AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Skal på shoppingferie til Vilnius i sommer, men er litt usikker på hvilket hotell vi skal bo på og om vi skal bo i gamlebyen eller nyebyen. Er det lang gåavstand mellom gamle og nyebyen? Og hva er det egentlig å se i de to delene? Ønsker å bo sentralt TIPS?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #2 Skrevet 27. mai 2012 Jeg ville bodd i eller ved gamlebyen. Veldig mye fin arkitektur å se der. Jeg bodde på et lite pensjonat i gamlebyen, men vil ikke anbefale det på sommeren, da det var kvelende varmt og 0 aircondition. Sjekk ut booking.com eller lignende og velg ut fra beliggenhet og pris
Broadway Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Jeg vil absolutt anbefale den nyere delen av byen, den er etter min smak det mest sentrale. Det spørs jo selvfølgelig hva du ønsker å bo nærme, men det er der sentrum med butikker og de fleste restauranter og utestedene er. Det er rett og slett mer liv her. I gamlebyen er det, naturlig nok, mest gamle kirker og bygninger og noen mindre butikker. Jeg syns det er best i bo i den nyere delen av byen, og heller gå inn til gamlebyen om dagen. Jeg syns det er mest praktisk med kortere vei hjem etter man har vært ute om kveldene og kortest mulig vei hjem med handleposene..
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 Jeg Ville bodd i gamlebyen, der er det fint og mange koselige restauranter og puber. Men når du sier shopping, tror jeg kanskje det er best å bo i en mer moderne bydel... Var lite shoppingmuligheter i gamlebyen da jeg var der for ti år siden, i allefall.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Takk for svar Ja det er helst shopping vi ser for oss sånn sett Men er det ikke fint/koselig å bo i nyebyen også? Og hvor lang tid tar det å gå fra nye til gamlebyen? Eller må man ta buss?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har kun vært i Vilnius en gang, men syntes det var en fin by og planlegger tur tilbake. Bodde på Ramada Hotel midt i kjernen av gamlebyen. Jeg betalte ikke oppholdet selv, så sannelig ikke sikker på hva det kostet, men flott hotell med fin beliggenhet. Man går derifra til den store handlegaten Gediminas Avenue i den nye bydelen på rundt 20 minutter. Taxi og buss er en mulighet dersom det blir for langt. God tur!
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Jeg har kun vært i Vilnius en gang, men syntes det var en fin by og planlegger tur tilbake. Bodde på Ramada Hotel midt i kjernen av gamlebyen. Jeg betalte ikke oppholdet selv, så sannelig ikke sikker på hva det kostet, men flott hotell med fin beliggenhet. Man går derifra til den store handlegaten Gediminas Avenue i den nye bydelen på rundt 20 minutter. Taxi og buss er en mulighet dersom det blir for langt. God tur! Er det klær og sko-butikker i den handlegaten, eller er det mer sånn suvenirbutikker og slikt? Og hvor går egentlig skille mellom gamle og nyebyen? jeg trodde det var elven men det stemmer jo plutselig ikke..:S Takk for svar:)
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Akkurat hvor grensen går husker jeg ikke. Men man kan kort si at gamlebyen til dels er innenfor bymurene og med brosteinslagte smågater, mens det i den nye byen er større gater og nyere bygg. De fleste store kjedebutikkene finnes langs Gediminas Avenue, mens det i gamlebyen er mer småbutikker, og koselige spisesteder, puber.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå