Blondyp Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Har greid og skvettet litt hårfarge på gulvbelegget da jeg skulle farge håret for ei stund siden. Kunne tenkt meg og fått det bort da vi skal flytte ut av leiligheten snart . Noen som vet om noe som funker? Har prøvd rødsprit og negelakk fjerner, hehe men det funka ikke..
Blondyp Skrevet 27. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2012 (endret) Er ikke helt sikker på hvilken type det er:) Men er sjakkmønstret gulvbelegg iallefall. (Ikke flis eller tre nei) Endret 27. mai 2012 av Blondyp
Minya Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 Sannsynligvis linoleum eller tilsvarende. Det er dritvanskelig å få bort gammel tørket hårfarge fra den typen gulv. Du kan forsøke whitesprit eller aceton, da det er litt sterkere enn det du allerede har prøvd, men jeg tviler sterkt på at du faktisk får det bort.
Gjest Best Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Det er vinylgulv på våtrom! Klippet fra Tarkett; Vinylgulv skades av benzen, toluen, aceton, cellulosetynner og ved jevnlig bruk av skurepulver. Ved varig kontakt med gummi kan vinylgulv misfarges. Ved langtidspåvirkning av varme over 27o C kan misfarging av gulvbelegg forekomme. Vinylgulv skades normalt ikke av white-spirit, rødsprit, parafin eller kloroten.
Blod Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 (endret) Jeg bruker jif når jeg søler noe som helst, har alltid funket på alt Endret 29. mai 2012 av Blod
Blondyp Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 31. mai 2012 Takk for svar folkens Får prøve ut noen av forslagene, men fikk iallefall bort verste fargen med negelakk fjerner, så prikkene ble bare helt lys brune:)
nabie Skrevet 2. juni 2012 #10 Skrevet 2. juni 2012 Prøv hårspray og la det tørke litt inn før du skrubber det av med en fuktig klut brukte det hele tiden da jeg jobbet i salong som vaskehjelp ^^ funker som oftest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå