Gå til innhold

Sagaen om Isfolket. Forslag til sanger jeg kan høre på mens jeg leser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klipp og lim fra Wikipedia for de som ikke har peiling på hva bøkene om isfolket handler om.

"Isfolket lever under en slektsforbannelse som begynte med forfaderen Tengel den Onde. Forbannelsen gjør at én person i hver generasjon – en "rammet" – vil tjene det onde. De rammede individene kjennetegnes av gule katteaktige øyne, og mange har også misformede skulderblad som ender med en spiss oppover, og fremtredende mongolske trekk. Andre igjen er usedvanlig vakre. De har alle magiske evner, men også potensialet for bunnløs ondskap. Noen av de rammede velger å kjempe mot ondskapen inni seg, mens andre omfavner den."

Jeg spør da dere kjære KG-lesere om hjelp til å finne passende musikk jeg kan høre på mens jeg leser. Til nå har jeg brukt sangen "Vardlokk" av Helene Bøksle, som er litt mystisk og trolsk av seg. Så dere skjønner hvilken sjanger jeg gjerne vil holde meg til. Men det er bare å komme med forslag til andre sjangere også :)

På forhånd takk! ;) ;) ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Borga i ur - Odd Nordstoga

• Liker 1
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Vel, jeg hørte mye på Enya da jeg leste Isfolket for en del år siden.. og Which Witch plata til Dollie de luxe..

AnonymBruker
Skrevet

Nik Kershaw - The Riddle får meg til å tenke på Isfolket. Må ha hørt den selv mens jeg leste bøkene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...