Gå til innhold

Fjerning av hårfarge fra gulv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har greid og skvettet litt hårfarge på gulvbelegget da jeg skulle farge håret for ei stund siden. Kunne tenkt meg og fått det bort da vi skal flytte ut av leiligheten snart . Noen som vet om noe som funker?:)

Har prøvd rødsprit og negelakk fjerner, hehe :) men det funka ikke..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags gulv er det snakk om.

Skrevet (endret)

Er ikke helt sikker på hvilken type det er:)

Men er sjakkmønstret gulvbelegg iallefall.

(Ikke flis eller tre nei)

Endret av Blondyp
Skrevet

Sannsynligvis linoleum eller tilsvarende. Det er dritvanskelig å få bort gammel tørket hårfarge fra den typen gulv. Du kan forsøke whitesprit eller aceton, da det er litt sterkere enn det du allerede har prøvd, men jeg tviler sterkt på at du faktisk får det bort.

Gjest Elyssa
Skrevet

Har du prøvd sprit? Ala Ethanol?

Skrevet

Det er vinylgulv på våtrom!

Klippet fra Tarkett;

Vinylgulv skades av benzen, toluen, aceton, cellulosetynner og ved jevnlig bruk av skurepulver. Ved varig kontakt med gummi kan vinylgulv misfarges. Ved langtidspåvirkning av varme over 27o C kan misfarging av gulvbelegg forekomme. Vinylgulv skades normalt ikke av white-spirit, rødsprit, parafin eller kloroten.

Gjest loler
Skrevet

96% hjemmebrent funker på det meste ;)

Skrevet (endret)

Jeg bruker jif når jeg søler noe som helst, har alltid funket på alt :)

Endret av Blod
Skrevet

Takk for svar folkens :)

Får prøve ut noen av forslagene, men fikk iallefall bort verste fargen med negelakk fjerner, så prikkene ble bare helt lys brune:)

Skrevet

Prøv hårspray og la det tørke litt inn før du skrubber det av med en fuktig klut ;) brukte det hele tiden da jeg jobbet i salong som vaskehjelp ^^ funker som oftest :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...