Gjest Martell Skrevet 2. februar 2004 #1 Skrevet 2. februar 2004 Jeg har ei bestevenninne som jeg er veldig glad i og som jeg vet er veldig glad i meg. Saken er den at jeg føler at hun svikter meg ganske mye i en del situasjoner. Nå er det slik at hun og samboeren skal på syden ferie. Som reisefølge har de valgt å dra sammen med min x-samboer og hans nye dame. Vi er i en sånn posisjon (som alle andre bestevenninner) at jeg har betrodd mye til min venninne om både x-samboeren min og den nye dama (i og med at vi har et barn sammen, blir det ofte litt uoverensstemmelse i ting). Jeg føler det som et svik, men vet ikke om jeg har rett til å føle slik. Hennes sambo og min x er jo venner, men ikke spesielt nære venner slik jeg ser det. Synes hun på en måte blir illjoal ovenfor meg, iogmed at hun vet alt jeg tenker og føler ovenfor min x og dama hans. Tenker hvis situasjonen hadde vært omvendt; altså at det hadde blitt slutt mellom henne og samboeren, så kunne jeg aldri tenkt meg å reise på ferie med hennes x og event. ny dame. Selv om min mann og han er gode venner. Er det bare jeg som er overfølsom, er har jeg litt rett til å føle meg "sviktet"?
Fakse Skrevet 2. februar 2004 #2 Skrevet 2. februar 2004 Du kan ikke lage regler for hvem din veninne skal være venn med! Selv om din veninne vet om dine problemer med din x er det DINE problemer, og ikke noe hun skal måtte ta stilling til.
Gjest Surferosagrønn Skrevet 2. februar 2004 #3 Skrevet 2. februar 2004 Det er vel ikke det hun gjør? Lager regler for hvem venninna skal være venn med? Hallo? Det er snakk om lojalitet og om hvorvidt hun bør føle seg sviktet eller ikke. Det er masse følelser rundt en sånn sak, så jeg tror det er naturlig å føle seg "sviktet" på en måte. Jeg ville iallefall gjort det når jeg tenker meg inn i situasjonen, selv om det ikke hadde vært mulig i mitt tilfelle da. Men uansett, det er ikke noe man får gjort noe med. Kanskje du kan fortelle venninna di hvordan du føler det?
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #4 Skrevet 2. februar 2004 Mulig du er i en sår fase enda, men ville ha stusset om min vennine skulle lage regler for hvem jeg er sammen med. Det er da hverken hun eller hennes sambo som har bodd med din x Skulle man kutte ut alle venner når det skjer brudd rundt omkring, da har vi måttet skifte venner ganske ofte. Virker på meg som du er sjalu og ikke noe annet. Synes du oppfører deg heller som en dårlig vennine
Sannasol Skrevet 2. februar 2004 #5 Skrevet 2. februar 2004 Jeg har faktisk opplevd noe lignende selv. At min venninne og hennes mann bestilte seg sydenferie sammen med min eks-samboer og hans nye samboer. Litt sårt er det selvfølgelig, men som sagt, man kan ikke velge hvem sine venner, skal være venner med. :blunke:
Gjest GreenSky Skrevet 2. februar 2004 #6 Skrevet 2. februar 2004 Venninna di føler seg sikkert mellom barken og veden, prøver å tekkes dere begge. Men som Sannasol sier, en kan ikke bestemme hvem sine venner skal være sammen med. Dessuten var det jo kameraten til typen til bestevenninna di (pjuuuh) som er venner meg eksen din, ikke hun selv, såvidt jeg forsto.
Gjest sexysadie Skrevet 2. februar 2004 #7 Skrevet 2. februar 2004 Jo, men er det ikke snedig at når man er i ett parforhold, så er man venner med ett annet par og man tror man er venner; så når ens forhold går til helvete, så ligger lojaliteten til vennerne hos mannen i det forholdet some er brudt, det er ham og hans eventuelle nye kjæreste som blir buden når det foregår noe og ikke X-dama hans som var venninnen her i utgangspunktet..... Tror du bare blir nødt til å prate med henne om det her og ikke betro henne så mye lengre, hun har nok nå blitt "venninne" med din X`s nye kjæreste.
Mrs. K Skrevet 2. februar 2004 #8 Skrevet 2. februar 2004 Kanskje de bare har lyst til en ferie med ett annet par og ikke en enslig mor med barn. Selv om din venninne og du er fortrolige kan hun jo ha lov å trives med/like din X. Er dere så gode venninner at du kan fortelle om dine følelser ang. den forestående ferie? På en måte som ikke "forsurer" hennes ferie" Hilsen Trille
Gjest Frigg Skrevet 3. februar 2004 #9 Skrevet 3. februar 2004 Jeg synes du har all rett til å føle deg sviktet. Jeg har endel erfaring med dårlige venner/mennesker, og i min mening er dette både illojalt og ubetenksomt. Saken er den at jeg føler at hun svikter meg ganske mye i en del situasjoner. Altså det er ikke bare denne gangen? For å være helt ærlig, det høres nesten ut som om du må revurdere vennskapet til denne kvinnen. Noen ganger vokser selv venner fra hverandre. Tenk litt på dette :ville du latt en mann såre deg slik gang på gang? Og du skal heller aldri be om unnskyldning for dine følelser, det er din rett å føle, og å få luftet dine følelser hvis du har behov for det. Uansett Martell, I feel you pain.
Gjest Martell Skrevet 3. februar 2004 #10 Skrevet 3. februar 2004 Takk for støtte fra enkelte av dere. Til deg som sier at jeg oppfører meg som en dårlig venninne og bare er sjalu; så mener jeg ikke du har noe grunnlag for å si det. Jeg er ikke en dårlig venninne fordi om jeg har følelser rundt dette tema vel? Da det ble brudd mellom meg og x'n, så var det fryktelig sårt. Han forlot meg til fordel for den andre kvinnen etter å ha vært utro over lenger tid. Jeg var knust i lange tider, og min venninne var helt og holdent på "mitt parti" den gangen. Jeg fant en ny mann for et par år siden, og vi har det bra sammen, og er gode venner med venninna mi og sambo'n hennes. Derfor er det ikke snakk om at de skulle reist med en singel mor på tur!! Synes dette er sårt uansett jeg, men om jeg kommer til å si noe om det, det vet jeg ikke. Føler bare at det er sjalusi som kommer fram da, og det ønsker jeg ikke.
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 3. februar 2004 #11 Skrevet 3. februar 2004 Dine følelser er "riktige" for deg, og må være utgangspunktet her. Ikke hva som er riktig objektivt sett. Når det er sagt: jeg skjønner forsåvidt at du opplever dette som sårt. Samtidig er det fint lite du kan gjøre med det. Men - hadde det vært meg, og jeg mente at dette var min "besteveninne" så ville jeg tatt det opp med henne. Hvis du ikke kan det, hvis du føler at da ser hun på deg som sjalu og misunnelig, da hadde jeg revurdert vennskapet. Ikke sånn å forstå at jeg hadde kuttet henne ut, men rett og slett tenkt gjennom hva slags vennskap dette er og hva det gir deg. For meg er det iallfall slik at ingen er besteveninne om jeg ikke kan fortelle henne ting hun har gjort som sårer meg! Selv om det "objektivt sett" ikke burde såre meg!
MarianneE Skrevet 4. februar 2004 #12 Skrevet 4. februar 2004 Kjip situasjon, men det er nå engang dems valg! Om de hadde reist med deg, så ville kanskje din x og hans dame bli skuffa. Når man har venner på hversin side, så må noen bli skuffa slik. Morro er det ikke......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå