Gå til innhold

Nytt gulv i liten leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal legge nytt gulv i en leilighet, og ønsker lyse gulv. Orker ikke hvitmalte gulv, pga at det blir så veldig fort skittent, særlig når man har hund. Nåværende parkett (3 stavs eik) lar seg ikke slipe ned.

Vurderer mellom parkett/laminat eller massivt furugulv. Prismessig ligger f.eks denne http://www.alloc.no/cgi-bin/alloc/imaker?id=34178 lik med massivt furugulv.

Hva er fordeler/ulemper med massivt furugulv kontra laminat? Aldri hatt massivt furugulv før, blir det veldig fort slitt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Furu er en myk tresort så jeg tipper et massivt gulv vil være lett å få merker i.

Parkett er ikke det samme som laminat.

Hva slags hund har du?

Hvordan bor du? 1. etasje eller 3.? Har du folk under så får du varme derfra og laminat er da også aktuelt.

Hund gir slitasje på gulv så jeg hadde muligens vurdert laminat av god kvalitet.

AnonymBruker
Skrevet

Furugulv er ett helvete om man har hund, det får meget fort merker, og er kjempevanskelig å få vasket rent, spesielt om du har tispe som får løpetid og sånn... Alle flekker fester seg i treverket omtrent med en gang.

Anbefaler heller god parkett som kan slipes ned med dobbelt lag lakk over, eller laminat. Av gulvene jeg har hatt har jeg vært mest fornøyd med laminatgulvene når jeg har hund.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill! Var usikker på om furugulv var for upraktisk, ja. Det høres ut som et slit... Men akk, så godt å gå på, da. :) Får vel bli laminat, tror jeg.

Noen tips til fine laminatgulv, bortsett fra det jeg la ut? Synes de lett får et plastikk-utseende.

AnonymBruker
Skrevet

Dra litt rundt å se på laminatgulv på de forskjellige byggevarekjedene, og se hva du liker.. Husk at du får laminat som ser ut som fliser sv, det trenger ikke se ut sm en billig parkett-etterligning om du ikke liker det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...