Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om nivået på damefotball?

Jeg så en kamp for en stund siden, og jeg må si det var noe av det tregeste jeg har sett innen fotball noen gang. Det var en kamp i Toppserien for kvinner, noe som vil tilsi det høyeste nivået for damefotball i Norge.

Enkelte av spillerne hadde ett relativt høyt nivå, men helheten var langt unna den standaren du ser på herresiden. Et hvilket som helst herrelag med spillere som vet hva fotball er, hadde ikke hatt noen problemer med å slå disse lagene.

Ikke for å være slem, men det hadde ikke gjort noen ting om kvaliteten på damefotballen hadde vært litt bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn har bedre fysiske forutsetninger til å bli gode i fotball, om et 4. divisjons herrelag slår det beste damelaget i verden hadde ikke overrasket meg. Har sett et par damekamper og har lagt merke til at spessielt keeperne er helt elendige.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger en del med på damefotball. Har gjort det siden midten av 1990-tallet. Norsk damefotball har svingt en del. Landslaget har vunnet det som kan vinnes, men har siden 1997 hadde dprlige perioder, men med få innslag av suksess, slik som OL i 2000. Norge har blitt tatt igjen av land, noe som på flere måter er gledelig, da fotball er blitt en stor kvinneidrett i flere land.

Den norske serien er preget av store forskjeller mellom de beste og de dårlige. Dermed blir kampene til tider kjedelige, fordi man stort sett vet hvem som vinner. Nivået er nok noe dårligere enn tidligere, men jeg synes det er på vei opp. Men det er klart at når disse kvinnene må ha fulltidsjobber ved siden av, sier det seg selv at det er begrenset hvor mye trening de kan ha, og hvor mye de kan forbedre seg, sammenliknet med dem som har fotball som yrke.

• Liker 1
Skrevet

Hva synes dere om nivået på damefotball?

Jeg så en kamp for en stund siden, og jeg må si det var noe av det tregeste jeg har sett innen fotball noen gang. Det var en kamp i Toppserien for kvinner, noe som vil tilsi det høyeste nivået for damefotball i Norge.

Enkelte av spillerne hadde ett relativt høyt nivå, men helheten var langt unna den standaren du ser på herresiden. Et hvilket som helst herrelag med spillere som vet hva fotball er, hadde ikke hatt noen problemer med å slå disse lagene.

Ikke for å være slem, men det hadde ikke gjort noen ting om kvaliteten på damefotballen hadde vært litt bedre.

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Sånn ca...

men for all del, la dem holde på. men skal det bli noe trøkk så må de redusere lengen på banen med minst 33%. Kvinner har hverken fysikk eller romforståelse nok til å bli noe særlig underholdende fotballspillere.

Skrevet

Menn har bedre fysiske forutsetninger til å bli gode i fotball, om et 4. divisjons herrelag slår det beste damelaget i verden hadde ikke overrasket meg. Har sett et par damekamper og har lagt merke til at spessielt keeperne er helt elendige.

Et kretslag med G16 spillere vil kunne slå verdens beste damelag. Nivået på kvinnelag innen ballspill er ikke bedre, og kan heller ikek bli bedre. De mentale og fysiske forutsetningene er rett og slett ikke til stede.

Skrevet (endret)

Bare slenger inn Ivar Hoffs udødelige kommentar om damefotball:

"Ikke er det damer, og ikke er det fotball"

Endret av Flair
AnonymBruker
Skrevet

Fotball er kjedelig nok med menn, kvinnefotball er enda verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...