Minette Skrevet 2. februar 2004 #1 Del Skrevet 2. februar 2004 Vi vurderer å dra til Kroatia i august. Men hvilket av disse stedene ville dere dratt til og hvorfor? * Podgora * Hvar * Makarska Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 3. februar 2004 #2 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg har vært på Hvar 4 år på rad nå og i Makarska en gang. Podgora har jeg aldri vært. Kroatia er overfylt med italienske turister i august, så jeg vil egentlig anbefale deg å dra i juli eller eller aller helst september. Hvar er min favorittplass i Kroatia, det er en fin øy med flere små landsbyer, men jeg går ut fra at dere tenker på Hvar by. Det er en utrolig vakker og gammel by, mange restauranter og OK natteliv (men på ingen måte noe Ibiza). Jeg synes byen har bevart sin karakter uten å fremstå som noen typisk "syden"plass med turistbutikker og svensktalende kelnere, til tross for mange turister. Fine badesteder på små øyer utenfor, det går badebåter ut dit. Makarska var også fint, der er det strand i stedet for klipper, men stranden er en av de mest overfylte jeg har sett så synes ikke det høres så smart ut å dra dit i august. Makarska er en søt liten by, men litt mer standard "syden"-sted enn Hvar. Det er jo praktisk at det ligger på fastlandet, da. Litt enklere å dra på dagsturer til Split, Dubrovnik og andre øyer derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2004 #3 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg har veldig lyst å reise til Kroatia,det hørtes ut som lyna må ha likt seg i Hvar siden hun har vært der 4 ganger. Jeg lurer på hva slags reiseselskap du reiste med ,eller reiste du for deg selv.?? hva slags hotell, er det sandstender der eller er det bare klipper? Håper du har tid å svare litt på dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 9. februar 2004 #4 Del Skrevet 9. februar 2004 Hei, jeg har reist for meg selv når jeg har vært i Kroatia. Kjøpt flybillett og reist rundt i Kroatia, Slovenia eller Bosnia, og gjerne avsluttet med en uke eller noen dager på Hvar. Skal du bare til Hvar er det sikkert like greit å reise med et reiseselskap. Kjenner også noen som har hus der, men ikke i Hvar by. Har ikke bodd på hotell, de er som regel overpriset og ikke så bra. Privat overnatting (altså rom/leiligheter til leie hos privatpersoner) finnes overalt, er billig og bedre enn sitt rykte. Som regel er det både bad på rommet og egen balkong eller terrasse. På Hvar er det ingen sandstrender, kun klipper og noen få strender med småstein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå