Manolo Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Naboen fikk seg hund for noen uker siden. Jeg hører ofte at den står ute og gråter, noen ganger i flere timer. Det hender at de sitter ute sammen med den, men at den står et stykke unna. Den har også et veldig kort bånd, så den kan ikke gå rundt i hagen å snuse. Så vidt jeg kan se, så går de turer med den. Det er vanskelig å avgjøre hvor gammel den kan være, ettersom det er en liten rase, men den er ikke bitteliten, så jeg tror ikke det er en valp. Skal jeg si noe til dem om dette? Det er hjerteskjærende å høre på gråtingen dens, og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke gir den oppmerksomhet. I min verden er ikke dette måten man venner en hund til å stå ute alene. Jeg har lyst til å spørre dem om de har noen tanke bak den type "dressur" som de driver med, og om de tror at dette vil føre fram i lengden. Hva skal jeg gjøre? Jeg har ikke lyst til å skape dårlig nabostemning, men stakkars hund
OhMickey Skrevet 27. mai 2012 #2 Skrevet 27. mai 2012 Slå av en prat med dem på en hyggelig måte. Spør om de trener han til å være alene ute, og si at du hører han "gråte" noen ganger. Det er ikke sikkert at de vet om det? Nå vet ikke jeg hvor langt båndet er, men en hund som står ute i bånd over lengre tid SKAL ha ly å søke, samt en skål med vann 1
Gjest Yellow Taxi Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Du kan ikke både være en god nabo og utrykke en overfølsom bekymring ovenfor deres hund, beklager det går ikke. Jeg hadde blitt forbanna og ignorert deg (men jeg ignorerer alltid naboene så du hadde antagelig ikke merket noen forskjell). 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 Du kan ikke både være en god nabo og utrykke en overfølsom bekymring ovenfor deres hund, beklager det går ikke. Jeg hadde blitt forbanna og ignorert deg (men jeg ignorerer alltid naboene så du hadde antagelig ikke merket noen forskjell). Så rart, du som vanligvis virker som en blid og positiv type. Jeg synes TS at du godt kan si ifra. Jeg sa ifra til naboen som reiste bort fra sin katt og lot den sulte. Nå er naboen like blid igjen..Men han har en god tone med mannen da, de har en del til felles så det går liksom greit. Men tenker nok at folk kan bli snurt ja. EVT kan du jo spørre om de har fått seg hund, de vil da si ja, og da kan du si at ja det kan jeg høre godt hehe. Er det han som uler sånn det da,eller?
Sulosi Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Er naboen hjemme når hunden står ute? Hvis ikke er det ikke sikkert at de vet hunden gråter og bare blir takknemmlige for at du sier ifra. Dersom det er en voksen hund de har fått kan de jo ha fått beskjed fra forrige eier om at hunden er vant til å stå ute og derfor tror dette er greitt nå og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå