg vel middels.

Gjest Janus
Skrevet

Jeg kjenner flere veldig pene mennesker med dårlig selvtillit og jeg kjenner flere som ser relativt gjennomsnittlige ut, men har en selvtillit av en annen verden.

Selvtillit og selvbilde er et bredt tema, men i all hovedsak er det viktigste å slutte å knytte dette til eksterne ting utenfor deg selv, altså hva andre mener eller ikke mener om deg. Du må også slutte å sammenligne deg selv med andre.

Når din mening om deg selv betyr mer enn andre personer sin mening og du virkelig elsker deg selv, så vil ikke andre personer lengre ha makt over hvordan du skal føle deg fra dag til dag. Det kan også være en idè å ikke knytte selvbildet og selvfølelsen kun til utseendet og fysiske attributter.

:)

Skrevet

Jeg tror man må se på alle kvalitetene man har, alt man har oppnådd i livet, alt man klarer. Også selvfølelsen av å klare seg fint alene. Utseende betyr egentlig ikke så mye i det store og hele.

Selv fokuserer jeg på alle mine gode kvaliteter, jeg vet jeg er en fantastisk kjærste. Og jeg ser på alt jeg har oppnådd her i livet. Og da synes jeg at jeg er temmelig fantastisk. Selv om utseendemessig er jeg vel middels.

Jeg fikk beskjed om å skrive ned ALT det positive en kunne komme på om seg selv på pcn, og ikke gi seg før man kom til 100, og øke denne for hver dag. VEEEEEL, jeg kom til 26 :P Og da tok jeg virkelig i... jeg kan virkelig ikke komme på flere ting enn det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...